Анотація до аналізу ринку:
Аналітики компанії Pro-Consulting виконали дослідження ринку сухофруктів і горіхів, в якому охарактеризована ситуація на ньому і зазначено активний розвиток не тільки кількісних, а й якісних показників ринку під впливом поширення тенденцій здорового способу життя. Зазначено, що ринок далекий від насичення: Україна з показником 0,6 кг на особу в рік при нормі споживання 3,8 кг значно відстає від країн з високими обсягами споживання (Швеція – 6,4 кг, Норвегії – 5 кг). Розглянуто ємність ринку за сегментами: горіхи, сухофрукти (плоди, ягоди і виноград), їх суміші. При цьому обсяги субринків сухофруктів та сумішей змінюються синхронно, а на ринку горіхів має місце характер динаміки, що відрізняється. У посегментній структурі ринку домінують горіхи і їх частка зростає (73,4% в 2011 р.), а частина сухофруктів скорочується (майже на 5 п. п. з 2008 р. до 2011 р.). При цьому якщо імпортна продукція займає 95% ринку в сегменті сухофруктів та сумішей, то в сегменті горіхів зростає частка вітчизняної (від 27% у 2008 р. до 91% за підсумками січня – серпня 2012 р.). На територію України горіхи імпортуються, головним чином, зі США, Грузії, Ірану, плоди та ягоди – з Ірану, Узбекистану та Туреччини, а суміші – з Узбекистану, Таджикистану та Киргизстану. Відсутність продукції вітчизняних підприємств на ринку сухофруктів пов’язана з високою собівартістю процесу сушіння фруктів – практично на одному рівні із закупівельними цінами імпортерів. У структурі споживання на частку галузей харчової промисловості припадає близько 70% реалізації всієї продукції, а решта йде у роздрібний продаж населенню, при цьому товар продається переважно на вагу, а не фасований. Найбільше користуються попитом волоські горіхи в сегменті горіхів і виноград (родзинки) – серед сухофруктів. Відзначено, що, незважаючи на перспективність розвитку ринку, основним операторам субринку сухофруктів необхідно проводити активну маркетингову політику, спрямовану на формування у потенційних споживачів образу сухофруктів як окремого продукту харчування.
Детальний зміст:
1. Ємкість ринку і тенденції його розвитку
2. Структура ринку
3. Конкурентна ситуація на ринку
4. Споживання та збут продукції
5. Висновки та прогнози розвитку
Перелік графіків і діаграм:
1. Ємкість ринку горіхів в Україні в 2008-2012 рр., в натуральному вираженні, %
2. Ємкість ринку сухофруктів в Україні в 2008-2012 рр., в натуральному вираженні, %
3. Ємкість ринку сумішей горіхів, сушених плодів, ягід і винограду в Україні в 2008-2012 рр., в натуральному вираженні, %
4. Ємкість ринку сухофруктів та горіхів в Україні в 2008-2012 рр., в натуральному вираженні, %
5. Структура ринку сухофруктів і горіхів в 2008-2012 рр., в натуральному вираженні, %
6. Структура імпорту горіхів за підсумками 8 міс. 2012 р. в розрізі країн в натуральному та грошовому вираженні, %
7. Структура імпорту фруктів, ягід і винограду за підсумками 8 міс. 2012 р. в розрізі країн в натуральному та грошовому вираженні, %
8. Структура імпорту сумішей за підсумками 8 міс. 2012 р. в розрізі країн в натуральному та грошовому вираженні, %
9. Структура споживання горіхів в розрізі їх видів в 2011-2012 рр., в натуральному вираженні, %
10. Структура споживання сухофруктів в розрізі їх видів в 2011-2012 рр., в натуральному вираженні, %