З темою «Огляд та аналіз транспортної логістики зернових в Україні» аналітик Аналітичного департаменту Pro-Consulting Неля Онищенко виступила під час конференції «Транспортна логістика зернових» 25 лютого 2020 р.
З деякими тезами докладу щодо аналітики ринку логістики зернових в розрізі видів транспорту в Україні пропонуємо ознайомитися нижче.
Проте існує ряд проблем, які не дозволяють використовувати весь потенціал річкових перевезень:
В 2019 р. обсяги автомобільних перевезень зросли на 16,1% до 22,4 млн тонн. Варто додати, що цифра 22,4 млн тонн відображає лише діяльність юридичних осіб. Тоді якщо враховувати перевезення фізичних осіб, то за оцінкою Pro-Consulting, обсяг в 1,5-2 р. більший і може становити від 33 до 40 млн тонн.
Читати про ринок вантажоперевезень в Україні
Автомобілі, крім зерна, можуть перевозити й іншу сільськогосподарську продукцію. В структурі перевезень на зернові припадає 78,4%. Ще 21,6% припадає на інші с/г культури, з яких 4% - свіжі овочі та фрукти, близько 2% - сире молоко, 2,3% - цукрові буряки і ще 3,3% - продукція лісового господарства.
Для більшості аграрних підприємств, авто залишається єдиним можливим варіантом реалізації власної продукції. Якщо великі підприємства не хочуть ризикувати, через можливі простої вагонів на залізниці, то невеликі фермери просто не мають достатнього обсягу виробництва зерна для того, щоб перевозити його залізницею чи річкою.
Зважаючи на динаміку попередніх років, та на рекордне виробництво зернових в 2019 р., можна очікувати, що в 2020 р. перевезення автомобільним транспортом продовжать зростати.
Обсяги перевезень залізничним транспортом в 2019 році зросли на 23,2% до 40,5 млн тонн. Після зниження в 2018 р. (на 7,8%) через ряд проблем, пов’язаних з процедурою оренди вагонів та дефіцитом зерновозів, ситуація в 2019 р. дещо стабілізувалася.
В структурі відправлень за регіонами, лідерство займає Полтавська область, на яку приходилося 14,5% всіх відправлень. В п’ятірку також ввійшли Вінницька (10,5%), Чернігівська(9,2%), Сумська (8,7%) та Хмельницька (8 %) області. Загальна доля цих областей в структурі становила 51,2%.
Можна виділити причин, чому саме ці області займають лідируючі позиції:
Дивитися готове дослідження: ринок річкових вантажоперевезень в руслі Дніпра. 2020 рік