Дата підготовки: | Грудень 2021 року |
Кількість сторінок: | 34, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 5 |
Таблиць: | 27 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting підготувала дослідження ринку харчової упаковки з виділенням ВОРР і РЕ в Україні за 2016 – 9 міс 2021 рр. У ході дослідження було проведено аналіз тенденцій розвитку ринку в динаміці: визначено основні тенденції на ринку, фактори впливу, проблеми розвитку. Аналітиками компанії було визначено обсяги виробництва, імпорту та експорту харчової картонної упаковки, гнучкої упаковки та плівки та харчових етикеток, окремо виділено сегменти ВОРР та РЕ. Проаналізовано основних гравців на ринку, особливості споживчих вподобань. За результатами дослідження побудовано прогноз на 5 років.
Український ринок упаковки активізував свій розвиток уже в 21 столітті. До цього ж, ще в 90-ті, такого поняття, як споживацька упаковка, на нашому ринку не існувало. На той момент упаковка виконувала виключно функцію збереження якості товару всередині, захищала при перевезеннях. Необхідність у споживчій упаковці з’явилася з впровадженням ринкових відносин і, як наслідок, виникненням потреби у виробників зробити свій товар унікальним і таким, що буде легко запам’ятовуватися візуально.
За останні 30 років рівень запаковування харчових продуктів значною мірою виріс, збільшився попит на маленькі формати (упаковка м’ясної, сирної нарізки, тара з порцією овочів та фруктів, готові страви тощо).
Фактори ринку харчової упаковки:
1. Зростання функціональності упаковки. Упаковка повинна мати привабливий дизайн, вирізняти товар з-поміж інших, вказувати на виробника, максимально захищати товар від зовнішнього впливу і зберігати його якість, мати інформаційне наповнення тощо. До того ж, харчова упаковка може бути оснащена дозатором, багаторазовою застібкою тощо.
2. Збільшення терміну використання упаковки – спричиняє зростання попиту на гнучку полімерну упаковку.
3. Підвищена увага щодо екологічності упаковки. В цьому випадку виграє картонна упаковка, яка простіше утилізується, ніж полімерна. На сегмент пластикової упаковки теж чиниться вплив, адже така упаковка стає багаторазовою. Тут же можна сказати про тренд до відмови від пакування (наприклад, купувати овочі без тари або в багаторазовій тарі), а також створення їстівної упаковки (їстівні ложки-пряники, склянки з агар-агару тощо).
4. Удосконалення дизайну упаковки. Використання різноманітних технік друку, матеріалів та способів подачі інформації для того, щоб привернути увагу споживача.
5. Сировина. Різні сегменти упаковки по-різному забезпечені сировиною для виготовлення упаковки: якщо картону Україна виробляє достатньо, то пластик переважно імпортує.
6. Динаміка ринку продуктів харчування. Так як виробництво харчової продукції показує мінливий характер, від цього виникає і нестабільність на ринку харчової упаковки. Якщо обсяги виробництва харчових продуктів занизькі/зависокі, рівень споживання регулюється змінами обсягів імпорту та експорту.
7. Розвиток мережі громадського харчування, робота на самовивіз та доставку, що потребує додаткового пакування, на відміну від традиційного споживання всередині закладу, розширення мережі закладів фаст-фуд.
Проблеми ринку харчової упаковки:
1. Залежність від імпорту сировини, більшою мірою – пластику.
2. Залежність від розвитку галузі виробництва харчових продуктів.
3. Недостатнє державне регулювання питання утилізації відходів, в тому числі – використаної харчової упаковки.
4. Зростання вимог споживача, необхідність у винахідливості виробника, постійному слідкуванні за трендами і вдосконаленні продукції.
Структура споживання харчової упаковки за видами виробництва продукції, для якої вона використовується, спирається, перш за все, на структуру виробництва цієї продукції.
Інші включають борошно, крупи та крохмальні продукти, фрукти та овочі, цукор, спеції та приправи, чай та кава, рибні продукти, готові страви, макарони, дитяче та дієтичне харчування.
Так як сегменти виробництва олії, м’ясних продуктів, напоїв та молочної продукції є найбільшими в структурі виробництва продуктів харчування, вони потребують найбільше упаковки. Це, перш за все, пластикова упаковка (пляшки, в т.ч. ПЕТ, гнучка упаковка тощо), картонні ящики. Етикетки використовуються в пакуванні всіх видів продуктів харчування.
1. Галузь упаковки продуктів харчування
1.1. Еволюція ринку, фактори розвитку, проблеми
1.2. Обсяг ринку - виробництво, імпорт, експорт у 2016-9 міс.2021 рр.
1.3. Прогнози та тенденції попиту на 2021-2025 роки
1.4. Споживчі тренди в упаковці та прогноз їх розвитку на 5 років
2. Виробництво упаковки харчових продуктів
2.1. Обсяги виробництва у розрізі видів упаковки у 2016-9 міс.2021 рр.
2.2. Основні виробники (список, опис, обсяги)
2.2.1. Українські
2.2.2. Створені за участю іноземного капіталу
2.3. Наявність сировини для виробництва упаковки
3. Імпорт упаковки харчових продуктів
3.1. Обсяги, види продукції у 2016-9 міс.2021 рр.
3.2. Країни-постачальники у 2016-9 міс.2021 рр.
3.3. ТОП-3 постачальники (детальний розбір імпорту)
3.4. Структурування імпортерів: кінцеві користувачі, торгові агенти у цьому секторі, інші та їх частки у загальному імпорті за видами
4. Експорт упаковки харчових продуктів
4.1. Обсяги, види продукції у 2016-9 міс.2021 рр.
4.2. Країни-покупці у 2016-9 міс.2021 рр.
5. Попит на упаковку харчових продуктів
5.1. Оцінка структури споживання упаковки за видами: коробки, гнучка упаковка, етикетки, ящики/коробки з гофрокартону, мішки великого розміру тощо)
5.2. Оцінка структури споживання за секторами економіки: за видами виробництва продуктів харчування, швидке/вуличне харчування, foodservice
5.3. Список можливих клієнтів з оцінкою їх стану/діяльності та потенційного попиту на підставі фінансової звітності компаній-споживачів
6. Аналіз сегменту гнучкої упаковки та плівки
6.1. Загальні тенденції
6.2. Показники ринку, ємність ринку, виробництво, імпорт, експорт у 2016-9 міс.2021 рр.
6.3. Імпортери та структурування по країнах
6.4. Основні оператори ринку (виробники, дистриб'ютори, імпортери)
6.5. Опис та структура кінцевих споживачів
7. Ринок етикетки
7.1. Загальні тенденції
7.2. Показники ринку, ємність, виробництво, імпорт, експорт у 2016-9 міс.2021 рр.
1. Розрахунок ємності ринку харчової упаковки за видами в Україні в 2016-9 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, тис. т, %
2. Розрахунок ємності ринку харчової упаковки за видами в Україні в 2016-9 міс. 2021 рр., в грошовому вираженні, млрд. грн., %
3. Динаміка виробництва харчової упаковки в розрізі видів в Україні в 2016-9 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, тис. т
4. Динаміка виробництва харчової упаковки в розрізі видів в Україні в 2016-9 міс. 2021 рр., в грошовому вираженні, млрд. грн.
5. Частки виробництва основних виробників харчової упаковки в Україні в розрізі видів в 2016-9 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, т, %
6. Основні українські виробники харчової упаковки в Україні
7. Основні виробники харчової упаковки, створені за участі іноземного капіталу, в Україні
8. Динаміка імпорту харчової упаковки в Україну за видами в 2016-9 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, тис. т
9. Динаміка імпорту харчової упаковки в Україну за видами в 2016-9 міс. 2021 рр., в грошовому вираженні, млрд. грн.
10. Географічна структура імпорту харчової упаковки в Україну в 2016-9 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, т, %
11. Динаміка імпорту ТОП-3 постачальників харчової упаковки в Україну в 2016-9 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, тис. т
12. Країни, з яких походить харчова упаковка, вироблена ТОП-3 постачальниками харчової упаковки в Україну
13. Частки імпортерів гнучкої харчової упаковки та плівки за 9 міс. 2021 р., з виділенням наявності імпорту BOPP-плівки та упаковки з PE і визначенням категорії імпортера, в натуральному вираженні, т, %
14. Частки імпортерів харчових етикеток в 2016-9 міс. 2021 рр., з визначенням категорії імпортера, в натуральному вираженні, т, %
15. Частки імпортерів паперової харчової упаковки в 2016-9 міс. 2021 рр., з визначенням категорії імпортера, в натуральному вираженні, т, %
16. Динаміка експорту харчової упаковки з України за видами в 2016-9 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, тис. т
17. Динаміка експорту харчової упаковки з України за видами в 2016-9 міс. 2021 рр., в грошовому вираженні, млрд. грн.
18. Географічна структура експорту харчової упаковки з України в 2016-9 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, т, %
19. Розрахунок ємності ринку харчової упаковки за товарними групами в Україні в 2016-9 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, тис. т, %
20. Можливі клієнти виробників харчової упаковки та доходи цих клієнтів за 2020 р., млрд. $
21. Розрахунок ємності ринку гнучкої харчової упаковки та плівки в Україні в 2016-9 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, тис. т, %
22. Розрахунок ємності ринку гнучкої харчової упаковки та плівки в Україні в 2016-9 міс. 2021 рр., в грошовому вираженні, млрд. грн., %
23. Географічна структура імпорту гнучкої харчової упаковки та плівки в Україну в 2016-9 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, т, %
24. Структура імпорту гнучкої харчової упаковки та плівки в Україну в 2016-9 міс. 2021 рр. за імпортерами, в натуральному вираженні, т, %
25. Основні оператори ринку гнучкої харчової упаковки та плівки
26. Розрахунок ємності ринку харчових етикеток в Україні в 2016-9 міс. 2021 рр., в натуральному вираженні, тис. т, %
27. Розрахунок ємності ринку харчових етикеток в Україні в 2016-9 міс. 2021 рр., в грошовому вираженні, млрд. грн., %
1. Прогнозна ємність ринку харчової упаковки в 2021-2025 рр., в натуральному вираженні, тис. т, %
2. Структура імпорту ТОП-3 постачальників харчової упаковки в Україну в 2020 р. за видами, в натуральному вираженні, %
3. Структура споживання харчової упаковки за видами виробництва продуктів харчування, в грошовому вираженні, млн. дол. США
4. Поточна структура споживання харчової упаковки в закладах громадського харчування за їх видами, %
5. Структура споживання харчової гнучкої упаковки та плівки