Дата підготовки: | Листопад 2023 року |
Кількість сторінок: | 12, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 6 |
Таблиць: | 11 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанія Pro-Consulting провела аналіз ринку електродів в Україні. В аналізу було досліджено наступні аспекти: тенденції на ринку, основних гравців, обсяги виробництва, експорту та імпорту, динаміку цін на продукцію та новини основних споживачів. Роботу завершено загальними висновками та гіпотезами розвитку.
Ринок електродів є зосередженим на території переважно на території України змінив свої об’єми та попит, найбільше цьому посприяли наступні фактори:
• Підприємства що працюють в галузі, мали проблеми через війну: Плазматек втратила свої білоруські потужності, спочатку закривши завод на початку війни, а потім він був націоналізований Білоруссю. Це вплинуло на наявні кошти компанії і зменшило її об’єми та представленість, як в Україні, так в світі.
• У виробництві електродів використовується сталь, чавун та алюміній, обсяги виробництва яких зменшилися під час війни, наприклад по першим двом видам сировини - з 25 до 5 млн тонн, що відзначилось як на цінах, так і на обсягах споживання.
• Окрім сировини на ціни електродів вплинула вартість електроенергії, що використовується при виробництві, та логістики. Ціни на електроенергію виросли з 345,64 грн/МВт⋅год в початку 2022 р. до 485,10 МВт⋅год на 1 липня 2023 р., і в планах НКРЕКП підняти тарифи ще на 35% до кінця поточного року. Вартість логістики виросла, в основному, через підвищення цін на паливо. На початку 2021 року бензин марки А-95 коштував 25,66 грн за літр, зараз його вартість досягає 54,72 грн за літр, що є збільшенням більше ніж в 2 рази.
• Через воєнний стан в країн, мобілізацію чоловіків та необхідність проведення відновлюваних робіт збільшився попит працівників технічних професій. За даними Державного центру зайнятості, в категорії «кваліфікований робітник з інструментом» найбільший попит мають професії швачки, електромонтера, слюсаря-сантехніка, електрогазозварника. Попит зумовлений відновленням деокупованих регіонів країни та районів, що зазнали ракетних обстрілів, для якого залучаються технічні спеціальності. Цей попит відображає і попит на товар, пов’язаний з професіями, а саме на витратні матеріали, якими є електроди.
• Зварювання переходить на новий рівень на великих підприємствах, збільшується популярність лазерного зварювання, воно є більш надійним і точним, і майже не вимагає витратних матеріалів. Зараз технологія використовується в основному лише на деяких великих підприємствах за допомогою роботів, але вона не може поки замінити ручну електрозварку при монтажі обладнання та металевих конструкцій на будівельних майданчиках.
• Ненадійність підприємств, дешеве виробництво. Деякі підприємства в Україні будувались на базі старих радянських заводів, більшість продукції яких не відповідає світовим стандартам. Ще одною проблемою є те, що підприємства в галузі, маючи майже однаковий товар, боряться за одним фактором – вартістю, що вимагає деякі підприємства навіть порушувати закон, наприклад, один з найбільших заводів в галузі Суми-Електрод не виплачував своїм робітникам зарплати роками і звільняв їх по вигаданим причинам щоб зменшити витрати.
Основні тенденції на ринку електродів в Україні є наступними:
• Криза кадрів Великою проблемою на ринку праці наразі є нехватка працівників робітничих професій, серед яких кваліфіковані кадри – електрозварювальники. Це викликано переважно війною, бо робітники цієї професії, в більшості чоловіки, були мобілізовані або добровільно пішли на фронт. Іншою проблемою є незначний приток працівників професії через її низький престиж серед молоді.
• Більшість товару виробляється в Україні Більшість товарів є вітчизняного виробництва, що означає низьку залежність від коливань курсу валюти та цін на перевезення, що є визначальним при розрахунку ціни імпортованих товарів.
• Специфічні товари завозились з росії і зараз постачальники шукають заміну в Європі Проблема товарів з-за кордону в тому, що в Європі існують зовсім інші стандарти для маркування продукції. Україна до війни часто купувала продукцію заводів з росії, одним з основних товарів були електроди марки УОНІ та УОНІІ. На початку війни компанії шукали подібні аналоги в Європі. Через це ринок електродів знаходиться в перехідному стані – вся продукція України починає міняти маркування під європейські ринки.
• Ріст цін на виробництво Ціни на метали, що є основою виробництва електродів, починають рости, за останній час вони з 600 євро за тонну виросли на 30 % і ця тенденція продовжується, окрім цього відбувається ріст цін на енергоресурси, такі як паливо та електрика.
• Війна Після 24 лютого 2022 року багато робіт зі зварювання змінились. Будівництво зазнало значних скорочень, основою робіт стали ремонти, проєкти відновлень та перебудова техніки. З’явилось багато оборонних замовлень для роботи з бойовою технікою. Тому залежно від нових робіт змінився й попит на електроди.
1. Вступна частина. Опис виконавця дослідження, товарів та методологій
2. Загальна характеристика ринків
2.1. Тенденції, що впливали на розвиток ринку (фактори впливу та їхній прояв, проблеми та передумови розвитку)
2.2. Обсяг постачання продукції на ринок України за квітень-серпень 2023 рік
2.3. Сегментація і структурування ринків (за видами, походженням)
3. Основні постачальники (виробники та імпортери) та їх опис (загальна інформація, види діяльності і спеціалізація; товарні групи, торговельні марки і асортимент; ціни; регіональна представленість, обсяги постачання)
4. Виробництво продукції в квітні-серпні 2023 рр.
4.1. Динаміка виробництва в кількісних показниках
4.2. Динаміка виробництва в вартісних показниках
5. Зовнішня торгівля на ринках
5.1. Експорт досліджуваної продукції з України в квітні-серпні 2023 р. (обсяги за видами)
5.2. Імпорт досліджуваної продукції в Україну в квітні-серпні 2023 р. (обсяги, структура, географія, частки імпортерів)
6. Ціна і ціноутворення на ринках в розрізі кожного продукту
6.1. Помісячна динаміка цін на продукцію в розрізі областей України
6.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
6.3. Прогноз цін до кінця 2023 р. в розрізі областей України
7. Аналіз споживання на ринках
7.1. Стан розвитку будівництва (інфраструктурне будівництво, житлове та комерційне будівництво)
7.2. Стан та новини основних споживачів на ринках
7.3. Наявність незадоволеної потреби на ринках
8. Висновки. Прогнозні показники ринків
8.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринків
8.2. Побудова гіпотез розвитку ринків. Прогнозні показники розвитку ринку до кінця 2023 р.
1. Обсяги постачання досліджуваних електродів за квітень-серпень 2023 року в натуральних та грошових показниках, тис. тонн, млн. грн.
2. Опис основних постачальників на ринку електродів України
3. Асортимент компанії
4. Ціни на продукцію компаній на вересень 2023, грн./кг з ПДВ
5. Регіональна представленість компаній
6. Обсяги постачання продукції на ринок України за квітень-серпень, 2023, в натуральних показниках, тонн
7. Об’єми експорту електродів з України в квітні-серпні 2023 року, в натуральних показниках, тис. тонн.
8. Об’єми імпорту електродів в Україну в квітні-серпні 2023 року, в натуральних показниках, тис. тонн
9. Помісячна динаміка цін на продукцію з ПДВ, грн/кг.
10. Помісячна динаміка цін на продукцію з ПДВ, грн/кг.
11. Прогнозні обсяги ринку електродів за квітень-серпень та серпень-грудень 2023 року в натуральних та грошових показниках, тис т., млн. грн.
1. Динаміка виробництва електродів в квітні-серпні 2023 року, в натуральних показниках, тис. тонн
2. Динаміка виробництва електродів в квітні-серпні 2023 року, в грошових показниках, млн. грн.
3. Структура імпорту за країнами-експортерами електродів в квітні-серпні 2023 р., в натуральних показниках, %
4. Структура імпорту за марками електродів в квітні-серпні 2023 р., в натуральних показниках, %
5. Структура імпорту електродів за компаніями-імпортерами в квітні-серпні 2023 р., в натуральних показниках, %
6. Структура вартості виробництва досліджуваних категорій на ринку, %