Дата підготовки: | Липень 2014 року |
Графіків і діаграм: | 7 |
Таблиць: | 5 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром |
Провівши аналіз українського ринку макаронних виробів, експерти компанії Pro-Consulting сформували його огляд за період 2010 – 4 міс. 2014 рр. Характеризуючи поточну ситуацію, вони зазначають, що ця продукція дуже популярна в Україні: більше третини населення (до 40%) вживають макарони як основну їжу, ще частина – як гарнір або компонент інших страв. Незважаючи на це, виробництво скорочується (на 16,8%), а місткість ринку, що впала в 2011 р. на 5,5%, коливається близько показника 122 тис. тонн (±1,6%). Макаронна продукція відрізняється широким видовим розмаїттям (фігурні вироби (33%), вермішель (30%), ріжки (16%), макарони (11%), локшина (4%) тощо), видами упаковки, ціновими діапазонами. Основними класифікаційними ознаками є сорт борошна (виділяють вищий, перший і другий сорти макаронних виробів) і сорт пшениці (групи А, Б, В). Зазначимо, що переважно за останньою ознакою макаронні вироби відносять до різних цінових сегментів. Найбільш дорогими є вироби з твердих сортів пшениці. Фахівці вказують, що ринок близький до насичення, тенденціями його розвитку є висока конкуренція, зростання витрат на просування продукції та консолідація виробників. В останньому розрізі цікаво відзначити, що Топ-10 ключових операторів утримує три чверті ринку. При цьому вітчизняні виробники утримують індекс своїх цін практично незмінним (діапазон зміни становить 99,8-101,5%), а індекс споживчих цін, що становив 111% в 2010 р., також наблизився до цього показника. Виготовлена в Україні продукція має попит серед споживачів, вона ж переважає на ринку. Однак за розглянутий період спостерігається приріст імпорту як в абсолютних показниках, так і у формі частки на ринку (від 11,5% до 25,5%). Велика частина цієї продукції за підсумками 2013 р. надходить із Росії та Італії (по 35%), ще 25% нам поставляють Туреччина (13%) і Польща (12%). Основними споживачами українських макаронних виробів є Росія (40%) і Румунія (35%), причому в 2014 р. частка першої навіть зросла (на 5,5%). При оцінці споживчих переваг зазначено, що основним критерієм вибору продукції є ціна. Однак продукція преміум-класу також має попит, причому в цілому попит досить стійкий. Серед інших критеріїв слід зазначити сорт пшениці, походження продукції, а також її торгову марку, серед яких найбільш популярними є макарони «Чумак». Оцінки темпів розвитку ринку переважно негативні. Для поліпшення ситуації рекомендовано підвищувати первинний рівень попиту, який в Україні приблизно вдвічі нижче, ніж у Росії і втричі – ніж у Європі.