Форум - центральний майданчик для зустрічі ТОП-менеджменту IT компаній, директорів з IT, керівників IT департаментів і керівництва рітейл-компаній, торгових і роздрібних мереж, а також лідерів галузі інформаційних технологій. Організатор Retail Innovation Forum - компанія "Бізнес Саміт". Консалтинговим партнером заходу виступила компанія Pro-Consulting.
У ході Форуму провідні постачальники та розробники інформаційних технологій представляють інноваційні продукти, розроблені з метою вирішення практичних питань і завдань бізнесу, підвищення рентабельності і прибутковості, а також - якості роботи з клієнтами. Представники рітейл-компаній, у свою чергу, мають можливість дізнатися і оцінити інновації першими та виробити стратегічні рішення для успішного розвитку свого бізнесу.
Першу секцію Форуму відкрила Серафима Русинович, розповівши учасникам конференції про тенденції, структуру, проблеми і перспективи ринку роздрібної торгівлі в Україні.
«Протягом останніх трьох років на вітчизняному ринку рітейлу спостерігається значний підйом. У 2010-2011 рр.. середньорічний темп приросту обороту роздрібної торгівлі та товарообороту підприємств склав близько 23%. За підсумками 2012 р. - 19% і 17%. За підсумками 4 місяців 2013 триває зростання обсягів торгівлі на 14% і 12%», - акцентувала вона.
Експерт також розповіла про рейтинг найбільш популярних груп товарів:
«До аналітиків нашої компанії часто звертаються із замовленнями оглядів ринку роздрібної торгівлі в цілому, а також його окремих секторів. Так, згідно з нашими останніми дослідженнями, найбільш популярними продовольчими товарами, крім тютюнових виробів, є кондитерські вироби, які займають 7,9% продажів, горілка і лікеро-горілчана продукція з часткою в 6,6%, м'ясо та продукція м'ясопереробної галузі з частками в 6,1% і 5,7% відповідно. У першу десятку найбільш популярних непродовольчих товарів, крім палива, входять авто-та фармацевтичні товари, будівельні матеріали з часткою в 5,7% і електропобутові прилади з часткою 4,5%».
«Проте однією з негативних тенденцій української торгівлі є переважання імпортної продукції в загальному обсязі роздробу. Так, в період з 2008 р. частка імпортних продовольчих товарів зросла з 11,8% до 13,7%. У секторі непродовольчих товарів до 2010 р. частка вітчизняної продукції ще переважала на ринку, але вже за підсумками 2012 р. склала менше 42%. Таким чином, для українського рітейлу дуже актуальні представлені на Форумі інноваційні рішення для розвитку бізнесу і підвищення конкурентоспроможності компаній», - розповіла Начальник відділу аналізу ринків компанії Pro-Consulting Серафима Русинович.