Дата підготовки: | Листопад 2019 року |
Кількість сторінок: | 18, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 8 |
Таблиць: | 4 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | русский |
Аналітики Pro-Consulting провели аналіз розвитку пляжного туризму і готельного ринку Одеської області.
В ході дослідження було проаналізовано основні тенденції розвитку ринку з виділенням основних факторів і проблем. Також визначено особливості курортів Одеської області, перспективи розвитку готельного бізнесу, проведено оцінку інвестиційної привабливості галузі.
В Україні спостерігається підвищений попит на внутрішній туризм. За даними порталу туристичних рекомендацій TripAdvisor, в 2013 і 2014 роках 33% всіх українських користувачів порталу розглядали відпочинок всередині країни. З 2016-му ця цифра досягла 50%. А в 2019 році даний показник збільшився до 73%.
Туристична галузь має значний економічний вплив на розвиток Одеси і Одеської області. Вона сприяє створенню робочих місць, розвитку місцевої інфраструктури, формуванню доходів місцевих бюджетів. Після анексії Криму в 2014 році, Одеса зайняла першість серед морських курортів України.
Туристичний потік до Одеси виріс більше, ніж загальний туристичний потік в Одеську область - 22% проти 11%. Причина такої різниці в динаміці – Одеса має більш розвинену інфраструктуру і може прийняти більше туристів, ніж курортні місця в області. До того ж гарячий сезон на курортах області значно коротший - з середини липня по серпень. Перевагами невеликих курортів, таких як Сергіївка, Лебедівка, Миколаївка стали чисті пляжі, помітно нижчі ціни на проживання і меншу кількість туристів.
Користується популярністю українська «перлина біля моря» і серед іноземців – із загальної кількості туристів, близько 40% - іноземці, тоді як в області частка таких туристів набагато менша. Основну частину в'їзного туристичного потоку складають жителі прикордонних держав, на них припадає понад 80%.
Одеська область займає 3 місце в Україні за кількістю готелів, поступаючись лише Києву та Львівській області.
У літній період в 2018-2019 рр. заповнюваність номерів в курортних готелях досягала 100%. І це при тому, що в цьому році відпочинок на українських курортах обходився туристам дорожче, ніж в 2017 (ціни на проживання в Одесі в 2018-2019 рр. зросли не менше, ніж на 10%, порівняно з 2017 р.).
Основними тенденціями готельного ринку Одеси в 2017-2019 роках стали:
1. Збільшення кількості готелів. Після кризи, в 2017-2018 році можна спостерігати досить різке збільшення потоку туристів в Одеську область.
2. Розвиток альтернативних варіантів розміщення - хостелів, міні-готелів, а також короткострокової оренди квартир і приватних будинків.
3. Збільшення кількості клієнтів. За офіційними даними, кількість осіб, обслугованих готелями Одеської області в 2015-2018 роках збільшилася вдвічі.
4. Зростання рівня цін на готельні послуги. Це було обумовлено збільшенням витрат самих готелів через підвищення загального рівня цін, комунальних платежів та інших статей витрат.
Про значне зростання числа туристів за останні три роки свідчить, з одного боку, бурхливий розвиток нових курортів, з іншого боку - зростання числа нових готелів, туристичних баз. Особливо великий приріст готельної інфраструктури спостерігається в Затоці.
1. Аналіз розвитку ринку пляжного туризму на березі Чорного моря в Україні в 2016-8 міс. 2019 роки. (Особливості розвитку, проблеми, фактори впливу). Зміни даного ринку після анексії Криму. Уподобання іноземних туристів українськими містами
2. Аналіз готельного ринку Одеси і Одеської області.
2.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку в 2016-8 міс. 2019 роки. (особливості розвитку, проблеми, фактори впливу).
2.2. Кількість готелів, сегментація за кількістю зірок. Динаміка зміни номерного фонду в Одеській обл. в 2016-2018 рр. і їх заповнюваності (на підставі оцінки)
2.3. Перспективи розвитку готельного ринку Одеси і Одеської області.
3. Особливості курортів Одеської області і переваги споживачів готелів (кабінетне дослідження на підставі публічних даних)
4. Висновки та прогнозні тенденції розвитку ринку
5. Збільшення інвестиційної привабливості аналізованих сегментів ринку (в розбивці на досліджувані напрямки)
5.1. SWOT - аналіз ринкового спрямування
5.2. PEST - аналіз ринкового спрямування
5.3. Ризики і бар'єри виходу на ринок
5.3.1. Побудова карти ризиків на ринку
1. SWOT-анализ рынка гостиниц Одесского региона
2. PEST-анализ гостиниц Одесского региона
3. Сегментация рыночных рисков
4. Карта рисков для рынка гостиниц Одесского региона
1. Кількість туристів в Одеській області за 2016-2018 рр., з прогнозом на 2019 р.
2. Географія приїжджих в Одеську область з України, у 2017 році
3. Розподіл іноземців, які перебували в колективних засобах розміщення, по регіонах України в 2018 р., %
4. Географія іноземних приїжджих в Одеську область, в 2017 році
5. Уподобання у виборі місця розміщення іноземних туристів в Україні та Одеській області у 2018 році
6. Регіональне розподілення готелів в Україні за кількістю в 2018 р.
7. Структура готелів і номерного фонду за категоріями в Одесі і Одеській області, 2018 р.,%
8. Кількість номерного фонду в готелях Одеської області, за 2016-2018 рр.