Дата підготовки: | Травень 2023 року |
Кількість сторінок: | 10, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Таблиць: | 6 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведено дослідження ринку котеджного і модульного житла, його обширну представленість по всім областям України. В роботі було описано тенденції на ринку за минулий рік. Проаналізовано зміни в законодавстві України в будівельній галузі, зміни в бік екології та порівняння з правом в Європі, аналіз трендів. Виділено фактори впливу на забудовника. Розроблено аналіз конкурентів по регіонам, видам забудови та ключовими параметрами. Створено аналіз споживання на ринку через аналіз портрету споживача та статистиці пошукових запитів по виду приватної забудови, забудовникам та котеджним містечкам які вони будують, по розміру та оздобленню. Вся робота приведено до загальних висновків відносно кожної області.
Будівельна галузь має пряму залежність від економіки та політичної ситуації, яка склалась в країні. Хоча сектор приватної забудови зріс під час корона кризи 2020-2021 рр., в 2022 різко впав.
Основним фактором 2022 року була війна, яка вплинула на всі галузі, вплив на будівельну галузь відзначився в наступних пунктах:
Дорожчання енергії: При будівництві потрібні в великому обсязі два види енергії: електрика та паливо. При воєнних діях ціни на паливо не просто збільшились, нафта почала з’являтись в країні зі значними перебоями, багато палива йшло на воєнні потреби, танкери для зберігання були знищенні під час бойових дій.
• Дорожчання матеріалів: Більшість українських підприємств обмежили виробництво, деякі опинились в окупації, або були знищені війною: виробник мінвати Ізоват та обидва заводи з виробництва гіпсокартону та сумішей в Соледарі та Бахмуті, завод із виготовлення мінеральної вати у Житомирі, металоконструкцій та інших будівельних матеріалів — у Маріуполі, сотні будівельних складів по всій країні. Багато виробництв змінили свій профіль на матеріали для військових.
• Зменшення інвестиційної привабливості Україна, як держава в війні, не є привабливою для закордонних інвесторів, окрім цього внутрішні інвестиції в нерухомість зменшились через непередбачуваність майбутніх обстрілів.
Ринок приватної забудови в Україні є обширним, в ньому присутній великий обсяг різних забудовників, їх робіт поширених по всім регіонам України. По-перше, перед початком розгляду та висновків по кожній області, треба розглянути проблеми, які вплинули на деякі елементи роботи.
Першою проблемою для аналізу була обласна присутність модульного виробництва. Компанії, які займаються ним, не мають відношення до певного регіону, вони можуть gоставляти свою продукцію та проводити монтаж будинків в різних областях країни. Багато з цих забудовників просто підвищують ціни при переїзді в інші області. Тобто, майже всі виробники модульних будинків могли бути представлені в інших областях. При аналізі було легше показати їх територіальне розташування і ціни без значної націнки на переїзд. Зараз ще з’явився новий замовник модульних будинків – держава, яка облаштовує їх для переселенців, в безпечних регіонах, або на звільнених територіях. Найбільші знаходяться в: звільненій частині Херсонської, Запорізької, Київської Чернігівської областях і західних регіонах (Львівській, Чернівецькій, Івано-Франківській областях).
В індивідуальної застройки майже такі ж самі проблеми у відсутності рамок роботи. Окрім цього визначення індивідуальної застройки ускладнював фактор «підрядників», тобто забудовників з ФОПом, або народних умільців. Багато забудов створюються саме ними, вони й обслуговують окремі села і не представлені на загальній базі.
В загальному ринок приватної забудови існує в межах околиць або передмість, що є схожим з міжнародними практиками. Якщо забудовник вже має ділянку в цих межах або в нього є можливість її отримати це буде кращим вибором при роботі на цьому ринку. Модульне будівництво та індивідуальна застройка не мають залежності від землі, тому ця галузь є легшою для роботи для нових гравців.
1. Тенденції на ринку (огляд трендів на ринку, як змінився ринок приватної забудови протягом останнього року)
2. Аналіз змін в законодавстві в Україні та Європі (ЕКО забудова, використання окремих видів будівельних матеріалів та можливі обмеження) – Аналіз законодавства в Європі та можливість його зміни в Україні
3. Аналіз факторів впливу на забудовника (через аналіз брендингу та просування на ринку)
4. Аналіз конкурентів в регіонах (найбільші гравці) за параметрами (збір бази з аналізом ключових компаній-конкурентів в кожній області)
5. Аналіз споживання на ринку
5.1. Структурування населення за рівнем доходу та витратами на житло, формування портрету потенційного покупця житла в досліджуваних сегментах (окремо для кожного сегменту)
5.2. Аналіз пошукових запитів та інтернет-аудиторії (динаміка пошукових запитів в цілому, запити за конкретними забудовниками і котеджними містечками)
6. Загальні висновки по кожній області
1. Портрет потенційного покупця котеджного та модульного житла
2. Аналіз пошукових запитів по виду приватної забудови
3. Аналіз пошукових запитів по забудовникам Київської області
4. Аналіз пошукових запитів по котеджним містечкам Київської області
5. Аналіз пошукових запитів в розрізі розміру будинку
6. Аналіз пошукових запитів в розрізі оздоблення будинку