Для того, щоб не залишитися за бортом технічного прогресу, Україні необхідно або самостійно розвивати передові технології, або активно впроваджувати вже існуючі. Схоже, що цю істину добре розуміють в уряді нашої країни. Свідченням цього є намір створити в Дніпрі Центр транспортних інновацій, на базі якого буде доводитися до практичного втілення технологія Hyperloop.
Дана технологія ще до кінця не відпрацьована, а значить Україна має шанс своєчасно підключитися до справи, що обіцяє хороші дивіденди в майбутньому. Для цього, за підтримки держави, планується зібрати пул вітчизняних компаній, які об'єднають свої зусилля в напрямку розробки Hyperloop в рамках спеціально створеного проекту HypeUA. Серед його учасників Національна академія наук, Укроборонпром, Південмаш, Каховський завод електрозварювального устаткування, Інтерпайп Україна, Unit.City, Агентство розвитку Дніпра, Український інститут майбутнього і Платформа розвитку інновацій.
HypeUA стане базою для розгортання співпраці з американською Hyperloop Оne, яка на сьогоднішній день є одним їх лідерів в області розробки однойменного виду транспорту. Етапами такого співробітництва для України будуть: здобуття наукового оцінки проекту до кінця 2018 року, будівництво і запуск тестового майданчика в 2019-м і безпосереднє будівництво транспортної магістралі в перспективі.
За допомогою Hyperloop планується транспортування пасажирів і вантажів зі швидкістю, близькою до швидкості звуку. Для цього пропонується побудувати систему трубопроводів великого перетину, за якими в розрідженій атмосфері і стануть пересуватися спеціальні транспортні капсули. Ідея запропонована Ілона Маском в 2013 році, а нині проводиться тестування і вдосконалення даної технології.
Незважаючи на очевидну перспективність проекту, деякі експерти досить скептично налаштовані по відношенню до перспектив будівництва Hyperloop в Україні. По-перше, вказується на відсутність в нашій країні фахівців, необхідних для реалізації даної технології. По-друге, будівництво магістралі і рухомого складу потребують солідних інвестицій. Міністр інфраструктури України назвав суму в 3 млрд доларів тільки на магістраль. Скептики кажуть, що знайти приватних інвесторів під такий проект виявиться непростим завданням, так як його окупність в Україні під великим питанням. Сучасна купівельна спроможність нашого населення не дозволить забезпечити необхідну заповнюваність транспорту.
Дані доводи, звичайно, досить вагомі на сучасному етапі, але можуть виявитися неспроможними в перспективі. Не потрібно забувати, що наша країна буде реалізовувати Hyperloop не на самоті, а разом з партнерами, які вже маю необхідні розробки. Освоєння України виробництва обладнання для цього виду транспорту дозволить їй брати участь в його будівництві по всьому світу, а значить мати величезний ринок збуту. Наприклад, та ж компанія Інтерпайп цілком може випускати труби для Hyperloop. Що стосується, купівельної спроможності населення, то ми сподіваємося, що до моменту реалізації проекту воно виросте досить для того, щоб проект створення в нашій країні сучасної транспортної інфраструктури став рентабельним.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: