З молоком ми пов'язані ще з найперших днів свого життя і багатьом воно також смакує вже в досить зрілому віці.
Молоко має досить високий попит серед нашого населення і сьогодні це не тільки продукт сам по собі, але і низка кисломолочних продуктів, які виготовляються з нього. Неможливо уявити собі літо без молочних коктейлів і морозива, або осінь без кави з молоком. У приготовленій молочній каші для своєї дитини проявляється материнська турбота. Молоко в Україні можна назвати повноправним продуктом базового споживчого кошика.
Але, не зважаючи на настільки, здавалося б, стабільний інтерес до даного продукту, ряд економічних змін все ж сколихнув ринок. 2015 рік приніс із собою -31% для прибутковості від виробництва молока. Причиною тому стали як внутрішньо економічна ситуація в країні, так і заборона на ввезення української молочної продукції в Росію. У світі ж почалася тенденція до зниження цін на молочні продукти, що для наших виробників так само грало негативну роль.
Українські виробники почали шукати виходи на європейський ринок і в результаті кілька вітчизняних компаній вибороли право на постачання молочної продукції в ЄС.
Серед основних проблем, які існують на сьогоднішній день на українському ринку молока, зниження поголів'я корів, а, отже, і обсягу надоїв. Утримувати велику кількість худоби стає все дорожче і дорожче і це поряд з нестабільністю, яка так само привносить свій вплив на ринок.
Щодо поточного року можна підвести деякі підсумки за результатами першого півріччя. За 7 місяців 2016 року попит на продукцію склав 5158 тис. тонн з них 4980 тис. тонн вирушили на внутрішній ринок і 178 тис. тонн на експорт. Імпортували ж українці 51 тис. тонн. За прогнозами, до кінця 2016 року попит на продукцію складе 10590 тис. тонн, з яких 300 тис. тонн становитиме експорт. Імпортують ж до кінця року близько 100 тис. тонн.
Баланс попиту та пропозиції молока і молочних продуктів, тис. тонн
Більшості українських молочних виробників для того щоб пробитися на ринок ЄС з достатнім об'ємом молочної продукції, необхідно відповідати стандартам високої якості, а разом з тим і завойовувати довіру серед споживачів європейських країн. Але це не єдиний перспективний напрямок для української продукції: найближчим часом очікується зростання попиту на молоко в країнах Близького Сходу, Азії та Африки.
Не зважаючи на зміни, які привели ринок молока в Україні до кризових явищ, все ж молочна продукція - це досить стабільний і високоприбутковий ринок. Для того, щоб докладніше дізнатися про попит, ризики, перспективи Ви можете замовити маркетингове дослідження ринку молока.