1615

Від ганчірки та відра з водою до тунельної мийки: де краще помити автомобіль?

Думка про відкриття автомийки напевно приходила в голову багатьом підприємцям, особливо коли вони розглядали свою заляпану брудом улюбленицю через пару днів після чергового миття. І деякі власники «коней під капотом» так і чинять. Автомийка – надійний, доволі рентабельний і такий, що досить швидко окупається, бізнес. Кількість легкових автомобілів в Україні постійно зростає, також збільшуються обсяги пасажирських та вантажних автоперевезень, що, у свою чергу, веде до підвищення потенціалу зазначеного бізнесу. Його плюсом є відсутність вимог щодо обов’язкових ліцензування та сертифікації цього виду послуг. Але ряд моментів щодо регулювання відкриття такої точки залишається в силі. Серед них – необхідність покупки або оренди земельної ділянки, що у великих містах завжди непросто і досить дорого. Іншим важливим питанням є розробка проекту мийки та його подальше проходження численними інстанціями. Цю частину підготовчої діяльності багато підприємців вважають за краще за додаткову плату (5–10% вартості проекту) перекласти на проектний інститут, який виконує архітектурно-планувальне завдання з проектування автомийки. Особливий пункт, який тут хотілося б виділити, – це питання, пов’язані з підведенням і, особливо, відведенням води, яка є основним витратним елементом цього бізнесу. Ключовим елементом автомийки є система очистки води, без наявності якої ваш заклад працювати не зможе. Доцільною є установка на мийці системи рециклінгу води, що істотно скоротить витрати на неї. При цьому система очистки стане підсистемою цього технологічного модуля. Також для відкриття автомийки необхідні дозволи від СЕС, екологів, МНС, договори на вивезення побутових відходів, утилізацію тари й мулу від миття, підключення до електроенергії та інші документи, без яких роботу Ви не почнете. Підготовку пакету дозвільних документів та їх отримання у державних інстанціях фахівці визначають як найважчий етап організації цього бізнесу.

Одним із мінусів цього бізнесу є істотний прояв сезонного фактора (причому в межах дня, тижня і року). І якщо за першими двома часовими інтервалами його вплив можна нівелювати шляхом зміни кількості співробітників, то справитися з літнім і особливо зимовим затишшям буває складніше. Піки попиту протягом року – періоди міжсезоння. Для пом’якшення скорочення доходів від мийки необхідно розширювати перелік супутніх послуг (хімчистка, полірування й натирання салону, полірування поверхні, її воскування для захисту від корозії, обробка препаратом «Антидощ», мийка та чистка двигуна та ін.). А головне – Ви повинні створити на автомийці атмосферу, куди автолюбитель захоче зануритися знову і знову.

Усі ці, а також безліч інших питань, пов’язаних з реалізацією цього бізнесу, буде викладено в бізнес-плані – інвестиційному документі, який буде потрібний Вам для запуску бізнесу. Необхідність цього документа зумовлена двома основними обставинами. По-перше, при відкритті бізнесу, що вимагає досить істотних початкових витрат, Вам з великою ймовірністю знадобиться залучення інвестицій, а жоден серйозний інвестор не буде вкладати кошти в неопрацьований проект (а бізнес-план якраз і передбачає ретельне опрацювання та обґрунтування Вашої бізнес-ідеї). Зазначимо, що оцінка витрат на відкриття цього виду бізнесу у різних фахівців відрізняється на порядок, при цьому верхня межа для великої столичної автомийки, що купується під ключ, становить близько 350 тис. дол. США. По-друге, навіть якщо Ви обмежитеся мінімальними витратами (невелика ручна автомийка, один мийний блок, готове місце, для якого не треба створювати проект і готувати іншу підготовчу документацію), чіткий план послідовних заходів стане основою Вашої діяльності та дасть можливість скоротити непотрібні втрати часу і коштів. До того ж у цьому документі формули розрахунку показників подаються відкритими, що дозволяє проводити нові обчислення при зміні умов функціонування (розширенні бізнесу), а також викладаються перспективні напрями подальшого розвитку бізнесу, а це є привабливим фактором для інвесторів. Також останнім повинні сподобатися відносно недовгі терміни окупності – від 6 місяців для найбільш простого варіанту до 4–7 років (комплексна автоматизована мийка, побудована «з нуля» у великому місті).

При підготовці до відкриття автомийного бізнесу, перш за все, Вам слід вибрати цільову аудиторію (легкові автомобілі, мікроавтобуси, великовантажний транспорт та ін.), продумати його масштаби (об’єм миття, перелік послуг, спосіб мийки й зумовлене цим необхідне обладнання, кількість мийних боксів тощо) і підібрати місце розташування мийки. Останнє важливе для більшості видів бізнесу у сфері послуг. У контексті розглянутого напряму вибір місця, з одного боку, зумовлений можливостями отримання ділянки, а з іншого – детермінує прибутковість мийки. Бажаним тут є наявність інтенсивного руху або великої кількості житла (мийка в спальному районі), обов’язковим – можливість безперешкодного заїзду на мийку (причому бажано – по дорозі додому, а не на роботу). Доцільно відкривати автомийку поблизу СТО, паркінгів, АЗС, АТП та інших місць зосередження великої кількості машин. Вивіска мийки повинна бути обовязково видна з дороги.

Що стосується цільової аудиторії, то більшість автомийок розраховані на легкові машини та мікроавтобуси. При цьому ніша великовантажного транспорту в теперішній час практично вільна. Ураховуючи, що Україна – велика транзитна європейська держава і активний експортер / імпортер продукції, що перевозиться автомобілями великих габаритних розмірів, попит на забезпечення чистоти вантажного автотранспорту досить високий. До того ж вартість миття фури може на порядок перевищувати величину чека на аналогічний набір послуг для легковика.

За способом миття машини мийки ділять на ручні, портальні та тунельні, а за способом видалення забруднень – на контактні й безконтактні. Не вдаючись в технічну сторону цих способів, зазначимо, що ручні мийки в Україні найбільш популярні. Водночас досвід розвинених зарубіжних країн свідчить, що портальні та тунельні способи менш витратні (по воді) та виключають вплив людського фактора (завдяки повній автоматизації). Дискусійним залишається питання про якість миття на цих пристроях (у прихильників і противників діаметрально різні погляди), і однозначним є істотне збільшення первинних вкладень, оскільки, по-перше, портальна установка коштує від 30 тис. дол. США, а тунельна – близько 40 тис. євро за блок на одну машину, а по-друге, ці установки вимагають приміщення більшої площі та складних попередніх робіт (будівництво фундаменту, підготовка системи водопостачання та ін.). Істотною перевагою є висока пропускна здатність (у порталу – до 400 машин на добу, у тунелю – до 3500), що свідчить про доцільність їх установки тільки на великих мийках. Популярні нині мийки самообслуговування, як правило, оснащуються саме такими установками. Ще одним видом мийок є мобільні автономні. Це на сьогодні – унікальний технологічний комплекс, розміщений у невеликому ангарі, для роботи якого не потрібні спеціальні дозволи та який не потребує підключення до електромережі, водопроводу та каналізаційної системи. Мінусом цієї мийки є її висока вартість.

У цілому щодо не найбільшого устаткування фахівці рекомендують німецьких виробників. Німеччина – країна, де автомобільна промисловість розвинена на найвищому рівні, і всі суміжні виробництва та пов’язані послуги також є передовими. До того ж ці технології мийки адаптовані під кліматичні умови України. Якість німецького обладнання, багаторічні налагоджені зв’язки постачальників з вітчизняними дилерами – основа впевненості в довгостроковій, гарантовано надійній роботі. Представлене на ринку обладнання постачальників з Італії, Іспанії, Польщі, Чехії та інших країн має набагато менший попит у власників автомийок (сумарна частка – близько 20%). Зазначимо також, що не варто економити на якісних витратних матеріалах (автохімія – автошампуні, поліролі, очищувачі та ін., а також інвентар, що швидко зношується, – ганчірки, губки та ін.). 

Робота мийника, начебто, не вимагає високого рівня освіти, навички здобуваються за короткий час діяльності. Однак і тут є важливі моменти. Одна з головних вимог до мийника – його надійність (в сенсі часу приходу на роботу, відсутності лише з поважних причин із попереднім попередженням про це) і дисциплінованість. При цьому мийники повинні бачити дбайливе ставлення до себе, тому автомийки бажано оснастити роздягальнею, душовою, місцем для прийому їжі та відпочинку). Не варто забувати і про контролювання діяльності працівників, ця функція на невеликих мийках лежить на директорі (власнику), на більших – на адміністраторі.

Ще одне важливе питання – відносини з клієнтами. Навіть у такому місці, як автомийка, відвідувачі повинні бачити, що їм раді. Наявність стільців (бажано – в окремому приміщенні, де через скло можна подивитися на процес миття), невеликої точки, де клієнту запропонують у подарунок чашечку кави, а дитині, яка прийшла з ним, – невеличкі солодощі або іграшку, стануть недорогим і ефективним рекламним ходом. Також добре спрацьовує наявність невеликої ділянки для оперативної діагностики і дрібного ремонту машини, магазинчика з автозапчастинами та автокосметикою. Оскільки миття машини займає порядку півгодини, а при додатковому чищенні цей період часу збільшується, то в теплий період року має сенс біля автомийки (якщо дозволяє площа) організувати місце для приготування швидких закусок, тоді ввечері й у вихідні число ваших клієнтів буде збільшуватися. Ефективною є організація бонусних програм (наприклад, одна безкоштовна мийка після 10 оплачених або заливка бачка сезонним засобом для омивання скла), а також співпраця з суміжниками (наприклад, АЗС).

Сьогодні у столиці працює до 300 автомийок, що дуже мало для мегаполісу і незрівнянно менше щодо інших європейських столиць. Тому перспективи розвитку цього бізнесу вселяють оптимізм. Успіху Вам !!!

 

Дата розміщення: 05.09.2014
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами