Дата підготовки: | Квітень 2021 року |
Кількість сторінок: | 42, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 18 |
Таблиць: | 15 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведено дослідження ринку піввагонів в Україні, який включає таку продукцію як піввагони.
В ході аналізу було проаналізовано тенденцію розвитку ринку піввагонів і вантажоперевезень в Україні і представлені загальні показники і основні оператори ринку піввагонів в Україні, проаналізовано ціни на покупку та оренду піввагонів, проведено розрахунок доцільності та окупності проекту покупки і здачі в оренду вагонів, проаналізовано інвестиційну привабливість ринку піввагонів в Україні.
В Україні існує розгалужена мережа залізниць. Залізнична мережа України становить 19,8 тис. Км (без урахування окупованих територій, мережа яких сьогодні не експлуатується)
Залізничне сполучення становить основу вантажних перевезень України. Розгалужена система шляхів, що з'єднує основні промислові та логістичні центри, велика грузоёмкость і малий вплив автомобільного трафіку на швидкість пересування робить цей вид транспорту ключовим в структурі вантажоперевезень, а також важливим фактором внутрішньої і зовнішньої торгівлі країни.
Споживачем на ринку залізничних вантажоперевезень є промисловість. Відповідно, обсяги виробництва і торгівлі - це ключові фактори розвитку ринку вантажних вагонів. Існує і зворотна залежність: недолік вагонів для перевезення, наприклад, зернових і олійних культур може стати лімітуючим фактором для подальшого нарощування їх виробництва в Україні.
Піввагон - залізничний вантажний відкритий вагон з високими бортами, призначений для перевезення навалювальних вантажів (руда, вугілля, флюси, лісоматеріали і т.д.), контейнерів та ін. Відкритий вагон має розвантажувальні люки в підлозі і торцеві стінки, які розкриваються, може мати глухий кузов.
Приватні парки вантажних вагонів продовжують оновлювати рухомий склад. За останні три роки саме за рахунок приватних власників кількість робочих вагонів на залізниці збільшилася майже на 13%.
На сьогодні частка приватних піввагонів становить близько 46%. Решта ж частка знаходиться у власності «Укрзалізниці».
Ключовою проблемою ринку є сильна зношеність вагонів і брак коштів на оновлення парку, недостатня кількість локомотивної тяги, що збільшує тривалість оборотності вагонів.
За останні 11 років частка залізничних перевезень зменшилася на користь автомобільних - з 77% і 21% в 2009 році до 60,8% і 38,1% в 2020 році (без урахування трубопровідного транспорту). Автомобільні перевезення в найближчому майбутньому будуть складати основну конкуренцію залізниці. Цьому сприяють як проблеми з боку ж / д-транспорту (відсутність достатньої кількості тяги, підвищення цін, невдоволення споживачів системою оренди вагонів і т.д.), так і безпосередньо розвитком цього сегмента перевезень - збільшенням парку, ремонтом і будівництвом доріг. Також зростання попиту з боку рітейла і розвиток електронної комерції вносить свій внесок у збільшення частки автомобільних перевезень, оскільки вони відповідають потребам цих клієнтів (локальні і адресні перевезення).
По вантажообігу, вимірюваній в тонно-кілометрах, залізниця займає ще більш міцну позицію, що вказує на значну відстань, що покривається вантажним залізничним транспортом. Середня відстань, на яку перевозиться 1 тонна вантажу залізницею, становить понад 500 км.
Розвиток ринку піввагонів в Україні відбувається під впливом численних факторів і подій. Найбільший оператор - «Укрзалізниця» знаходиться в постійному процесі зміни управління, формування тарифів, зміни умов співпраці з приватними перевізниками і споживачами. Труднощі, які відчували останні з отриманням послуг «Укрзалізниці», став каталізатором розвитку приватного парку - як у споживачів (промислових підприємств з постійною потребою в перевезеннях), так і у приватних логістичних операторів. Оскільки пересування залізничними коліями і раніше залишається в віданні «УЗ», всі подальші зміни в її діяльності будуть і далі відображатися на функціонуванні компаній-перевізників.
1. Аналіз тенденцій розвитку ринку
1.1. Аналіз тенденцій на ринку вантажоперевезень з/д транспортом в Україні (фактори впливу, проблеми розвитку) - з упором на піввагони в державному і приватному сегменті. Перспективи з урахуванням впровадження приватної тяги
1.2. Тенденції на ринку вагонів (основні зміни в регулюванні оренди, ціноутворенні у УЗ і приватних гравців)
1.3. Тенденції в конкуренції з іншими видами вантажоперевезень (автомобільні, річкові)
1.4. Аналіз тенденцій вантажоперевезень з/д піввагонами в досліджуваних країнах регіону 1520 (тренди в перевезеннях в цілому, перспективи розвитку напрямку) - коротко ключові тенденції по кожній країні
2. Загальні показники ринку
2.1. Динаміка парку піввагонів в Україні (в розбивці на державні і приватні)
2.2. Динаміка покупки піввагонів (виробництво, імпорт, експорт)
2.3. Структура закупівлі в 2017-2019 рр. (нові / б/в)
2.4. Парк піввагонів і динаміка перевезень піввагонами в досліджуваних країнах регіону 1520
3. Основні оператори ринку (приватні оператори ринку оренди піввагонів). Перелік, опис сегментів і клієнтів (при наявності дані), частки компаній-покупців піввагонів і компаній по парку в 2017-2019 рр.
4. Аналіз цін на покупку піввагонів (на підставі імпорту) - видаткова частина
4.1. Динаміка середніх цін на піввагони в 2017-2019 рр.
4.2. Ціни в розбивці по новим і б / у піввагонах
4.3. Детальний аналіз цін на піввагони 8-12-річної давності (за роком випуску, якщо вказано у митній декларації) - структура по покупцям, продавцям за кордоном, географії поставок
4.4. Аналіз можливих експлуатаційних витрат (середній аналіз з урахуванням терміну служби і частоти поломок)
5. Ціноутворення на ринку оренди - дохідна частина
5.1. Аналіз вартості оренди піввагонів
5.2. Аналіз ціноутворення УЗ, приклад розрахунку вартості оренди (щебінь, на різні відстані)
5.3. Ціни на експедирування (на вимогу в приватні компанії)
6. Розрахунок доцільності і окупності проекту покупки і здачі в оренду вагонів (побудова базової фінансової моделі з розрахунком терміну окупності (розрахунок з включенням основних доходних і витратних елементів)
7. Висновки. прогнозні показники
7.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
7.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники парку піввагонів в Україні в 2020-2023
7.3. Рекомендації з розвитку на ринку
8. Інвестиційна привабливість галузі
8.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
8.2. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринок
1. Робочий парк піввагонів в Україні в 2017-2019 рр., тис. шт.
2. Оцінка вибуття піввагонів в Україні в 2020-2025 рр. в разі прийняття закону про заборону використання вагонів з продовженим терміном служби, шт.
3. Основні показники на ринку піввагонів в Україні в 2017-2019 рр., тис. шт.
4. Структура інвентарного парку Молдавської залізниці в 2013 році
5. Основні власники приватного парку вантажних вагонів різних видів, од.
6. Основні власники приватного парку піввагонів, одиниць *
7. Середні ціни імпорту піввагонів в Україні в 2017-2020 рр., дол. / шт.
8. Середні ціни імпорту піввагонів в Україні в 2017-2020 рр., В розрізі періоду випуску, дол. / шт.
9. Середні ціни імпорту піввагонів 2007-2012 року випуску в Україні в 2017-2020 рр., дол. / шт.
10. Орендна ставка операторів ринку оренди вантажних вагонів
11. Схема розрахунку плати (тарифу) для перевезення вантажів у піввагонах на 13.04.2021, грн. за вагон
12. Схема розрахунку тарифу для перевезення щебеню в піввагонах, грн. за вагон
13. Розрахунок окупності проекту покупки і здачі в оренду вагонів
14. SWOT-аналіз ринку піввагонів в Україні
15. PESTLE -аналіз ринку піввагонів України
1. Структура вантажних перевезень по залізниці в 2020 році в Україні, в тоннах,%
2. Структура вантажних перевезень у 2020 році в Україні, за видами транспорту, в тоннах і тонно-кілометрах,%
3. Вантажоперевезення в розрізі видів транспорту в Україні в 2017-2020 рр., млн тонн
4. Структура імпортної закупівлі піввагонів в 2017-2020 рр.,%
5. Структура закупівлі піввагонів в 2017-2019 рр. в розрізі нових і б / у,%
6. Обсяг навантаження основних видів вантажів на залізничному транспорті в Росії, млн. тонн
7. Динаміка обсягу вантажоперевезення залізницею в Казахстані, млн. тонн
8. Вантажні перевезення по залізниці в Білорусі, млн тонн
9. Відправлення вантажів по залізниці в Узбекистані, млн тонн
10. Вантажні перевезення по залізниці в Азербайджані, млн тонн
11. Вантажні перевезення по залізниці в Молдові, млн тонн
12. Вантажні перевезення по залізниці в Таджикистані, млн тонн
13. Вантажні перевезення по залізниці в Киргизстані, млн тонн
14. Структура вантажообіг залізничними коліями в розрізі країн регіону 1520 в 2019 р млрд т-км
15. Частки компаній за обсягом імпорту піввагонів,%
16. Частки покупців піввагонів в Україні в 2017-2020 рр., за кількістю,%
17. Частки відправників піввагонів в імпорті України в 2017-2020 рр., за кількістю,%
18. Прогноз чисельності робочого парку піввагонів в Україні в 2021-2023 рр., тис. од.