Дата підготовки: | Травень 2023 року |
Кількість сторінок: | 34, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 21 |
Таблиць: | 9 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведено дослідження готельних послуг у Греції та Болгарії. Проаналізовано наступні показники щодо обох країн, економічні фактори (зміни в місцевих валютах, інфляцію), політичні фактори (регулювання готельної галузі, закони та ліцензії), попит та культуру. Створено аналіз щодо роботи на ринку, наявні конкуренти та витрати на роботу. Оглянуто глобальні тренди готельного бізнесу та їх присутність в досліджуваних країнах. Розроблено SWOT, PESTLE аналіз та карту ризиків для прогнозу змін в галузі і розробки стратегій.
Греція є відомим всесвітнім туристичним напрямком для відпочинку. Серед найпопулярніших туристичних місць, відомих у всьому світі, можна відзначити столицю Афіни, а також острови Санторіні, Міконос, Крит, Родос, Корфу, Занте, Халкідіки та Північну Грецію.
Країна займає дев’яте місце у світі за довжиною берегової лінії (понад 16 тис. км) та одинадцяте за кількістю островів, яких за різними оцінками налічується від 1200 до 6000. Ця географічна особливість робить Грецію привабливою для розвитку міжнародного туризму. Додатковою перевагою є культурна спадщина країни, тут розташовано 18 об'єктів Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
Традиційно грецький туристичний продукт був зосереджений на сонячних і морських напрямках. Проте тут також розташовані гірські курорти та термальні джерела.
Туризм є однією з її найважливіших галузей, що є джерелом фінансування економіки Греції. Вона складає понад 20% ВВП країни та дозволяє працевлаштувати понад 16 % населення країни.
Попри пандемію, Греція весь час продовжувала зберігати популярність. як туристичний напрямок, і стала прикладом стійкості до туристичної рецесії, відновлюючись швидше за інші країни та отримуючи відзнаки міжнародного визнання. Згідно з останніми даними Євростату, Греція є єдиною країною в Європейському Союзі, яка зафіксувала збільшення комерційних рейсів у червні 2022 року порівняно з тим самим місяцем доковідного 2019 року. Одним з факторів зростання кількості осіб, що в’їхали до країни у 2022 році, стала міграція населення України. За офіційними даними, протягом 2022 р. в Грецію переїхало понад 16 тисяч українців.
З погляду зайнятості та економічного прибутку, сектор туризму є важливим для країни. Але, як і багато інших країн, Болгарія відчула наслідки пандемії COVID-19, що призвела до зменшення кількості міжнародних туристів у 2020 р. і надалі позначилась на пасажиропотоці 2021 року.
У 2022 році в'їзний туристичний потік до Болгарії збільшився на 139,5% у порівнянні з 2021 роком і склав 5,51 млн. осіб, тоді як у 2021 році ця цифра становила 3,17 млн.
За січень-березень 2023 року кількість відвідувачів з-за кордону до Болгарії зросла на 36,4% і досягла 2,02 млн осіб. У березні 2023 року 47,21% від загальної кількості відвідувань складали країни ЄС при цьому лідерами є Румунія та Греція. 43,12% складали відвідувачі з інших європейських країн на чолі з Туреччиною.
На сьогодні у країні налічується 40 тисяч історичних пам’яток, що належати до різних епох, 190 православних монастирів, 38 культурних центрів, понад 300 музеїв і галерей, а також сім об’єктів, включених у Список культурної спадщини ЮНЕСКО.
Болгарія — визнаний лідер пляжного відпочинку. Однак поступово країна починає розвивати суміжні напрямки активного літнього відпочинку. На більшості курортів уже можливі заняття серфінгом, дайвінгом, водними лижами й підводною археологією. У портах Балчика, Варни, Свети-Уласа, Несебиру й Бургасу пропонують в оренду яхти. Розвиваються й бальнеологічні курорти, де благодійний вплив підземних джерел і гірського повітря можна доповнити екзотичними spa-процедурами.
У мальовничих гірських куточках розташована велика кількість готелів, санаторіїв та баз відпочинку, більшість з них функціонують протягом цілого року. Найбільші курорти — це Боровец (Рила), Пампорово (Родопи), Банско (Пирін), Вітоша, Юндола (Родопи), Трявна, Габрово, Априлци, Троян, Тетевен. Значний інтерес у туристів викликають болгарські міста-музеї, такі, як Арбанаси, Банско, села-пам'ятки архітектури та етнографічні музеї і заповідники Боженди, Етира, Жеравна тощо.
Взимку Болгарія також користується популярністю завдяки гірськолижним курортам. В країні налічується 16 гірських вершин. Проте не усі з них мають курортні бази (до прикладу Верила, Влахина, Голо Бардо).
1. Можливості та перспективи ведення комерційних операцій в сфері надання готельних послуг
1.1. Греція
1.2. Болгарія
2. Економічні фактори впливу на ведення бізнесу
2.1. Тенденція змін курсу місцевої валюти
2.2. Інфляція
2.2.1. Темпи інфляції в країнах дослідження
2.2.2. Порівняльна характеристика темпів інфляції в країнах дослідження
2.3. Державне регулювання
2.3.1. Оподаткування
2.3.2. Місцеве законодавство
2.3.3. Ліцензії та сертифікація (для ведення бізнесу)
3. Ступінь ділової активності ринку
4. Стан ринку відносно економічного та сезонного циклу (динаміка зміни попиту на даний вид послуг)
5. Культура країни, менталітет народу для якісного брендингу
5.1. Греція
5.2. Болгарія
6. Сегментація клієнтів, виокремлення цільової аудиторії для подальшого обрання стратегії позиціонування на ринку
7. Можливість, доцільність та ефективність проведення рекламних кампаній
8. Основні гравці на ринках країн, що досліджуються
8.1. Греція
8.2. Болгарія
9. Рівень конкуренції в розрізі країн
10. Частка на ринку найбільших мереж (оцінка)
11. Співвідношення попиту та пропозиції послуг (через рівень вакантності та кількості номерів (при наявності інформації))
12. Основні тренди ринку і готельних послуг
13. Тенденції які мають змогу вплинути на сферу надання готельних послуг в майбутньому в 2023-2024 рр.
14. Дослідження ризиків, ступінь ризикованості виходу на ринок
14.1. SWOT- аналіз ринкового напряму / компанії Замовника на ринку
14.2. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринок
14.3. Існуючі ризики та бар'єри входу на ринок. Побудова картки ризиків на ринку
1. Туристичний трафік у Грецію в 2022 р., млн туристів
2. Рівень інфляції у Греції та Болгарії 2021-прогноз 2023 рр.
3. Сегментація іноземних туристів у Греції за країнами походження, 2021-2022 рр., %
4. Сегментація іноземних туристів у Болгарії за країнами походження , 2021-2022 рр., %
5. Основні оператори на ринку 5-зіркових готелів у Греції, 2022 р.
6. Основні оператори на ринку 5-зіркових готелів у Болгарії, 2022 р.
7. SWOT-аналіз ринку
8. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринок
9. Карта ризиків на ринку
1. Динаміка курсу євро відносно долару США, 2019-2023 рр.
2. Динаміка курсу болгарського лева відносно долару США, 2019-2023 рр.
3. Середньорічний рівень інфляції у Греції, у порівнянні з попереднім роком, %
4. Середньорічний рівень інфляції у Болгарії, у порівнянні з попереднім роком, %
5. Кількість закладів розміщення в Греції, 2019-2022 рр., од.
6. Кількість готельних закладів в Греції, 2019-2022 рр., од.
7. Кількість закладів розміщення в Болгарії, 2021-2022 рр., од.
8. Насиченість закладів розміщення в Болгарії за районами, 2022 р.
9. Кількість готельних закладів в Болгарії, 2019-2022 рр., од.
10. Розподіл туристів протягом 2022 року за кількістю прибуттів та проведених ночей в Греції (частка місяця відносно усього року), %
11. Розподіл туристів протягом 2022 року за кількістю прибуттів та проведених ночей в Болгарії (частка місяця відносно усього року), %
12. Сегментація готелів за кількістю зірок у Греції, 2022 р., %
13. Сегментація готелів за кількістю зірок у Болгарії, 2022 р., %
14. Сегментація 5-зіркових готелів по регіонах Греції, 2022 р.
15. Географія 5-зіркових готелів у Греції, 2022 р.
16. Сегментація 5-зіркових готелів по регіонах Болгарії, 2022 р.
17. Географія 5-зіркових готелів у Болгарії, 2022 р.
18. Частка найбільших мереж серед готелів 5* у Греції, 2022 р., %
19. Частка найбільших мереж серед готелів 5* у Болгарії, 2022 р., %
20. Заповненість кімнат в готелях Греції помісячно, %
21. Заповненість кімнат в готелях Болгарії помісячно, %