Дата підготовки: | Липень 2021 року |
Кількість сторінок: | 36, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 7 |
Таблиць: | 17 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | російська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведено дослідження ринку ОТТ-сервісів в Україні. В ході роботи було проаналізовано тенденції розвитку ринку, розраховано ємність ринку в 2019-2020 рр., оцінено тіньовий сегмент і частку глобальних сервісів, представлено регіональну ринкову структуру, проведено детальний аналіз основних операторів ринку, обчислено і оцінено їх частки за допомогою факторного аналізу, досліджено ціноутворення і тарифну політику, складено портрет споживача виходячи з його вподобань, проаналізовано тематичні пошукові запити конкурентів і контекстну рекламу, структуровано споживання, виведено прогнозні тенденції, гіпотези розвитку і існуючі ризики для ринку, проаналізовано його інвестиційну привабливість.
Національний ринок ОТТ-сервісів зараз активно розвивається, продовжуючи тенденцію останніх кількох років. На активізацію ринку впливають такі чинники:
- зростання світового ринку ОТТ сервісів;
- технологічні переваги ОТТ;
- збільшення обсягів споживання контенту під час пандемії COVID-19.
Відсутність комплексного регулювання діяльності з надання аудіовізуальних медіа послуг з використанням технології ОТТ має як позитивний, так і негативний вплив на ринок. З одного боку, це дає можливість бізнесу стрімко розвиватися, з іншого - сприяє зростанню нелегального ринку (протиправного використання контенту) і знижує рівень інформаційної безпеки держави та якість самого продукту.
Основними проблемами розвитку ОТТ-сервісів в Україні є:
- відсутність законодавчої бази для реєстрації / ліцензування ОТТ-сервісів, що перешкоджає регулюванню ринку і збору офіційних статистичних даних;
- складнощі з ідентифікацією ОТТ-сервісу (через відсутність чітких законодавчих заходів і з урахуванням особливостей технології їх не можна в повній мірі віднести до провайдерів програмних послуг);
- висока частка тіньового сегмента, а саме піратських платформ, які транслюють і поширюють нелегально отриманий контент. Крім цього, також присутнє поширення на українському ринку телевізійних пристроїв (приймачів, плеєрів) деяких виробників, в яких встановлено програмне забезпечення з можливістю несанкціонованого доступу до інших платних телевізійних сервісів, додатків і іншого ліцензійного відеоконтенту;
- популярні іноземні ресурси, які не мають регіональних представництв, а значить, не сплачують податки і не зобов’язані дотримуватись національного законодавства;
- недотримання принципів мережевого нейтралітету, недобросовісна конкуренція між учасниками ринку (відмова в трансляції телеканалів, андеррепортінг);
- відсутність повноцінного інтернет-покриття, особливо в малих населених пунктах.
Прогнозні тенденції розвитку ринку ОТТ-сервісів в Україні:
- збільшення числа абонентів. Процес відмови від кабельного телебачення та пошуку альтернативних варіантів серед населення, розпочатий після кодування, триває й досі. ОТТ-сервіси мають більше переваг для споживача в порівнянні з кабельним телебаченням.
- створення власного контенту. Власне виробництво контенту ОТТ-платформами є одним з головних світових трендів галузі в останні кілька років. В Україні розвиток даного напрямку почалося в цьому році. Сервіси вже почали роботу над виробництвом серіалів в партнерстві з продакшн студіями.
- функціональні поліпшення. Для забезпечення якісних послуг необхідні постійні технічні модернізації інтерфейсу (зручність користувача), розробка ефективних пошукових систем (утримання клієнта).
- вихід на ринок нових гравців. Все більше компаній бачать потенціал ОТТ-сегмента і виходять на ринок з власними сервісами. Особливо це помітно серед медіагруп і операторів кабельного телебачення.
1. Загальна характеристика ринку.
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку (зміни в законодавстві, конкуренція з боку міжнародних сервісів, фактори впливу, проблеми розвитку)
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2019-2020 рр. (за даними виручки операторів)
1.3. Оцінка тіньового сегмента на ринку (частка компаній, які не зареєстровані в Україні, глобальних сервісів)
1.4. Сегментація і структурування ринку (по регіонах)
2. Основні оператори ринку (ОТТ-платформи)
2.1. Перелік основних операторів ринку і їх характеристика
· Вихідні дані (назва, контакти, власники бізнесу)
· Аналіз позиціонування (брендинг і реклама, спонсорство)
· Новини компанії за досліджуваний період
· Кількість абонентів
· Виручка
· Формат присутності в сегменті В2В
· Аналіз тарифів
· Додаткові функції
· Знакові партнери (наприклад, Воля Футбол у Мегого)
· Можливість підключення декількох пристроїв
· Присутність на зовнішніх ринках (обмеження для деяких каналів)
· Мобільний додаток (рейтинг)
· Аналіз відгуків
· Аналіз репутації компанії (наявність репутаційних кейсів)
2.2. Частки ринку основних операторів в 2019-2020 рр.
2.3. Аналіз ринкових часток конкурентів
3. Ціна та ціноутворення на ринку
3.1. Середні поточні ціни на продукцію
3.2. Аналіз тарифної політики для виділення оптимального пакету з провідних операторів ринку
4. Споживачі і їх переваги
4.1. Переваги споживачів щодо послуги, портрет споживача
4.2. Аналіз тематичних пошукових запитів і видачі конкурентів, аналіз контекстної реклами
4.3. Структурування та сегментація споживання
5. Висновки. прогнозні показники
5.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку ОТТ сервісів в Україні
5.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2021-2023 рр. (Побудова багатофакторної моделі виходячи з поточної динаміки ринку і потенціалу з урахуванням особливостей ринку)
5.3. Рекомендації з розвитку на ринку
6. Інвестиційна привабливість галузі
6.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
6.2. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринок
6.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок. Побудова карти ризиків на ринку
1.2.1. Ємність ринку ОТТ-сервісів в 2019-2020 рр. (В грошовому і натуральному вираженні), млн грн, тис. Чол.
2.1.1. Тарифна структура MEGOGO.
2.1.2. Тарифна структура SWEET.TV.
2.1.3. Тарифна структура OLL.tv.
2.1.4. Тарифна структура DIVAN.TV.
2.1.5. Тарифна структура Omega.TV.
2.1.6. Тарифна структура You.TV.
2.1.7. Тарифна структура Volia TV.
2.1.8. Тарифна структура Київстар ТВ.
2.1.9. Тарифна структура Ланет.TV.
2.1.10. Тарифна структура Тенет ТВ.
2.3.1. Аналіз динаміки ринкової частки.
4.2.1. Результати пошуку в пошуковій системі Google за запитами «телебачення онлайн», «телеканали онлайн», «кіно онлайн».
6.1.1. SWOT-аналіз ринку ОТТ-сервісів в Україні.
6.2.1. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринок.
6.3.1. Сегментація ринкових ризиків.
6.3.2. Карта ризиків для ринку ОТТ-сервісів в Україні.
1.3.1. Сегментація ОТТ-сервісів за походженням і законності функціонування, 2020 р%
1.4.1. Структурування ринку ОТТ-сервісів по регіонах, кількість абонентів, тис. чол.
2.2.1. Частки ринку основних операторів ринку ОТТ-сервісів в 2019-2020 рр. (За кількістю абонентів).
3.1.1. Середні поточні ціни на покупку підписки на ОТТ-сервіс, грн / міс.
4.1.1. Рейтинг телеканалів за тематичними групами серед користувачів послугами ОТТ / IPTV, 2019 р.
4.1.2. Динаміка змін споживчих переваг в різних вікових категоріях до і після введення карантинних обмежень в 2020 році.
5.2.1. Прогнозні показники розвитку ринку в 2021-2023 рр. за базовим сценарієм, тис. абонентів, млн. грн.