Анотація до аналізу ринку:
Аналітики компанії Pro-Consulting провели дослідження українського ринку добрив на основі сапропелю, в рамках якого охарактеризовано сапропель як продукт, викладена ситуація на ринку та виконано аналіз тенденцій його розвитку. Представлені регіони України з найбільшими родовищами сапропелю із зазначенням кількості родовищ, площі озер і загальних запасів. Майже 74% запасів знаходяться у Волинській області, за районами якої деталізовані родовища. Вказано дозування сапропелю як добрива залежно від типу ґрунту. Подана динаміка внесення органічних добрив за період 1990 і 2000–2011 рр., яка свідчить, що кількість внесених добрив скоротилася в 28 разів, а оброблена площа – у 14 разів. Оператори ринку оцінюють частку сапропелевих добрив у 1,5–2% від загальної ємності ринку органічних добрив (що становила в 2011 р. 9182,9 тис. тонн), тобто 183,7 тис. тонн. Аналіз компонентів ємності свідчить, що імпорт склав 62,8 тонн, продукція не експортувалася. Виконано сегментування світових цін і зазначено, що для України характерний нижній ціновий сегмент (50–70 євро за тонну добрива). Розглянуто асортимент продукції, види добрив, вимоги до них і аспекти продажу продукції (форма добрив, вид тари). Основний канал збуту – прямий продаж. Ринок досить насичений, оскільки продукція не має великого попиту. Детально описані товари-замінники (інші види органічних добрив). Глибоко проаналізовані питання споживання, зокрема використання сапропелю в різних галузях економіки. Охарактеризовано основних операторів, які здійснюють продаж сапропелевих добрив на території України, розглянуто їх діяльність. На частку «ВО Вибір» у 2011 р. припадало 60% ринку. Виявлено характерні особливості маркетингової політики чотирьох провідних операторів ринку, оцінені їх сильні та слабкі позиції.
Детальний зміст:
1. Аналіз стану ринку
1.1 Обсяг і динаміка ринку (обсяги виробництва, імпорту, експорту, споживання, ціни)
1.2. Асортимент продукції на ринку
– Види добрив (органічні, органомінеральні, витяжки тощо)
– Вимога до добрив (зольність, вологість)
– Оптимальна вага упаковки
– Вид тари
1.3. Збут (структура збуту, канали розподілу продукції)
1.4. Рівень насичення ринку
1.5. Наявність товарів-замінників
2. Аналіз споживачів
2.1. Виявлення споживчих переваг (фактори прийняття рішення, профіль споживача)
3. Аналіз діяльності конкурентів
3.1. Основні конкуренти (частки ринку конкурентів, їх ділова активність)
3.2. Особливості маркетингової політики конкурентів (тип конкурентної поведінки, канали розподілу, потенційні важелі зміцнення позицій конкурентів на ринку)
3.3. Сильні та слабкі позиції конкурентів
4. Країни і фірми-партнери, контактні дані
Перелік таблиць:
1. Найбільші родовища сапропелю України за регіонами
2. Родовища Волинської області України за районами
3. Дози внесення сапропелю залежно від типу ґрунту
4. Площа і кількість внесених органічних добрив в Україні в 1990–2011 рр.
5. Товари-замінники добрив на основі сапропелю
6. Конкуренти на українському ринку сапропелевих добрив
7. Дистриб’юторська мережа компанії «АЛЬЯНС «ЕКО»
8. Особливості маркетингової політики конкурентів, їх сильні та слабкі позиції
9. Аналіз основних фірм-партнерів на ринку України
Перелік графіків і діаграм:
1. Позитивний вплив від використання органічних добрив
2. Частка основних операторів українського ринку сапропелевих добрив у 2011 р. у натуральному вираженні, %