Дата підготовки: | Липень 2023 року |
Кількість сторінок: | 40, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 11 |
Таблиць: | 22 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведено дослідження ринку виробів з пластику в Україні. Проведено повний аналіз товарів на ринку – виробництво, імпорт та експорт, досліджено ємність ринку в грошовому та натуральному виражені, поділено товари на види. Досліджено основних гравців, їх об’єми, частки ринку. Досліджено окремо обсяги та види імпорту з країн білорусі та росії. Описано основних імпортерів, та надано їх контакти. Проаналізовано основні канали збуту галузі та все зведено до загальних висновків.
Ринок виробів з пластмаси доволі широкий и охоплює різноманітні категорії товарів. В рамках дослідження розглядався ринок товарів за наступними категоріями:
Товари для пакування Коробки, ящики, корки, кришки, ковпачки, упаковка, пакети, плівка, пробірки, контейнери для досліджень чи використання в хімічних, медичних аналізах, перевезенні специфічних чи небезпечних речовин, спеціальна упаковка.
Посуд Пластикові стакани, та тарілки багаторазового використання, кухонне приладдя
Вироби для дому прибори столові та кухонне приладдя, інші речі домашнього вжитку, гігієнічні або туалетні вироби
Будівельні вироби вироби для кріплень, облицювання, створення систем водостоку та водоізоляції тощо
Фактори що впивають на галузь:
Воєнні дії Через воєнні дії, обстріли та часткову окупацію територій окремі підприємства галузі призупинили свою діяльність чи були знищені. Компанія Опентек, найбільший виробник пластикових вікон України, знаходиться в окупації, Новомосковський завод почав змінювати весь брендинг тощо. Це призвело до зниження обсягів виробництва пластикових виробів в Україні
Енергозабезпечення Виробництво пластикових виробів енергоємне, тож основним випробуванням для виробників товарів з пластику стала енергетична криза восени 2022 року через обстріли критичної інфраструктури та відключення енергопостачання. За прогнозами експертів, восени поточного року очкується повтор ситуації з обстрілами і блекаутами. Враховуючи високі потреби виробництва пластику в електроенергії, встановлення альтернативних джерел енергії не завжди є економічно виправданим.
Підвищення вартості електроенергії Протягом останніх років спостерігається тенденція зростання вартості електроенергії – одного з основних енергоресурсів у пластиковій промисловості. Останнє підвищення – в липні 2023 року. Зростаюча динаміка цін прогнозується і на наступні періоди.
Зростання вартості палива та логістики Ціни на паливо виросли в 2 рази від початку війни. Після повернення довоєнних ПДВ та акцизів прогнозується зростання вартості бензину до 60 грн./л. Цей фактор відзначиться на вартості логістики як сировини, так і товарної продукції
Релокація бізнесу Під час воєнних дій деякі компанії перенесли власне виробництво на західні регіони або зовсім в інші країни. Наприклад, Пластбокс - виробник пластикових контейнерів, переїхав в Польщу, Росанпак відкрив цехи в Львівській області, Спецтехоснастка планували переїжджати в Румунію чи Угорщину. І це відбувалось не лише через загрози обстрілу, багато західних партнерів боялись співпрацювати з компаніями з України
Постачання сировини та заборони імпорту На початку війни були введені обмеження на ввіз виключно воєнної техніки, що не могло позначитись на виробах з пластику, для яких сировина або й готовий товар майже весь завозиться. Великий виробник Ергопак не мав запасів сировини, які постійно надходили з-закордону, і це призвело до зупинки виробництва, а через відсутність фінансових збережень - до скорочень персоналу
Зменшення використання одноразового пластику. Товари-замінники З 2021 року в Україні діє закон щодо заборони використання одноразових пакетів з пластику, компанії все частіше замінюють їх на пакети з біорозкладних матеріалів. З’являються аналогічні заяви щодо заборони посуду з пластику.
Боротьба с товарами з пластику вивела на ринок різні товари замінники, як паперовий посуд та пакети в сфері швидкого харчування, коробки з гофрокартону для перевезення овочів тощо
Ініціативи з відновлювальних ресурсів Концепція відновлювальних ресурсів, яка спрямована на мінімізацію відходів і максимізацію ефективності використання ресурсів, набирає популярності. Ініціативи щодо переробки пластику впроваджуються, щоб зменшити кількість пластикових відходів і сприяти повторному використанню матеріалів. Компанії також вивчають можливість використання переробленого пластику у виробництві продукції. Європа вже проваджує ініціативи, які стосуються товарів для дому, бо близько 30% пластику тільки перероблюється, все інше стає просто сміттям.
Технологічний прогрес Інновації в технологіях виробництва пластмас продовжують рухати ринок вперед. До них належать досягнення в полімерній науці, адитивне виробництво (3D-друк) пластикових виробів. Найбільші галузі, які змінились - це вироби для дому, кришки та контейнери для рідин. Вони є найменшими за розмірами і легкими за дизайном, але досі є дорожчими за звичайне виробництво
Стан ринку будівництва Під час війни будівництво скоротилось на третину. Українці все менше інвестують в нерухомість. Проте вже почалось часткова відбудова де окупованих територіях. Після перемоги у фазі відновлення країни прогнозується потужне зростання попиту на будівельний пластик та побутові предмети загального вжитку
Білорусь та росія були великими імпортерами продукції, яка споживалась на ринку України. Їх частка в різні роки досягала 25% від загального обсягу імпортованих виробів з пластику в країну.
Дві країни постачали майже однаковий розмір товарів для України і кожен рік збільшували обсяг товарів на ринку. Найбільше товарів постачалось по категоріям Товари для пакування (коробки, ящики, пакети, мішки, кришки, преформи) та будівельні вироби.
За результатами проведеного аналізу ринку виробів з пластику означити основні зміни, що спостерігалися протягом останнього року:
• Ринок у значній мірі є імпортозалежним. Не зважаючи на зростання внутрішнього виробництва у довоєнний період, потреби ринку у виробах з пластику задовольняються за рахунок імпортної продукції. Втрата окремих виробничих потужностей через війну та окупацію регіонів позначилась на зростанні частки імпортних товарів з пластику. Для діючих виробників основною проблемою при нарощуванні виробництва є залежність від імпортної сировини та енергоресурсів, ціни на які постійно зростають протягом останнього року, що призводить до підвищення собівартості товарної продукції та зниження конкурентоспроможності відносно імпортних товарів.
• Зниження обсягів споживання у будівельному сегменті. Через загальне падіння ринку забудови та ремонту, яке спостерігалося у 2022 р., знизився попит і на пластикові вироби для будівництва. Проте тенденція поновлення процесів будівництва та процеси відбудови деокупованих та постраждалих від війни регіонів сприяють зростанню попиту на будівельні товари, у тому числі пластикові віконні профілі, труби, фурнітуру та інші комплектуючі з пластику.
• Зростання ринку тари та упаковки. Під час війни ринок тари зріс, найбільшими рушіями стали компанії з виготовлення контейнерів для рідин.
• Зміна структури імпорту в розрізі країн. Розірвання торгівельних відносин з країнами-агресорками призвело до тимчасового дефіциту по окремим категоріям товарів (кришки, преформи та інші товари для пакування), проте споживачі протягом року налагодили постачання аналогічних товарів з країн Європи.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу, проблеми розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2019-2022 (виробництво + імпорт - експорт)
1.3. Оцінка тіньового сегмента на ринку
1.4. Сегментація і структурування ринку (за видами, походженням)
2. Основні оператори ринку (виробники та імпортери)
2.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торговельні марки і асортимент; регіональна представленість)
2.2. Частки ринку основних операторів ринку
2.3. Ступінь конкуренції і ризики. Факторний аналіз ринкових часток конкурентів
3. Виробництво продукції в 2019-2022 рр.
3.1. Динаміка виробництва в кількісних показниках
3.2. Частки виробників
4. Зовнішня торгівля та ЗЕД
4.1. Експорт продукції з України в 2019-2022 рр. (Обсяги, структура, географія, частки експортерів)
4.2. Імпорт продукції в Україну в 2019-2022 рр. (Обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
4.3. Обсяг та структура імпорту з рф та рб
4.3.1. Загальний обсяг імпорту
4.3.2. Частка продукції, що імпортується з, а не виробляється в рф та рб
4.4. Структурування імпорту
4.4.1. Виділення груп товарів массового споживання (найбільші обсяги) та унікальних (найвища ціна, специфічні вироби)
4.4.2. Структура за видами товарів та сировиною (полімерами)
4.5. Основні імпортери
4.5.1. Перелік компаній з найбільшими обсягами імпорту та їх структурування (види діяльності і спеціалізація; товарні групи, що імпортуються, специфіка збуту такої продукції; заміщення імпорту з рф та рб імпортом з інших країн у 2022 році)
4.5.2. Контактні дані таких компаній
5. Аналіз споживання на ринку. Вподобання споживачів щодо товару, портрет споживача
6. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
7. Висновки. Прогнозні показники ринку
7.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
7.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2023-25
7.3. Рекомендації по розвитку на ринку
7.4. Виділення найбільш перспективних товарних груп для заміщення імпорту з рф та рб
8. Інвестиційна привабливість галузі
8.1. SWOT- аналіз компанії Замовника на ринку
1. Досліджувані категорії виробів з пластику
2. Оцінка впливу факторів на ринок пластикових виробів
3. Обсяги ринку товарів з пластику України в натуральних та грошових показниках, 2021-2022 рр., тис. т, млн. грн.
4. Динаміка категорій товарів за походженням в 2021-2022 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
5. Основні оператори на ринку виробів з пластику в Україні за доходами компаній, млн. грн.
6. Список і опис основних операторів на ринку виробів з пластику в Україні
7. Географічні представництва основних операторів на ринку виробів з пластику
8. Структура ринку виробів з пластику за основними операторами протягом 2021- 2022 рр. за об’ємами, тис. тонн
9. Факторний аналіз найбільших компаній на ринку виробів з пластику
10. Виробництво основних категорій товарів з пластику в Україні в 2021-2022 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
11. Основні виробники товарів з пластику в Україні по категоріям 2021-2022 рр.,%
12. Основні категорії товарів по найбільшим країнам імпортерам
13. Основні категорії товарів по найбільшим країнам експортерам в 2019-2022 рр., тис. т
14. Основні імпортери виробів з пластику в Україну по категоріям товарів у 2019-2022 рр.,%
15. Основні види товарів з пластику, що імпортуються з рф та рб, 2019-2022 рр.
16. Основні імпортери продукції з рф та рб по категоріям замовника
17. Походження продукції що імпортується з рф і рб в 2019-2022 рр.
18. Перелік компаній з найбільшими обсягами імпорту на ринку товарів з пластику та їх структурування
19. Контактні дані компаній з найбільшими обсягами імпорту на ринку товарів з пластику
20. Переваги та недоліки каналів збуту
21. Найперспективніші товарні групи для заміщення імпорту з рф та рб
22. SWOT – аналіз компанії Замовника
1. Динаміка виробництва товарів з пластику в 2019-2022 рр. в натуральних показниках, тис.тонн
2. Динаміка виробництва товарів з пластику в 2019-2022 рр. в грошових показниках, млрд. грн.
3. Динаміка експорту виробів з пластику з України 2019-2022 рр., тис. тонн
4. Географія експорту виробів з пластику з України 2019-2022 рр.,%
5. Динаміка імпорту виробів з пластику в Україну 2019-2022 рр., тис. тонн
6. Географія імпорту виробів з пластику в Україну 2019-2022 рр.,%
7. Загальний імпорт виробів з пластику з рф, 2019-2022 рр., тис тонн
8. Загальний імпорт виробів з пластику з рб, 2019-2022 рр., тис тонн
9. Канали збуту за кількістю посередників
10. Прогноз розвитку ємності ринку виробів з пластику у 2023-2025 рр., тис. тонн
11. Прогноз розвитку ємності ринку виробів з пластику у 2023-2024 рр., млрд. грн.