Останнім часом в Україні спостерігається тенденція до зростання попиту на послуги приватних будинків пристарілих. Для ринку Європи і США подібний сервіс уже досить відомий і користується великим попитом, для наших же реалій він поки що залишається інноваційним. Ніша професійних послуг по догляду за хворими та людьми похилого віку на вітчизняному ринку відкрита. Цей напрямок, при правильному підході, може забезпечити суттєву економічну та комерційну вигоду.
Загальні характеристики
Метою відкриття центру для пристарілих є проживання і забезпечення всім необхідним представників старшого покоління на постійній довгостроковій основі або ж на короткий час через відсутність опікунів.
На старті запуску бізнесу подібного спрямування необхідно, перш за все, звернути увагу на статистичні дані, які знадобляться для розрахунку фінансової складової бізнес-проекту. Виходячи з українського і зарубіжного досвіду, рентабельним є відкриття центру на 220 місць. Що стосується номерного фонду, то доцільно передбачити створення як одномісних (90%), так і двомісних номерів (10%). Вартість проживання досить орієнтовна, адже все залежить від курсу долара щодо гривні. Так, вартість одномісного номера за добу може становити близько $22, а двомісного – $18.
Що ж стосується загальної суми інвестицій, то $1,5 млн повністю окуплять придбання будівлі під центр і його подальшу реконструкцію, благоустрій території та номерів, придбання автомобілів, необхідного обладнання, матеріалів. У процентному співвідношенні, 81% всіх інвестицій повинні бути закладені під покупку і облаштування майбутнього центру, а 12% – під улаштування номерного фонду, всі інші витрати займуть близько 7%.
Що необхідно знати про організацію будинку для літніх людей?
Створення будинку для людей похилого віку пов'язане не тільки з вирішенням організаційних питань, а й з низкою інших важливих нюансів. Перш за все, необхідно отримати ліцензію і всі дозвільні документи, а також організувати процес роботи з медичної точки зору – найняти кваліфікований персонал і забезпечити центр необхідним медичним обладнанням. Важливу роль також відіграє організація зали ЛФК, перукарні, тренажерної зали тощо.
Як і будь-який бізнес, приватний будинок пристарілих потребує розробки ретельного маркетингового плану і побудови рекламних кампаній. Цільовою аудиторією є люди середнього та високого рівнів доходів, зацікавлені у забезпеченні висококласного догляду за літніми батьками або родичами. Можна використовувати найрізноманітніші канали реклами – від традиційних ЗМІ до просування в Інтернеті і навіть в соціальних мережах.
За умови створення центру на 220 номерів (з яких 180 розраховані для проживання в одномісних номерах і 40 – для проживання у двомісних), прибуток за рік становитиме близько $1,5-1,7 млн. Окупність проекту становить близько 4-х років.
Величина рентабельності продажів складає близько 30%, що вказує на хороші перспективи інвестування. Величина продажів послуг залежить від правильно розрахованої собівартості і своєчасного перегляду політики ціноутворення.
Будинок пристарілих – це відповідальний бізнес, від ефективної роботи якого залежать життя людей. Саме цей факт і повинен стати основою всього майбутнього підприємства.