Дата підготовки: | Вересень 2024 року |
Кількість сторінок: | 10, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 9 |
Таблиць: | 2 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками компанії Pro-Consulting був проведений аналіз ринку матрасів в Україні в 2021-2023 роках.
Ринок матрасів в Україні переважно демонстрував стабільність протягом довоєнних років, проте в 2022 році відзначалось падіння ринку. Також зросли ціни, що пояснюється інфляційними процесами та зростанням цін на продукцію, особливо імпортну. В 2023 році відбулось відновлення ринку, проте обсяги в грошовому виражені зросли не значно. Частково це спричинено переходом споживання до нижчого цінового сегменті через зниження купівельної спроможності українців
Основними постачальниками матраців в Україну є Польща та Китай, які за результатами 2023 р. забезпечили майже 60% імпорту цих товарів в Україну.
Споживання матраців в Україні до початку повномасштабного вторгнення демонструвало стабільні показники, зокрема завдяки зростанню купівельної спроможності населення та поліпшенню рівня життя. Однак, з 2022 року відбулося суттєве падіння попиту на окремі категорії продукції, зокрема на товари преміум-сегменту, тоді як попит на товари середнього та нижчого цінового сегментів зріс для задоволення потреб ВПО.
З початку повномасштабного вторгнення споживачі почали більше уваги звертати на функціональність і практичність продукції, що вплинуло на зміну структури попиту. Дещо зріс попит на легкі матраци, які зручно переміщувати в безпечну зону для сні під час повітряної тривоги, а також пледи.
Таким чином, зміни у споживанні з початку війни демонструють адаптацію до нових умов, зокрема перехід до більш функціональних, практичних та дешевих товарів, що пояснюється зниженням купівельної спроможності та високою вимушеною мобільністю населення.
Як і в більшості секторів економіки, прогноз розвитку галузі буде напряму залежати від перебігу бойових дій та економічного стану в країні. За максимально оптимістичного прогнозу, населення України, в т. ч. ВПО, буде повертатись до звільнених міст, відбудовувати та облаштовувати власні оселі.
За більш обережного (базового) прогнозу протягом наступних кількох років очікується поступова стабілізація галузі, однак споживачі залишатимуться орієнтованими на продукцію середнього та нижчого цінового сегментів. Це пов'язано з економічними викликами, що зберігатимуться, а також з прагненням покупців до більш практичних і доступних рішень. Можна прогнозувати зростання попиту на екологічні матеріали у відповідності до світових трендів: частка продукції з органічної бавовни, конопляних волокон та лляних тканин може збільшитися до 10% від загального обсягу ринку.
1. Ключові тренди на ринку
2. Розмір ринку матраців у натуральних і грошових показниках (виробництво+імпорт-експорт)
3. Найбільші оператори ринку матраців (основна інформація, асортимент та частка на ринку)
4. Зовнішня торгівля (обсяги, географія імпорту та експорту; найбільші імпортери-експортери)
5. Прогнозні тренди та показники ринку
1. Ємність ринку матраців в Україні в 2020-2023 pp. у грошовому та натуральному виразі, млрд грн., тис. тонн
2. Основні оператори ринку матраців в Україні.
1. Динаміка експорту матраців з України в 2020-2023 рр. в натуральному виражені, тис тонн
2. Динаміка експорту матраців з України в 2020-2023 рр. в грошовому виражені, млрд грн
3. Основні експортери матраців з України в грошовому виражені, частки експорту, %
4. Географія експорту матраців з України в грошовому виражені, частки експорту, %
5. Динаміка імпорту матраців а Україну в 2020-2023 рр. в натуральному виражені, тис тонн
6. Динаміка імпорту матраців в Україну в 2020-2023 рр. в грошовому виражені, млрд грн
7. Основні імпортери матраців в Україну в грошовому виражені, частки імпорту, %
8. Географія імпорту матраців в Україну в грошовому виражені, частки експорту, %
9. Прогноз ємності ринку матраців в Україні до 2026 р. в натуральному виражені, тис. тонн