Складські приміщення в Україні переважно належать до однієї з двох основних категорій - це або об'єкти, що використовуються компаніями-власниками для своїх потреб; або комплекси, призначені для здачі в оренду. Будівництво складської нерухомості орендодавцям раніше гальмувалося низьким рівнем орендних ставок, і тільки в останнє десятиліття цей бізнес став більш-менш розвиватися. Однак, дефіцит якісних складських приміщень відчувається на ринку ще і сьогодні, особливо це характерно для невеликих регіональних населених пунктів. Тут орендарям пропонуються в основному переобладнані старі склади, а нова складська нерухомість будується великими компаніями для себе.
Переважає попит над якісною пропозицією і на столичному ринку складських послуг. Так, в минулому році в Києві було поглинуто 53 тис. М2 площ зберігання, а введено в експлуатацію нових складів лише 50 тис. М2. Дана тенденція продовжилася в 2018 році, за перше півріччя якого вакантність складської нерухомості столиці знизилася з торішніх 5,1% до 3,3%.
Описані вище фактори стимулюють зростання рівня орендних ставок на складську нерухомість, що сприяє пожвавленню її будівництва в регіонах і столиці. Разом з тим, прогнозується, що темпи введення в дію нових об'єктів не зможуть задовольнити зростаючу потребу потенційних орендарів. Очікується, що значна частина логістичних компаній буде прагнути створити власну складську нерухомість, а не шукати варіанти її оренди. Тому багато нових об'єктів будуть відразу переходити в корпоративну власність, а пропозиція вільних складів знизиться, і вартість їх оренди продовжить збільшуватися.
Подальше зростання української економіки викличе ще більший попит на послуги складської обробки і зберігання товарів і призведе до появи нових логістичних підприємств, яким будуть потрібні площі для діяльності. Ситуація на складському ринку буде залежати від співвідношення того, чи віддадуть перевагу більшість з його операторів бажанню придбати складські об'єкти у власність або орендувати їх. Переважання першого варіанта вплине на продажну вартість нових складів, другого - на величину орендної ставки. У будь-якому випадку, будівництво складської нерухомості стане більш економічно привабливим.
Регіонами найбільшої активності логістичного бізнесу продовжать залишатися міста і райони, близько розташовані до великих промислових підприємств, центрам перевалки транзитних вантажів і імпортно-експортних терміналів. Ціни на різні види послуг складської обробки (зберігання, розвантаження/завантаження, комплектація замовлень, палетування) будуть залежати від інтенсивності руху товарів і рівня конкуренції на логістичному ринку.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: