Дата підготовки: | Березень 2025 року |
Кількість сторінок: | 38, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 5 |
Таблиць: | 37 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками компанії Pro-Consulting було проведене дослідження ринку товарів для прибирання в Україні – автощітки зі скребком, вікномийки, мітли, попи для швабри, набори для прибирання, насадки змінні для швабр, натирачі, основи та ручки для швабри, серветки з мікрофібри, швабри, швабри з віджимом, щітки для бруду, одягу, тварин, унітазу. В ході роботи було проаналізовано: загальні показники ринку – імпорт, експорт, виробництво, основні оператори, ціни, асортимент, споживання, канали збуту. Під роботою підведені висновки та прогнозні тенденції, розроблені SWOT та PEST LE аналізи.
Фактори що впливали на ринок в досліджуваний період:
Залежність від китайської продукції Китай є основним постачальником товарів для прибирання в Україну. Загальна частка китайської продукції в імпорті становить близько 55%, проте для окремих категорій, таких як щітки для бруду, мітли та набори для прибирання, цей показник перевищує 80%. У натуральному вираженні частка китайських товарів досягає 70%, що робить Ця залежність спричиняє ризики, зокрема у 2022 році, коли через військові дії імпорт товарів тимчасово припинився на 20 днів, що призвело до пошуку альтернативних постачальників. Перші альтернативні поставки надійшли з Туреччини та Польщі. В останні роки Україна збільшує обсяги імпорту товарів для прибирання з інших країн.
Зростання популярності магазинів формату "one dollar store" та мережі "Аврора" З 2022 року значного поширення набула торгова мережа "Аврора". Завдяки масштабному розширенню та відкриттю нових торгових точок її частка на ринку товарів для прибирання зросла з 8% у 2022 році до 17% у 2024 році. Популярність магазинів формату "one dollar store" загалом також зростає, що сприяє активному розширенню асортименту товарів для прибирання у низькому ціновому сегменті.
Прямий імпорт та дропшипінг Розвиток міжнародних платформ електронної комерції, таких як Aliexpress, Alibaba та Temu, вплинув на збільшення прямих закупівель товарів українськими споживачами. Продукція, представлена на цих платформах, часто є дешевшою на 50–60% порівняно з цінами у місцевих магазинах. Це сприяло зростанню кількості дропшипінгових компаній та збільшенню частки малих підприємств у загальному обсязі продажів до 25–30%, що зумовило низький рівень консолідованості ринку.
Валютний курс та його вплив Важливим чинником впливу на ринок став і курс гривні до долара. Тривалий період обмінний курс був на рівні 27 гривень за долар. Після початку повномасштабного російського вторгнення в Україну 24 лютого 2022 року курс гривні зазнав значного тиску. НБУ продовжував підтримувати фіксований курс до липня 2022 року, коли його підняли до 36,57 грн за долар, щоб краще відобразити ринкову кон'юнктуру. З 3 жовтня 2023 року НБУ перейшов на керовану гнучкість. У липні 2024 року курс піднявся до 41 грн за долар та залишається в межах 41-41,5 грн.. Це призвело до зростання вартості сировини для пластикового виробництва, яку здебільшого імпортують. Логістичні ускладнення, особливо у торгівлі з Китаєм, додатково підвищили витрати.
Логістика Зростання вартості логістики передусім зумовлена підвищенням вартості палива. Після повномасштабного вторгнення ціна на нафту на світовому ринку зросла майже на 50% за один місяць. Війна відповідно вплинула на ціни на паливо і в Україні. Середня ціна на паливо за майже два роки війни зросла на 70%, з 31,46 грн./л за бензин А-95 та з 30,32 грн./л за дизель в січні 2022 до 52,28 грн./л та 54,46 грн./л відповідно в кінці 2024 р. На 01.09.2024 року був закон підписаний Президентом України та опублікований. Документ передбачає поетапне підвищення акцизів на різні види пального до 1 січня 2028 року. Перехідний етап розпочався з 1 вересня 2024 року. На кінцевому етапі акциз на бензин становитиме 359 євро за 1000 л, на дизельне пальне - 330 євро за 1000 л, на скраплений газ – 250 євро за 1000 літрів.
Оренда складських приміщень впала в ціні під час війни, що сталось через падіння попиту на тривале зберігання, яке раніше включало терміни до року, зараз в середньому не досягають і 3 місяців. Цінова пропозиція також залежить від розташування складів, західні та центральні регіони мають вищі ціни, ніж небезпечні області Середні ціни оренди сухих складів станом на кінець 2024 р. – від 3 до 8 дол./міс. без ПДВ та OPEX в залежності від регіону, класу приміщення та інш. критеріїв.
Морська торгівля з Китаєм, звідки раніше імпортувалося близько 70% пластику та сировини, була порушена. Частка поставок із Китаю скоротилася, тоді як зросла частка імпорту з Європи, де продукція дорожча на 20%. На ринку товарів поступово зростає частка Польщі. Деякі компанії, що завозили товар виключно з Китаю обмежили обсяги імпорту.
Проблемами на ринку товарів для прибирання є: недостатня підтримка держави виробників, засилля дешевої китайської продукції, що обмежує вітчизняне виробництво.
Передумовами розвитку є: Закінчення бойових дій, державна підтримка та міжнародні гранти й кредити в галузь, зростання доходів населення, що стимулює попит.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку, аналіз тенденцій розвитку (фактори, що впливають на ринок, проблеми і передумови розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2022 - 2024 рр. (виробництво + імпорт - експорт). Оцінка
1.3. Сегментація і структурування ринку (за видами товарів, походженням) 6
2. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
2.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торговельні марки і асортимент)
2.2. Частки ринку основних операторів ринку
2.3. Ступінь конкуренції і ризики. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів
3. Оцінка виробництва продукції в 2022 - 2024 рр..
4. Зовнішня торгівля та ЗЕД
4.1. Експорт досліджуваних товарів з України в 2022 - 2024 рр. (обсяги, структура, географія, частки експортерів) – окремо за кожною категорією
4.2. Імпорт досліджуваних товарів в Україну в 2022 - 2024 рр. (обсяги, структура, географія, частки імпортерів) – окремо за кожною категорією
5. Асортимент продукції, представлений на ринку (побудова асортиментних карт для визначення насиченості сегментів ринку)
6. Ціна і ціноутворення на ринку
6.1. Середні поточні ціни на продукцію (за видами)
6.2. Динаміка середніх імпортних цін на продукцію (за видами) 2022 - 2024 рр.
6.3. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
7. Аналіз споживання на ринку
7.1. Вподобання споживачів щодо товару, портрет споживача (кабінетним методом)
7.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів і видачі конкурентів
7.3. Споживання в секторі B2G. Аналіз державних тендерних закупівель (обсяги, структура по регіонах, організаторах і учасниках) за 2023 -2024 р.
8. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
9. Інвестиційна привабливість галузі
9.1. Аналіз ринкових можливостей та загроз для подальшої побудови SWOT-аналізу
9.2. PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок та оцінка ймовірності і ступеня їх впливу
9.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок.
10. Висновки. Прогнозні показники ринку
10.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
10.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2025-2027 рр.
10.3. Рекомендації по розвитку на ринку
1. Коди УКТЗЕД та НПП, за якими проведений аналіз ринку товарів для прибирання
2. Ємність ринку товарів для прибирання в Україні, 2022-2024 рр., в грошових показниках, млн грн
3. Сегментація та структурування ринку товарів для прибирання за походженням та видом в Україні, 2022-2024 рр., в грошових показниках, млн грн
4. Торгові марки та асортимент досліджуваних товарних груп, що імпортуються/виробляються КОМПАНІЯ Х
5. Торгові марки та асортимент досліджуваних товарних груп, що імпортуються/виробляються КОМПАНІЯ Х
6. Торгові марки та асортимент досліджуваних товарних груп, що імпортуються/виробляються КОМПАНІЯ Х
7. Торгові марки та асортимент досліджуваних товарних груп, що імпортуються/виробляються КОМПАНІЯ Х
8. Торгові марки та асортимент досліджуваних товарних груп, що імпортуються/виробляються КОМПАНІЯ Х
9. Торгові марки та асортимент досліджуваних товарних груп, що імпортуються/виробляються КОМПАНІЯ Х
10. Торгові марки та асортимент досліджуваних товарних груп, що імпортуються/виробляються КОМПАНІЯ Х
11. Торгові марки та асортимент досліджуваних товарних груп, що імпортуються/виробляються КОМПАНІЯ Х
12. Торгові марки та асортимент досліджуваних товарних груп, що імпортуються/виробляються КОМПАНІЯ Х
13. Торгові марки та асортимент досліджуваних товарних груп, що імпортуються/виробляються КОМПАНІЯ Х
14. Оцінка конкурентного середовища на ринку товарів для прибирання за методикою М. Портера
15. Факторний аналіз операторів на ринку товарів для прибирання в Україні, 2023-2024 рр., у грошовому вираженні, млн грн
16. Експорт товарів для прибирання з України за категоріями в 2022-2024 рр., в грошових показниках, млн грн
17. Структура експорту товарів для прибирання з України за категоріями в 2022-2024 рр., в грошових показниках, млн грн
18. Основні країни експорту товарів для прибирання з України за категоріями в 2022-2024 рр., в грошових показниках, млн грн
19. Основні компанії-експортери товарів для прибирання з України за категоріями в 2022-2024 рр., в грошових показниках, млн грн
20. Імпорт товарів для прибирання в Україну за категоріями, в грошових показниках, млн грн
21. Структура імпорту товарів для прибирання в Україну за категоріями в 2022-2024 рр., в грошових показниках, млн грн
22. Основні країни імпорту товарів для прибирання в Україну за категоріями в 2022-2024 рр., в грошових показниках, млн грн
23. Основні компанії-імпортери товарів для прибирання в Україну за категоріями в 2022-2024 рр., в грошових показниках, млн грн
24. Асортимент товарів для прибирання в Україні за походженням в 2024 році, в грошових показниках, млн грн
25. Середні поточні ціни на товари для прибирання в Україні за видами, грн./шт. з ПДВ
26. Динаміка середніх імпортних цін на товари для прибирання в Україні за видами, 2022-2024 рр., грн /шт., без ПДВ
27. Помісячна кількість інтернет-запитів на ринку товарів для прибирання в Україні, березень 2024- березень 2025 р.
28. Аналіз пошукових запитів за операторами на ринку товарів для прибирання в Україні, березень 2025 р.
29. Аналіз пошукових запитів за операторами на ринку товарів для прибирання в Україні, березень 2025 р.
30. Основні регіони-споживачі товарів для прибирання в секторі B2G видами в Україні 2022-2024 рр., в грошових показниках, млн грн
31. Основні організатори-споживачі товарів для прибирання в секторі B2G видами в Україні 2022-2024 рр., в грошових показниках, млн грн
32. Основні постачальники товарів для прибирання в секторі B2G видами в Україні 2022-2024 рр., в грошових показниках, млн грн
33. Канали збуту засобів для прибирання в Україні, станом на березень 2025 року
34. Можливості та загрози на ринку товарів для прибирання в Україні
35. PEST LE – аналіз ринку товарів для прибирання в Україні
36. Карта ризиків на ринку товарів для прибирання в Україні
37. Бар’єри для входу на ринок товарів для прибирання та способи їх подолання
1. Частки ринку товарів для прибирання в Україні, 2024 рік, в грошових показниках, %
2. Динаміка виробництва товарів для прибирання в Україні, 2022-2024 рр., в грошових показниках, млн грн
3. Динаміка споживання товарів для прибирання в секторі B2G в Україні в 2022-2024 рр., в грошових показниках, млрд грн з ПДВ
4. Прогнозні показники (ємність) ринку товарів для прибирання в Україні 2025-2027 рр. згідно з песимістичним сценарієм, в грошових показниках, млн грн
5. Прогнозні показники (ємність) ринку товарів для прибирання в Україні 2025-2027 рр. згідно з оптимістичним сценарієм, в грошових показниках, млн грн