Дата підготовки: | Серпень 2014 року |
Кількість сторінок: | 11, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 7 |
Таблиць: | 3 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром |
В огляді українського ринку макаронних виробів, який експерти компанії Pro-Consulting сформували за даними за період 2010 – 5 міс. 2014 рр., представлені результати аналізу тенденцій розвитку галузі, зокрема ємності ринку та її складових елементів, а також розглянуті питання ціноутворення і споживчі переваги. Дані щодо ємності ринку і з експорту демонструють коливальний характер, з виробництва продукції – стійко спадний тренд, а по імпорту – висхідний. Випуск продукції вітчизняними виробниками за результатами 2013 р. знизився приблизно на 17% до початку аналізованого періоду, імпорт же за цей час виріс у 2,13 раза. Проте власне виробництво в ємності ринку продовжує домінувати, хоча його частка і скоротилася майже на 12 п. п. за трирічний період. Дані за січень – травень поточного року, обнадійливі для виробників України, поки ще не стали вагомою основою для виводу про поліпшення стану справ у розглянутій галузі харчопрому. Випуск різних макаронних виробів в Україні здійснюють багато підприємств, тому показники концентрації виробництва невисокі. Перша десятка підприємств випускає до двох третин продукції, що показує можливості виходу на цей ринок. Лідер вітчизняного виробництва – білоцерківське підприємство ТОВ «Маревен Фуд Україна». Ціноутворення на ринку відображає процеси, що йдуть на ньому. Зростання вартості сировини та енергоносіїв веде до зростання індексу цін виробників, що особливо яскраво проявилося в 2011 р., коли цей індекс досяг 127,7%, а індекс споживчих цін був на 14,1 п. п. менше. Мінімальна відмінність індексів спостерігалась у 2012–2013 рр., відповідала їх найменшим значенням і складала близько 2 п. п. Результати аналізу показників зовнішньоекономічної діяльності демонструють, що імпорт макаронних виробів значно (в 5,9–10,6 разів) перевищує їх експорт. Провідним напрямком обох потоків продукції є російський. Частки як експорту, так і імпорту за перші 5 місяців поточного і попереднього років дорівнюють 37–38%. Значна частина макаронних виробів надходить в Молдову, проте в 2014 р. частка цих поставок зменшилася на 2,9 п. п. При цьому на третю позиції несподівано вийшли ОАЕ, які раніше не були представлені у переліку країн-експортерів. Серед імпортерів другу позицію утримує Італія. Макаронна продукція з цієї країни, виготовлена з твердих сортів пшениці, користується високим попитом серед споживачів України, тим більше, що цінова політика імпортерів є досить демократичною. Популярність макаронних виробів служить одним із факторів подальшого зростання цього ринку.
1. Тенденції розвитку галузі
2. Ємність ринку
3. Внутрішнє виробництво
4. Ціна і ціноутворення
5. Зовнішньоекономічна діяльність
6. Попит і споживчі переваги
7. Висновки, рекомендації
1. Динаміка ємності ринку макаронних виробів України в натуральному вираженні за 2010 – 5 міс. 2014 рр., тис. тонн
2. Динаміка виробництва макаронних виробів за 2010 – 5 міс. 2014 рр. в Україні у натуральному вираженні, тис. тонн
3. Динаміка показників зовнішньої торгівлі на ринку макаронних виробів за 2010 – 5 міс. 2014 рр. в Україні у натуральному вираженні, тис. тонн
1. Порівняльна динаміка обсягів виробництва українськими виробниками та імпорту макаронних виробів за період 2010 – 5 міс. 2014 рр.
2. Динаміка ємності ринку макаронних виробів України за 2010 – 5 міс. 2014 рр. у натуральному вираженні, тис. тонн
3. Динаміка зростання цін виробників макаронних виробів в Україні за період 2010 – 5 міс. 2014 рр.
4. Порівняння індексів споживчих цін та цін виробників за період 2010 – 5 міс. 2014 рр.
5. Структура експорту макаронних виробів за підсумками 5 міс. 2013 – 5 міс. 2014 рр. із України в натуральному вираженні, %
6. Структура імпорту макаронних виробів за підсумками 5міс. 2013 – 5 міс. 2014 рр. в Україні в натуральному вираженні, %
7. Структура виробництва макаронних виробів за видом, %