Дата підготовки: | Січень 2022 року |
Кількість сторінок: | 60, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 15 |
Таблиць: | 17 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведено аналіз ринку зоомагазинів в Україні.
В рамках дослідження було представлено аналіз тенденцій ринку зоомагазинів та зоотоварів в Україні у 2019-1 пол.2021 рр., розраховано загальні показники ринку у 2019-1 пол. 2021 р. У звіті показано перелік найбільших операторів ринку, їх опис, торгові марки, асортимент та частки ринку, виявили позиціонування основних операторів, виділили канали просування. Аналітики провели аналіз переваг споживачів щодо товарів на ринку, а також досліджували інвестиційну привабливість галузі: SWOT-аналіз, PESTLE-аналіз, ризики та бар'єри входу на ринок.
Більшість жителів України мають домашніх тварин. Найпопулярніші тварини в Україні – це кішки та собаки.
Незважаючи на те, що ринок товарів величезний та існуючий попит великий, у цьому сегменті діє висока конкуренція. Лідер ринку: мережа зоомагазинів Master Zoo.
Онлайн-продаж товарів для тварин на тлі пандемії значно зріс і продовжує утримувати якісну динаміку порівняно з минулим роком.
Коронавірус позитивно вплинув на ринок зоотоварів в інтернеті. З початку пандемії онлайн продаж істотно зріс. Особливо це було помітно навесні, під час жорсткого карантину. Істотний приріст отримали майже всі галузі, а особливий стрибок був помітний у продажу товарів для тварин. За деякими категоріями споживчий попит в онлайні зріс більш ніж удвічі. Насамперед через закриття багатьох офлайн-точок.
На першому місці за популярністю серед домашніх тварин в українців йдуть кішки та собаки, їх в Україні налічується близько 8 та 5 млн відповідно. Однак у цьому сегменті дуже велика конкуренція. Набагато менш поширені гризуни та птиці. Корми та обладнання для утримання земноводних, комах, рептилій та риб можна також включити до асортименту. Але ці позиції не повинні переважати і займати якусь вагому частину асортименту. Вони можуть стати конкурентною перевагою, якщо рідкісний любитель таких вихованців зайде до зоомагазину у пошуках того, що він не зміг знайти в інших зоомагазинах у цьому районі.
Зоотовари, які мають підвищений попит:
˗ корми для собак;
˗ корми для кішок;
˗ наповнювачі для котячих туалетів;
˗ засоби від комах та кліщів (в т.ч. нашийники);
˗ шампуні для тварин;
˗ «Кісточки» та інші ласощі, іграшки;
˗ спорядження для собак;
˗ засоби для перенесення для кішок, клітини тощо.
Чинники впливу на ринок:
- Курс гривні Подорожчання кормів для тварин зумовлене зниженням курсу гривні, що підвищило вартість ввезеної продукції, що визначає основні тенденції ринку.
- Урбанізація. Збільшення чисельності жителів міст спричиняє зростання частки власників домашніх тварин, які купують готовий корм.
- Гуманізація вихованців. Включення собак і кішок до повноправних членів сім'ї означає, що власники готові витрачати все більшу частину доходу на товари для домашніх тварин. Власники стурбовані здоровим та повноцінним харчуванням, як себе, так і свого вихованця. Парадигма гуманізації домашніх тварин чітко відображена у багатьох запусках нових продуктів харчування для домашніх тварин, у яких використовуються інгредієнти, придатні для людей. Чистота, органічність та якість преміум- та суперпреміум-класу є одними з найважливіших вимог у кормах та ласощах для собак та кішок.
- Рівень доходів населення. Зростання доходів означає великі витрати забезпечення якісного життя свого вихованця (купівля корму вищого класу). Прямо протилежна ситуація трапляється, коли дохід зменшується.
Проблеми розвитку ринку
1. Залежність від купівельної спроможності споживачів. Український зооринок дуже залежить від економічного добробуту споживачів. Цей сегмент економіки дуже вразливий. Тому політичні зміни в країні залишили помітний відбиток на товарному асортименті в зоомагазинах.
2. Недовіра споживачів до нових гравців. Український споживач кормів для домашніх тварин віддає перевагу асортименту продукції відомих і перевірених брендів, тому новим підприємцям складно зайняти якусь нішу ринку за наявності сильних конкурентів.
3. Культура приготування їжі для свійських тварин самостійно. Більшість українців годують своїх улюбленців їжею «зі столу» або ж самостійно готують.
4. Високий рівень конкуренції у певному районі чи локації може суттєво ускладнити вибір місця для відкриття зоомагазину.
5. Асортимент зоомагазину дуже залежить від потреб покупця. Потрібно постійно вивчати попит на товари та поповнювати лінійку асортименту. Асортимент кормів для тварин постійно зростає відповідно до попиту власників котів та собак на різноманітне та збалансоване за складом харчування для своїх домашніх тварин. Уподобання покупців змінюються під впливом маркетингових компаній, панівної суспільної думки щодо корисності чи шкідливості різних видів та марок корму.
6. Ліцензування. Для продажу лікарських засобів для тварин, тобто ветеринарних препаратів, потрібна ліцензія, а також середня або вища ветеринарна освіта. Ця ліцензія застосовується при відкритті ветаптеки. У зв'язку з цією вимогою невеликі зоомагазини нерідко обмежуються продажем кормів та інших зоотоварів, торгівля якими не передбачає ліцензування.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку зоомагазинів в Україні (чинники впливу, проблеми розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, оцінка ємності ринку в 2019-1 пол.2021
1.3. Оцінка тіньового сегмента на ринку (шляхом інтерв'ю з учасниками ринку або через побудову аналітичних моделей)
1.4. Сегментація та структурування ринку (за видами)
2. Основні оператори ринку. ТОП-10 зоомагазинів в Україні
2.1. Перелік основних операторів ринку та їх структурування (юридична інформація, види діяльності та спеціалізація; товарні групи, торгові марки та асортимент; регіональна представленість)
2.2. Оцінка часток ринку основних операторів ринку
3. Зовнішня торгівля
3.1. Експорт зоотоварів з України у 2019-1 пол.2021 рр. (Обсяги, структура, географія, частки експортерів)
3.2. Імпорт зоотоварів до України у 2019-1 пол.2021 рр. (Обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
4. Асортимент продукції, представлений на ринку (за категоріями) за топ 10 операторами ринку
5. Брендинг та реклама (аналіз позиціонування конкурентів на ринку, присутність у каналах просування)
6.Споживачі та їх переваги
6.1. Уподобання споживачів щодо товару, портрет споживача
6.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів та видачі конкурентів
6.3. Структурування та сегментація споживання
6.4. Аналіз альтернативних конкурентів (супермаркети, маркет-плейси)
7. Висновки. Прогнозні показники
7.1. Висновки та прогнозні тенденції розвитку ринку
7.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку у 2021-2023 роках.
7.3. Рекомендації щодо розвитку на ринку
8. Інвестиційна привабливість галузі
8.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
8.2. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринок
8.3. Існуючі ризики та бар'єри входу на ринок. Побудова картки ризиків на ринку
1. Регіональна представленість зоомагазинів Master Zoo в Україні станом на грудень 2021 року
2. Регіональне розподілення кількості зоомагазинів в Україні, де представлена продукція Royal Canin
3. Структурування операторів ринку за категоріями
4. Частки продажів за операторами ринку (NBO*) за RSP* (роздрібними відпускними цінами) у 2020 році, %
5. Основні імпортери кормів для домашніх тварин в Україні в 2019-6 місяців 2021 р., в натуральному вираженні, %
6. Асортимент товарів для тварин у зоомагазині Master Zoo
7. Асортимент корму для котів основних виробників корму
8. Асортимент кормів для собак основних операторів ринку
9. Асортимент корму для гризунів, акваріумних риб та декоративних птахів
10. Канали представленості та просування продукції операторами ринку
11. Позиціювання на ринку
12. Популярність торгових марок серед споживачів у 2020 році
13. Результати пошуку в пошуковій системі Google
14. SWOT-аналіз ринку зоотоварів
15. PEST-аналіз ринку зоотоварів
16. Сегментація ринкових ризиків
17. Карта ризиків ринку зоотоварів
1. Ємність ринку у грошовому вираженні в Україні у 2019-2021 рр., млн грн
2. Ємність ринку харчування для тварин у грошовому вираженні в Україні у 2019-2021 рр., млн грн
3. Структура ринку продукції для тварин в Україні в грошах, %
4. Сегментація ринку за обсягами різних категорій кормів для домашніх тварин у натуральних показниках за 6 місяців 2021 року, %
5. Частки корму для котів та собак на ринку України в натуральному вираженні
6. Динаміка експорту корму для тварин із України у 2019 – 6 міс. 2021 р., у натуральному вираженні, тис. т
7. Структура експорту кормів для тварин з України у 2020 р., в натуральному вираженні
8. Географічна структура експорту корму для тварин з України в 2019-6 місяців 2021 р., у грошовому вираженні, %
9. Динаміка імпорту корму для домашніх тварин до України у 2019 – 6 міс. 2021 р., у натуральному вираженні, тис. т
10. Структура імпорту кормів для домашніх тварин в Україну в 2020 р., в натуральному вираженні, %
11. Географічна структура імпорту корму для тварин в Україну в 2019-6 місяців 2021 р., в натуральному вираженні, %
12. Динаміка кількості запитів на зоомагазини в пошуковій системі Google у 2019-2021 рр., тис.
13. Динаміка кількості запитів на зоотовари в пошуковій системі Google у 2019-2021 рр., тис.
14. Структура збуту та споживання товарів для тварин в Україні
15. Прогнозна ємність та темпи приросту ринку товарів для тварин 2021-2023 рр., у грошовому вираженні, млн грн