Дата підготовки: | Квітень 2021 року |
Кількість сторінок: | 38, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 10 |
Таблиць: | 39 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведено дослідження ринку гурме-шоколаду в Україні, яке включає таку продукцію як гурме-шоколад, крафтовий шоколад у чистому вигляді або з додатками (спеції, ягоди, горіхи, бобові, інші солодощі і т.д.) та вироби з цього шоколаду, наприклад батончики, цукерки. В ході аналізу були охарактеризовані основні тенденції розвитку ринку гурме-шоколаду в Україні, проаналізовано виробництво, зовнішньоекономічна діяльність та споживання великої кількості видів продукції, визначено основних операторів ринку, зроблено оцінку обсягу експорту \ імпорту. Також перевірено аналіз динаміки популярності виробів досліджуваного ринку. За результатами дослідження був побудований прогноз до 2023 року, сформовані рекомендації щодо розвитку на ринку, визначено основні фактори, що впливають на ринок та основні ризики з ймовірністю їх настання та можливими наслідками.
Досліджуваний ринок за своєю суттю мітить лише товари розкоші, при виготовленні яких використовуються лише найкращі сировинні матеріали, професійне обладнання, переважно робота досвідчених та висококваліфікованих шоколатьє та кондитерів. Також на цьому ринку реалізовуються самі цікаві та сміливі ідеї щодо форми, смаку та аромату шоколаду та виробів з нього. Для виробництва використовуються какао-боби різних сортів, переважно Trinitario та Criollo, що мають хороші смакові та ароматичні характеристики. Дослідження виявило, що виробництво елітного шоколаду залежить від імпорту какао-бобів.
Протягом 2019-2020 рр. ринок продемонстрував ріст. Це пояснюється зі значним нарощуванням імпорту, тобто закордонні компанії вважають Україну хорошим ринком збуту, навіть за умов пандемії Covid-19. На ринку присутній тіньовий сегмент, що складає більше 20% від ринку в грошовому вираженні. Важливими складовими тіньового сектору є контрабанда та неофіційні платежі.
За видами ринок можна поділити на два сегменти:
• Гурме-шоколад у чистому вигляді або з добавками
• Вироби з шоколаду
За походженням ринок можна поділити на дві великі групи:
• Вироблено в Україні
• Імпортовано з країн світу
Виробництво шоколаду та шоколадних виробів продемонструвало значний спад, що пов’язано як зі скороченням виробництва основних операторів ринку внаслідок загальноекономічного спаду, так і з переходом частини операторів в «тінь» на час кризи.
При аналізі експорту виявилося, що Україна практично не експортує досліджуваної продукції. Це пов’язано з тим, що в Україні не дуже широко розвинуте виробництво гурме-шоколаду у великих масштабах та великими митними зборами на цю категорію товарів. Динаміка експорту шоколаду та шоколадних виробів показує значний спад на ринку. Це пов’язано зі спадом економіки та пандемічною кризою.
Імпорт на досліджуваному ринку продемонстрував ріст за рахунок збільшення частки готової продукції у структурі торгівлі. Головними імпортерами являються великі торгові мережі, що мають гурме-відділи у своїх магазинах. Також важливими імпортерами є компанії, що займаються оптовими закупками широкого списку продуктів харчування та перепродають шоколад в Україні мережам магазинів.
Аналіз ціноутворення на ринку показав, що гурме-шоколад в середньому коштує 118 грн за 100гр, а вироби з шоколаду 105,7 грн за 100гр.
Споживання на ринку можна сегментувати за різними критеріями:
• Юридичний
• Стабільності
• Часовий
• Мотиваційний
• Уподобання щодо органічності
Аналіз статистики пошукових запитів щодо товарів, які належать досліджуваному ринку показав, що люди в 2020 році почали цікавитися гурме шоколадом вдвічі частіше, ніж у 2019. Пік популярності запитів спостерігається на грудень 2020, тобто на період перед новорічними та різдвяними святами. Найпопулярнішими запитами були «шоколад ручной роботы», «крафтовый шоколад».
Більшість споживачів задоволені своїми покупками. Вони звертають увагу на упаковку, органічність та смак продукту. До мінусів часто записують високу ціну та гіркість шоколаду, що не можна вважати об’єктивними недоліками. Існує група аномальних коментарів від споживачів, що купили товар випадково, наприклад через знижку. Вони не задоволені багато чим, особливо ціною, але вони не належать до цільової аудиторії гурме-шоколаду.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку (перелік видів продукції що досліджується)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок, проблеми розвитку)
1.3. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2019-2020 рр. (виробництво + імпорт – експорт) – оцінка
1.4. Сегментація і структурування ринку (за видами (шоколад/цукерки), походженням)
1.5. Оцінка тіньового сегмента на ринку (через аналіз асортименту та наявності юридичної особи-виробника)
2. Виробництво та динаміка реалізації
2.1. Обсяг виробництва і реалізації в кількісних показниках
2.2. Обсяг виробництва і реалізації в вартісних показниках
2.3. Частки виробників на ринку
3. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
3.1. Перелік основних операторів ринку і їх опис
3.2. Структурування операторів (за сегментами, спеціалізацією, регіонально)
3.3. Частки ринку основних операторів ринку
4. Зовнішня торгівля
4.1. Експорт гурме-шоколаду з України в 2019-2020 рр. (обсяги, структура, географія, частки експортерів)
4.2. Імпорт гурме-шоколаду до України в 2019-2020 рр. (обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
5. Ціна і ціноутворення на ринку. Середні поточні ціни на продукцію
6. Споживачі і їх вподобання (включаючи онлайн)
6.1. Вподобання споживачів щодо товару, портрет споживача
6.2. Аналіз пошукових запитів
6.3. Структурування та сегментація споживання
6.4. Ступінь задоволеності споживачів (аналіз відгуків)
7. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
8. Асортимент продукції, представлений на ринку
9. Висновки. Прогнозні показники
9.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
9.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2021-2022
9.3. Рекомендації з розвитку на ринку
10. Інвестиційна привабливість галузі
10.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
10.2. PEST-аналіз факторів впливу на ринок
10.3. Існуючі ризики і бар’єри входу на ринок. Побудова карти ризиків на ринку
1. Динаміка факторів, що впливають на імпорт какао-бобів
2. Розрахунок ємності ринку гурме-шоколаду та виробів з нього в грошовому вираженні
3. Розрахунок ємності ринку гурме-шоколаду та виробів з нього в натуральному вираженні
4. Структура виробників шоколаду та шоколадних виробів в натуральному вираженні, т
5. Структура виробників шоколаду та шоколадних виробів в грошовому вираженні, млн дол
6. Перелік основних операторів ринку елітного шоколаду України
7. Структурування операторів за спеціалізацією та сегментами
8. Частки основних операторів ринку в грошовому вираженні, тис дол
9. Динаміка експорту гурме-шоколаду та шоколадних продуктів за 2019-2020 рр
10. Структура експорту гурме-шоколаду за 2019-2020 рр. у натуральному вираженні, т
11. Структура експорту за 2019-2020 рр. у грошовому вираженні, тис дол
12. Структура експорту гурме-шоколаду по країнах за 2019-2020 рр. у натуральному вираженні, кг
13. Структура експорту гурме-шоколаду по країнах за 2019-2020 рр. у грошовому вираженні, тис дол
14. Структура експорту шоколаду по експортерах за 2019-2020 рр. у натуральному вираженні, кг
15. Структура експорту шоколаду по експортерах за 2019-2020 рр. у грошовому вираженні, тис дол
16. Динаміка імпорту какао-бобів, шоколаду та шоколадних продуктів за 2019-2020 рр.
17. Обсяги імпорту шоколаду та шоколадних виробів за 2019-2020 рр. в натуральному вираженні, т
18. Обсяги імпорту шоколаду та шоколадних продуктів за 2019-2020 рр. в грошовому вираженні, млн дол
19. Обсяги імпорту шоколаду в розрізі країн за 2019-2020 рр. в натуральному вираженні, т
20. Обсяги імпорту шоколаду в розрізі країн за 2019-2020 рр. в грошовому вираженні, тис дол
21. Обсяги імпорту шоколаду в розрізі імпортерів за 2019-2020 рр. в натуральному вираженні, т
22. Обсяги імпорту шоколаду в розрізі імпортерів за 2019-2020 рр. в грошовому вираженні, тис дол
23. Обсяги імпорту шоколадних виробів в розрізі країн за 2019-2020 рр. в натуральному вираженні, т
24. Обсяги імпорту шоколадних виробів в розрізі країн за 2019-2020 рр. в грошовому вираженні, тис дол
25. Обсяги імпорту шоколадних виробів в розрізі імпортерів за 2019-2020 рр. в натуральному вираженні, т
26. Обсяги імпорту шоколадних виробів в розрізі імпортерів за 2019-2020 рр. в грошовому вираженні, тис дол
27. Середня поточна ціна чорного шоколаду, грн\100гр
28. Середня поточна ціна молочного шоколаду, грн\100гр
29. Середня поточна ціна виробів з шоколаду, грн\100гр
30. Структура каналів збуту гурме-шоколаду та виробів з нього
31. Присутність компаній у каналах збуту
32. Асортимент органічного гурме-шоколаду
33. Асортимент гурме-шоколаду без цукру
34. Асортимент гурме-шоколаду з додатками
35. Асортимент виробів з гурме-шоколаду
36. SWOT-аналіз ринкового спрямування
37. PEST – аналіз ринку гурме-шоколаду України
38. Сегментація ринкових ризиків
39. Карта ризиків для ринку гурме-шоколаду України
1. Ємність ринку в 2019-2020 рр. в натуральних показниках, тис т
2. Ємність ринку в 2019-2020 рр. в грошових показниках, млн дол
3. Структура ринку гурме-шоколаду за видами в 2020 р.
4. Структура ринку гурме-шоколаду за походженням в 2020 р.
5. Ємність ринку в 2019-2020 рр. з урахуванням тіньового сектору в грошовому вираженні, млн дол
6. Динаміка виробництва гурме-шоколаду та шоколадних виробів в натуральному вираженні, т
7. Динаміка виробництва шоколаду та шоколадних виробів в грошовому вираженні, млн дол
8. Середня кількість запитів в Google за місяць протягом 2019 та 2020 років
9. Топ-3 популярних запитів про елітний шоколад та вироби з нього за 2019-2020 рр.
10. Базовий прогноз ємності ринку в грошовому вираженні на 2021-2023, млн дол