Дата підготовки: | Червень 2019 року |
Кількість сторінок: | 38, Arial, 1 интервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 14 |
Таблиць: | 15 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | русский |
Компанія Pro-Consulting підготувала аналітичну довідку по ринку морських вантажоперевезень в Чорноморському та Середземноморському регіонах в 2017-2018 рр. В ході дослідження було охарактеризовано основні тенденції розвитку ринку, особливості оподаткування, оцінена ємність ринку в натуральному і грошовому вираженні, визначено й охарактеризовано основних операторів, проаналізовано споживання послуг морських вантажоперевезень на ринку, проаналізовано стан ринку ремонту судів в регіоні, а також представлена інформація про виставлені судна на продаж.
Морські мережі в Середземному морі структуровані відповідно до внутрішньої географією моря і розташування основних вузлів і шлюзів. Велика кількість суден, що проходять через Середземне море, роблять сильний вплив на маршрути судноплавства в даному регіоні. Маршрут до Суецького каналу не найбільший для Середземного моря. За даними світового банку, близько 70 000 суден на рік проходять через Гібралтарську протоку, 18 000 через Суецький канал, що свідчить про значний вантажообіг між Середземномор'ям, і, наприклад, Америкою, Північною Європою і Західною Африкою. Суецький канал з'єднує Червоне море з Середземним морем, на морські перевезення припадає понад 900 мільйонів тон вантажів.
Значний вантажообіг морським транспортом відбувається виключно в Середземномор'ї. Дисбаланс в пересуванні судів величезний між північним узбережжям Середземного моря (Європа) і південним узбережжям (Африка), причому набагато більше уздовж європейського узбережжя через більш високу щільність населення і більш високого економічного розвитку регіону.
Протоки Босфор (Стамбульський протоку) і Дарданелли (Чанаккале) є важливим вузлом, що з'єднує Чорноморський регіон з Середземноморським, через які реалізується зовнішня торгівля країн чорноморського басейну з усім світом. У 2018 році транзит в даних протоках зменшився (на 4,4% через Босфор, на 1,4% через Дарданелли), причиною цього стали посилення в 2018 році правил проходу суден через протоки.
У 2017-2018 роках дефіциту морського транспорту в обслуговуванні регіонів не спостерігається. Однак існує проблема консолідації лінійних перевезень за рахунок злиттів і альянсів. В останні роки ця тенденція зростає, у зв'язку з більш низькими рівнями попиту і надлишком вантажоперевезень, в яких домінують судна класу Handysize (10-35 тис. т.) і Handymax (35-59 тис. т.). Вплив на рівень конкуренції, можливість зловживання ринковою владою з боку великих судноплавних ліній має вплив на дрібних гравців.
1. Аналіз тенденцій розвитку ринку (основні тенденції, ключові економічні та політичні чинники впливу на морські вантажоперевезення в регіоні, наявність профіциту / дефіциту морського транспорту в обслуговуванні регіону)
2. Особливості оподаткування морських вантажоперевезень в досліджуваному сегменті (отримання дозволів, плата за користування територіальними водами, специфіка прив'язки до країн-одержувачів платежів)
3. Загальні показники ринку. Оцінка ємності ринку - обсяг перевезень:
- У натуральному (тонно-кілометрів) вираженні
- В грошовому еквіваленті
- Вантажообіг в найбільших портах регіону
4. Основні оператори ринку (компанії перевізники)
4.1. Ідентифікація, перелік основних операторів ринку і їх короткий опис (великі вантажоперевізники)
4.2. Структурування операторів (по флоту, напрямками, обсягами перевезень) - за наявністю інформації
5. Аналіз споживання послуг морських вантажоперевезень в регіоні:
- Аналіз зовнішньої торгівлі (імпорт і експорт між країнами, вантажообіг в портах)
- Структура за напрямками (з країн регіону, в країни регіону, між країнами регіону) - оцінка за даними експорту та імпорту досліджуваних країн, ретроспективної структурі
- Аналіз динаміки попиту і пропозиції (з урахуванням альтернативних способів перевезень, динаміки зміни зовнішньої торгівлі і флоту операторів)
6. Стан ринку ремонту суден в досліджуваному регіоні
- перелік і опис найбільших компаній, які виконують ремонт суден в басейні (з упором на Українські компанії)
- Опитування компаній на предмет завантаженості, можливості виконання термінового ремонту, загального ставлення - опитування поштою після ідентифікації під приводом журналістів. За українським компаніям - дзвінки
7. Висновки і прогнози розвитку галузі морських вантажоперевезень в Чорноморському та Середземноморському регіоні
- Висновки (наявність дефіциту / профіциту в вантажоперевезеннях і основні чинники, які цьому сприяють)
- Прогнози обсягу вантажоперевезень
- Прогноз зміни попиту і предоложенія в сегменті вантажоперевезень
- Висновки про перспективні напрями розвитку на ринку
8. Збір інформації про агентських компаній на ринку (перелік довірених компаній в Україні, чорноморсько-середземноморському регіоні. (Судна на продаж)
1. Транзит суден через протоки Босфор і Дарданелли в 2017-2018 рр., в натуральному вираженні, кількість суден (шт.)
2. Вантажообіг морським транспортом в країнах Чорноморського та Середземноморського регіонів в 2018 рр., в натуральному вираженні, млрд. тонно-кілометрів
3. Структура перевезених вантажів морським транспортом в Україні в 2017-2018 рр., в натуральному вираженні, млн. т
4. Вантажообіг в найбільших портах Середземноморського і Чорноморського регіонів в 2017 році., в натуральному вираженні, млн. т.
5. Структура перевезених вантажів морським транспортом в Україні по портам в 2017-2018 рр., в натуральному вираженні, млн. т
6. Основні оператори на ринку морських вантажоперевезень України
7. Рейтинг операторів світового ринку морських вантажоперевезень у 2017 році, за кількістю судів, загальної місткості і частці на світовому ринку, шт., тис. TEU, %
8. Показники зовнішньої торгівлі країн чорноморського та середземноморського регіонів в 2018 році, в грошовому вираженні, млрд. дол.
9. Показники вантажообігу в портах країн чорноморського та середземноморського регіонів в 2018 році, в натуральному вираженні, млн. т.
10. Обсяги експорту сільськогосподарських культур основними операторами ринку в 2016 - 2018 рр., тис. т
11. Найбільші судноремонтні підприємства в басейні Чорного і Середземного морів
12. Завантаженість і обмеження найбільших судноремонтних підприємств України, на момент 07.06.2019 рік
13. Портові збори, засновані на маршруті типового контейнерного судна
14. Прогнозний вантажообіг в перспективних країнах Середземноморського і Чорноморського регіонів в 2019-2022 рр., в натуральному вираженні, млн. т
15. Рейтинг країн з експорту зернових (пшениця, ячмінь кукурудза) в 2017-2018 рр., в натуральному вираженні, млн. т
1. Співвідношення кількості судів щорічно проходять в регіоні через Суецький канал і Гібралтар
2. Потоки вантажного судноплавства в середземноморському і чорноморському регіонах в 2010-2017 рр.
3. Вантажооборот морським транспортом в Україні в 2017-2018 рр., в натуральному вираженні, млрд. тонно-кілометрів.
4. Обсяг наданих послуг вантажних перевезень морським транспортом в Україні в 2017-2018 рр., в грошовому вираженні, млн. грн.
5. Частки українських компаній за обсягами перевезень (згідно з даними про доходи) в 2017 році, в грошовому вираженні, млн. грн., %
6. Динаміка експорту соєвого шроту з України в 2016-2018 рр., в натуральному вираженні, тис. т
7. Динаміка експорту соняшникової шроту з України в 2016-2018 рр., в натуральному вираженні, тис. т
8. Структура експортерів соєвого шроту в Україні в 2016-2018 рр., в натуральному значенні, %.
9. Структура експортерів соняшникової шроту в Україні в 2016-2018 рр., в натуральному значенні, %.
10. Структура компаній-одержувачів шротів в 2018 р, в натуральному вираженні, %.
11. Динаміка експорту комбікорми з України в 2017-6 міс. 2018 рр., в натуральному вираженні, тис. т
12. Структура експорту комбікорми з України в розрізі компаній експортерів в 2017 р., в натуральному вираженні, %
13. Динаміка обсягів перевалки вантажів в портах України, в натуральному вираженні, %
14. Прогнозний вантажообіг в портах Середземноморського і Чорноморського регіонів в 2019-2022 рр., в натуральному вираженні, млн. т