Аналіз соціального підприємництва у Хмельницькій області. 2024 рік

Аналіз соціального підприємництва у Хмельницькій області. 2024 рік
Загальна характеристика
Дата підготовки: Серпень 2024 року
Кількість сторінок: 39, Arial, 1 інтервал, 10 кегль
Графіків і діаграм: 3
Таблиць: 20
Спосіб оплати: передоплата
Спосіб отримання: електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді
Мова звіту: українська, російська, англійська
  • Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, а також придбати частину звіту (не менш 50%) по більш доступній ціні
  • Не знайшли дослідження вашого ринку? Зв'яжіться з нашими консультантами – перейти в контакти
  • Так само ви можете замовити бізнес-план для вашої бізнес-ідеї

Анотація до аналізу ринку:

Аналітиками компанії Pro-Consulting, проведено аналіз соціальних підприємств в Хмельницькій області. Було проаналізовано тенденції та структуру, визначено закони та правові акти, користувачів та спонсорів.
Тенденції соціальних підприємств та ініціатив в Україні необхідно розглядати саме в контексті воєнного періоду. Ключові фактори та тенденції безпосередньо співвідносяться з воєнними діями в країні. Інші тенденції, які розвивалися до повномасштабного вторгнення, відійшли на другий план або модернізувалися, за винятком тих, що були спеціально створені під одну проблему або одного користувача. Це, в свою чергу, змінило й тих, хто надає ці ініціативи.
Практично всі підприємства в Україні під час війни стали або соціально відповідальними, або основними фінансовими донорами для армії та ВПО. Це спричинило зростання кількості громадських організацій, благодійних фондів та інших організацій, які зосереджені на соціальних ініціативах.
Державні заклади, які надавали ці ініціативи в країні, зменшили свою присутність (виїхали з тимчасово окупованих територій). Проте, через зростання кількості ВПО в кожній області, за винятком фронтових, вони почали надавати все більше соціальних послуг та інших ініціатив. Також розширилися соціальні ініціативи від державних організацій, збільшилось фінансування комунальних та соціальних заходів як з боку держави, так і міжнародних донорів.
Основна тенденція в Україні яка пов’язана з соціальними ініціативами - це популяризації сфер діяльності громадських та благодійних організацій.
За дослідженням київського міжнародного інституту соціології, проведеного з грудня 2022 року по січень 2023 р., було виявлено ряд нових тенденцій на ринку громадських благодійних організацій. У 2022 році повномасштабне вторгнення призвело до зменшення кількості нових громадських організацій, які з'являються в Україні, однак одночасно відзначилось радикальне збільшення числа нових благодійних організацій.


В даній статистиці ми бачимо зміну вектора створення організацій. Це зумовлено тим, що основною діяльністю ГО є правозахисна діяльність та адвокація, а вже потім благодійні збори, надання соціальних послуг та інше. Також, БФ зобов’язані дотримуватися жорстких вимог щодо розміру адміністративних витрат (не більше 20% доходу), що забезпечує фінансову прозорість та підвищує довіру з боку донорів. ГО, хоча і мають власні правила фінансового управління, часто сприймаються як менш гнучкі в умовах кризової ситуації. БФ можуть фінансувати проєкти, послуги та роботи, які мають адресне призначення, що дозволяє краще відповідати на конкретні запити та потреби. ГО ж, хоча і можуть фінансувати широке коло проєктів, часто зосереджені на захисті прав та інтересів, що може вимагати більше часу для досягнення результатів.
Слід зазначити, що частина ГО та БФ припинила свою роботу у 2023 р. через велику конкуренцію за фінансування. В період з 01.01.2023 р. до 20.06.2023 р. завершили роботу 33 громадських організацій (загальна кількість на момент 2023 року - 5321) та 11 благодійні організації (загальна кількість на момент 2023 року - 574) в Хмельницькій області. Кількість закритих підприємств є незначною, а в Хмельницькій області спостерігається позитивна динаміка відкриття та закриття структур з соціальною ініціативою.

Детальний зміст:

1. Детальний аналіз ситуації державних та приватних суб’єктів у сфері соціального підприємництва, включаючи огляд ініціатив, політик та законодавчої бази.
1.1. Вступна частина. Опис предмету дослідження (соціального підприємництва)
1.2. Аналіз законодавчої бази, пов’язаної з соціальним підприємництвом (перелік законів, на яких ґрунтуються соціальні підприємства регіону) 8
1.3. Тенденції у розвитку соціального підприємництва в Хмельницькій області (популярні теми соціального підприємництва у регіоні) – на основі опитування респондентів
1.4. Тренди соціального підприємництва та соціальних ініціатив в Україні, які можуть розвиватись також у Хмельницькій області
2. Дослідження умов, притаманних регіону, які сприяють розвитку соціального підприємництва, таких як доступ до ресурсів, державна підтримка, фінансові гранти та інше.
2.1. Загальна характеристика регіону (макроекономіка, структура економіки регіону, сировинна база (галузі економіки, що можуть розвиватись в регіоні), плани про розвиток місцевих підприємств – аналітичне дослідження
2.2. Людські ресурси (зайнятість за галузями, безробіття, основні соціальні проблеми) – аналітичне дослідження, інтерв’ю
2.3. Аналіз взаємовідносин органів державної влади, органів місцевого самоврядування, активістів та населення, що впливають на соціальне підприємництво (які проблеми закриваються за рахунок державних органів, які за рахунок місцевого самоврядування) – на основі проведених інтерв’ю;
2.4. Діяльність міжнародних організацій в регіоні (локальні та національні грантові програми - в цілому та для соціального підприємництва) та їх вплив на регіон – на основі опитування
3. Оцінка ключових викликів у громадському секторі, визначення пріоритетів та перешкод у соціально-економічному розвитку.
3.1. Структурування основних напрямків соціального розвитку громад для визначення галузевої спрямованості соціальних підприємств
3.2. Визначення основних проблем за визначеними напрямками, що можуть спонукати до створення відповідних соціальних підприємств – на основі опитування та кабінетного аналізу наявних соціальних підприємств
4.3. Проблеми, які перешкоджають розвитку соціальних підприємств
4. Мапування громадських організацій, соціальних підприємств, малих та середніх підприємств, ініціатив та проєктів, активних у цій сфері.
4.1. Побудова критеріїв для мапування (спрямованість бізнесів, проблеми, чисельність персоналу та оборот підприємств) (на основі опитування)
5.2. Розміщення ГО, соціальних підприємств, а також МСБ регіону на мапі за визначеними критеріями
4.3. Оцінка ступеня взаємозв’язків між підприємствами всередині кожного сегменту на мапі
4.4. Оцінка міжгалузевої взаємодії (між підприємствами різних груп згідно мапи)
4.5. Визначення незаповнених ніш на мапі соціальних підприємств регіону (потенційних прогалин)
5. Визначення потреб у розвитку та освіті для громадських організацій, соціальних підприємств, малих та середніх підприємств, залучених у надання послуг або реалізацію проєктів у цій сфері.
5.1. Визначення поточного рівня знань соціальних підприємців про напрямок соціального підприємництва
5.2. Де вони отримали ті знання, що мають наразі
5.3. Рівень задоволеності отриманою освітою у сфері соціального підприємництва
5.4. Які знання хочуть отримати, чи знають, де їх отримати, чи є проблеми з доступом до таких знань
6. Розробка рекомендацій для донорських організацій та громадянського суспільства щодо ефективної підтримки та запуску нових проєктів або ініціатив, спрямованих на розвиток соціального підприємництва.
6.1. Рекомендації на основі поточної мапи соціальних підприємств регіону
6.2. Рекомендації на основі основних проблем регіону, визначених у ході дослідження
6.3. Рекомендації на основі національних та регіональних трендів у соціальному підприємництві
6.4. Рекомендації на основі опитування соціальних підприємців про проблеми, з якими вони стикаються

Перелік таблиць:

1. Соціальні послуги, які надаються для соціально вразливих верств населення
2. Структура респондентів серед організацій за організаційно-правовою формою
3. Структура респондентів серед громадян за опитуванням географічного та релокаційного стану
4. Структура респондентів за віком серед громадян які пройшли опитування
5. На основі даних опитування респондентів мешканців з Хмельницької області щодо джерел інформації на яких вони отримали дані про соціальне підприємство
6. Кількість реєстрацій нових ГО, БФ з 2019 року по 2022 рік
7. Зміна сфер діяльності БО та ГО до повномасштабного вторгнення і після, %
8. Середня кількість працівників в опитаних ГО/БО до повномасштабного вторгнення і після
9. Оцінка опитаних ГО та БО про визначення своєї локації діяльності, %
10. Зміни в регіональному розташуванні головних осередків БО/ГО до і після початку повномасштабного вторгнення, %
11. Джерела фінансування, які активно використовувала ГО/БО до і після повномасштабного вторгнення (% серед ГО/БО, створених до 24.02.2022, і новостворених ГО/БО, множинний вибір, %)
12. Опитування респондентів серед організацій щодо викликів у сфері зайнятості та безробіття за категоріями в Хмельницькій області
13. Сегментація діяльності місцевих активістів, в Хмельницькій області за результатами опитування
14. Назва міжнародної організації, що надавала різні види допомоги соціальним підприємствам, у Хмельницькій області за результатами опитування
15. Сегментація основних проблем, що можуть спонукати до створення відповідних соціальних підприємств в Хмельницькій області за результатами опитування організацій
16. Основних проблем та їх наслідки, що перешкоджають розвитку соціальних підприємств в Хмельницькій області за результатами опитування серед організацій
17. Сегментація мапування за отримувачами допомоги організацій які вважаються соціальними підприємствами в Хмельницькій області
18. Сегментація мапування за отримувачами допомоги організацій та за типом організацій які вважаються соціальними підприємствами в Хмельницькій області
19. Структура відповіді на запитання, що саме організації вважають соціальним підприємством за думкою респондентів в Хмельницькій області
20. Оцінка відповідності визначення "соціального підприємництва" з особистими уявленнями респондентів мешканців в Хмельницькій області

Перелік графіків і діаграм:

1. Результати опитування про взаємодію між органами влади, місцевим самоврядуванням та соціальними підприємцями в Хмельницькій області
2. Аналіз співпраці ГО та БО між різними видами організацій до та після початку повномасштабного вторгнення
3. Структура відповіді на запитання, що саме мешканці знають про соціальне підприємство за думкою респондентів в Хмельницькій області

Вас може зацікавити

Зв'язатися з нами