Щоб бути вагомою величиною у світовій економіці, країна повинна випускати на експорт значні об'єми товарів. Інакше вона стає нецікавим гравцем, чий бюджет значним чином складає список боргів,а ніж прибутків.
Звичайно, на кожному окремому ринку України свій стан, стосовно експорту-імпорту, проте ми спробуємо проаналізувати експортні потужності України в цілому. Зазначимо, що одним із визначальних факторів при виробництві тих чи інших продуктів є умови. Що ми маємо на увазі? По-перше, йдеться про сировину. Тут практично все визначено природою: або є поклади корисних копалин або немає. Втім, буває й таке, що ресурси є, але немає ані належних досліджень, ані відповідного обладнання для того, щоби скористатися природними запасами.
До того ж багато вузьконаправлених заводів, збудованих і налагоджених ще в СРСР, вже в новій державі опинилися без держзамовлень, і як наслідок призупинили роботу чи закрилися. Для того, щоби постачати товари на експорт, необхідно задовольнити попит на товари в середині країни й відмовитися від імпортних товарів, як від тих, що складають левову частку ринку. Багато заводів, які все ще працюють, використовують застаріле обладнання, і якщо навіть їхній товар задовольняє співвітчизників, то для експорту якість необхідно вдосконалювати за рахунок змін у виробництві та переоснащення заводів новим обладнанням. Тому Україні в експорті варто розраховувати на приватні підприємства.
Якщо говорити про темпи експорту, з якими наша країна намагається вийти на закордонні ринки, то варто зазначити значний приріст: в січні 2015 року зростання було на рівні 69,2%, проте вже в квітні 2016-го воно наблизилося до 86,1%. При цьому варто зазначити, що весь 2015-й рік відсотки трималися на рівні до 70, і лише в грудні склали 70,7%. Проте лютий і березень (78,8% та 81,4%) вивели третій місяць на новий рекордний темп зміни об'єму експорту.
Темп зміни об'єму експорту в січ. 2015 — квітн. 2016, в % відносно минулого періоду із зростаючим підсумком
Ще одним важливим моментом в експорті є аналіз ринку та статистика щодо нього. Адже для того, щоби розширити власне виробництво чи створити його з нуля та вивести на закордонний ринок не достатньо лише виробляти більше продуктів. Необхідно знати напевно, яку кількість товарів покриє попит в середині країни, скільки і якого саме типу товари можна пропонувати іноземним ринкам. А головне — оцінити: до якої з країн експорт може опинитися найбільш вдалим щодо логістики та найбільш вигідним, зважаючи на ціни та об'єми. Для того, щоби спланувати експорт, ми пропонуємо Вам здійснити маркетингове дослідження ринку, який Вас цікавить, та разом розробити план розвитку.