Дата підготовки: | Листопад 2023 року |
Кількість сторінок: | 30, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 12 |
Таблиць: | 37 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками компанії Pro-Consulting було проведено дослідження ринку підйомної техніки в Україніі. Було досліджено наступні категорії: автомобільні крани-маніпулятори, гакові-навантажувачі, автокрани, пожежні драбини та підіймачі, гідроборти та колінчаті крани-підйомники, інше обладнання виділено в окрему категорію. Аналіз розкриває експорт, імпорт та виробництво категорій та основних гравців, ціни на продукцію, клієнти та прогнозні показники.
Загально коефіцієнт придбання нових автомобілів та техніки в Україні у 2022 р. зменшився на 41% відносно попереднього періоду, споживачі більше обирають б/в чи лізинг, що пропонує уже наявний автопарк, середній вік якого близько 15 років. Основними причинами зменшення попиту на нову техніку стала війна та зупинка роботи основних споживчих галузей (будівництво).
Щодо оренди техніки, запити на неї теж були невеликими. Згідно з даними пошукового сайту OLX, кількість оголошень с пропозицією оренди спецтехніки у 2022 р. досягала 23 600, при цьому кількість запитів на неї не перевищує 2 000. Ці показники свідчили, що в 2022 році ринок перебував у затяжному падінні.
Ситуація змінилась у 2023 році, ринок важкої спецтехніки активізувався. Особливо збільшився попит на будівельну та дорожню техніку через відродження ринку будівництва, запуску програм відновлення громад та інфраструктурних об’єктів. Не маючи змоги планувати на далеку перспективу, підприємці зараз більше враховують економічний аспект. Вони більш прискіпливо оцінюють вартість транспортного засобу та запчастин, техобслуговування, обсяги витрат пального.
У 2023 році основна ставка зроблена на високотехнологічні моделі. Їх використання в умовах нестачі кваліфікованих кадрів дає гарантію, що робота буде виконана на якісному рівні. Таким чином, підприємства прагнуть мінімізувати втрати, щоб отримати високу продуктивність.
Через воєнний стан в країні, мобілізацію чоловіків та необхідність проведення відновлюваних робіт збільшився попит працівників технічних професій. За даними Державного центру зайнятості, збільшилася кількість вакансій в категорії «водій спеціальних категорій» та «оператор крану». Нестача кваліфікованих водіїв спецтехніки є стримуючим фактором розвитку цього ринку.
Дослідивши ринок підйомної техніки можна констатувати наступне:
• Ринок побудований на імпорті. Більшість товару привозиться з-за кордону, повністю від нього залежать категорії кранів-маніпуляторів, мультиліфтів, гідробортів. Тому більшість конкурентів на ринку є магазинами-реселерами продуктів за кордону, та більшість проблем та особливостей виходять саме з імпорту, а саме головними на ринку стають: курси валют, ціна логістики, спеціалістів тощо.
• Продукція купується несистематично. По попиту і малому споживанню на ринку можна стверджувати, що у споживанні продукції не має певної системи. Звісно, споживання залежить від загальних економічних та політичних факторів, як війна та криза. Але на ринку, навіть при зрушеннях на споживчих ринках, не прослідковується однозначне падіння чи зростання. Частково система не прослідковується через значну частку категорії «інше», частково – через тривалий термін використання техніки, можливість проведення ремонтів та відновлення за рахунок заміни запасних частин. Тож попит на окремі види техніки може зростати тільки через критичні ситуації, такі як масове пошкодження через військові дії, або ж зростання попиту при відновленні будівництва у постраждалих регіонах.
• На ринку велику роль грає лізинг і б/в техніка. На споживчих ринках задіяна значна частка б/в техніки та активно використовується лізинг. Середній вік наявного транспорту в Україні складає 15 років, що свідчить про малу частку закупівлі нової техніки. До того ж більшість продавців на ринку продають б\в техніку, яка має набагато більший попит через її вартість.
• Споживач диктує ринок. Більшість операторів ринку не мають великих запасів продукції на складах, через те що саме клієнт диктує споживання. Через низку особливостей техніки, а саме довжину стріли, марку автомобіля, характеристики по підйомності тощо, гравці ринку мають пропонувати клієнтам широкий асортимент, що задовільнить потреби сподивачів у короткі терміни.
Більшу частину досліджуваного ринку в 2022 році зайняв ДАК, досягнувши 64,6%, це вийшло через те, що більшість імпорту товарів обмежилось та наявні потужності заводу відновились після відкриття в 2019 році.
Згідно з даними, представленими компаніями, обсяги виробництва підйомної техніки показували падіння у кризові роки – під час пандемії та після початку повномасштабного вторгнення рф в Україну.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку (класифікатори та призначення досліджуваної продукції)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу, проблеми розвитку)
1.3. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2019-6 міс. 2023 рр. (виробництво + імпорт - експорт) – по кожному сегменту окремо
1.4. Сегментація і структурування ринку (за видами, походженням, оцінка тіні)
2. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
2.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торговельні марки; регіональна представленість, експортна та імпортна діяльність)
2.2. Частки ринку основних операторів ринку
2.3. Ступінь конкуренції і ризики. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів
3. Виробництво продукції в 2019-6 міс. 2023 рр. включно
3.1. Динаміка виробництва в кількісних показниках
3.2. Динаміка виробництва в вартісних показниках
3.3. Частки виробників
4. Зовнішня торгівля та ЗЕД
4.1. Експорт підйомної техніки з України в 2019-6 міс. 2023 рр. (Обсяги, структура, географія, частки експортерів)
4.2. Імпорт підйомної техніки в Україну в 2019-6 міс. 2023 рр. (Обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
5. Ціна і ціноутворення на ринку
5.1. Середні поточні ціни на продукцію
5.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
6. Брендинг і реклама (аналіз позиціонування конкурентів на ринку, участь у виставках, інші канали просування)
7. Аналіз споживання на ринку
7.1. Аналіз тенденції та показників споживчих ринків
7.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів і видачі конкурентів
7.3. Споживання в секторі B2G. Аналіз державних тендерних закупівель (обсяги, структура по регіонах, організаторах і учасниках)
7.4. Структурування та сегментація споживання
8. Висновки. Прогнозні показники ринку
8.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
8.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2023-2027 рр.
8.3. Рекомендації по розвитку на ринку
9. Інвестиційна привабливість галузі
9.1. PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок
9.2. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок.
1. Ємність ринку підйомної техніки у 2021-9 міс. 2023 рр., в грошових показниках, млн. грн.
2. Ємність ринку автомобільних кранів-маніпуляторів у 2021-9 міс. 2023 рр., в грошових показниках, млн. грн.
3. Ємність ринку мультиліфтів/гакових навантажувачів у 2021-9 міс. 2023 рр., в грошових показниках, млн. грн.
4. Ємність ринку автокранів у 2021-9 міс. 2023 рр., в грошових показниках, млн. грн.
5. Ємність ринку пожежних драбин та підіймачів у 2021-9 міс. 2023 рр., в грошових показниках, млн. грн.
6. Ємність ринку гідробортів у 2021-9 міс. 2023 рр., в грошових показниках, млн. грн.
7. Ємність ринку колінчатих кранів-підйомників у 2021-9 міс. 2023 рр., в грошових показниках, млн. грн.
8. Ємність ринку іншого підйомного обладнання у 2021-9 міс. 2023 рр., в грошових показниках, млн. грн.
9. Асортимент компанії Д Лайт
10. Асортимент компанії Автотранспортник
11. Асортимент компанії У-КРЕЙН
12. Асортимент компанії Альфатекс
13. Асортимент компанії Д Лайт
14. Асортимент компанії Спецтехсервіс
15. Асортимент компанії Модус
16. Асортимент компанії Спецтрансзапчасть
17. Регіональна представленість компаній
18. Факторний аналіз операторів на ринку підйомної техніки 2021-2022 рр., у грошовому вираженні, млн. грн.
19. Структура експорту підйомної техніки з України в 2019-6 міс. 2023 рр. у вартісному вираженні, млн. грн.
20. Географія експорту підйомної техніки з України в 2019-6 міс. 2023 рр. у вартісному вираженні, млн. грн.
21. Основні експортери підйомної техніки з України в 2019-6 міс. 2023 рр. у вартісному вираженні, млн. грн.
22. Структура імпорту підйомної техніки в Україну в 2019-6 міс. 2023 рр. у вартісному вираженні, млн. грн.
23. Географія імпорту підйомної техніки в Україну в 2019-6 міс. 2023 рр. у вартісному вираженні, млн. грн.
24. Основні імпортери підйомної техніки в Україну в 2019-6 міс. 2023 рр. у вартісному вираженні, млн. грн.
25. Середні поточні ціни на продукцію за категоріями, млн. грн./шт., з ПДВ
26. Результативна таблиця застосування ІМК на ринку підйомної техніки
27. Аналіз присутності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
28. Аналіз активності операторів ринку в онлайн-каналах комунікації
29. Перелік та опис галузевих виставок
30. Аналіз пошукових запитів по категоріям підйомної техніки в Україні
31. Аналіз пошукових запитів по найбільшим компаніям на ринку підйомної техніки в Україні
32. Географія державних закупівель в 2022-10 міс. 2023 рр., в вартісному вираженні, млн. грн.
33. Найбільші організатори державних закупівель в 2022-10 міс. 2023 рр., в вартісному вираженні, млн. грн.
34. Найбільші переможці державних закупівель в 2022-10 міс. 2023 рр., в вартісному вираженні, млн. грн.
35. PEST LE – аналіз ринку підйомного обладнання
36. Сегментація ринкових ризиків
37. Карта ризиків ринку підйомної техніки в Україні
1. Частки основних операторів ринку на ринку підйомної техніки в 2022 році, у вартісному вираженні, %
2. Динаміка виробництва підйомної техніки в Україні в 2019-6 міс. 2023 рр., в кількісних показниках, шт.
3. Динаміка виробництва підйомної техніки в Україні в 2019-6 міс. 2023 рр., у вартісному вираженні, млн. грн.
4. Частки виробників підйомної техніки в Україні в 2022 році, у вартісному вираженні, %
5. Динаміка експорту підйомної техніки з України в 2019-6 міс. 2023 рр., у вартісному вираженні, млрд. грн.
6. Динаміка імпорту підйомної техніки в Україну в 2019-6 міс. 2023 рр., у вартісному вираженні, млрд. грн.
7. Структура собівартості виробництва досліджуваних категорій продукції, %
8. Структура вартості імпортованої продукції на ринку, %
9. Обсяги державних закупівель підйомної техніки в 2022-10 міс. 2023 рр., в вартісному вираженні, млн. грн.
10. Структурування споживання підйомної техніки в Україні, у вартісному вираженні, млн. грн.
11. Оптимістичні показники розвитку ринку (ємність) підйомної техніки в Україні, у грошовому вираженні, млрд. грн.
12. Песимістичні показники розвитку ринку (ємність) підйомної техніки в Україні, у грошовому вираженні, млрд. грн.