Анотація до аналізу ринку:
Дослідження ринку ломбардних послуг Білорусі підготовлено аналітиками компанії Pro-Consulting за результатами ретельного аналізу основної інформації вказаного ринку. Для підвищення обґрунтованості висновків вивчено ринкове середовище у Білорусі в цілому з виділенням соціально-демографічної, етнічної, економічної, політичної і правової складових. Дані офіційної статистики свідчать про скорочення чисельності населення країни (понад 80% якого є білорусами), а також зростання ВВП у фактичних і порівнянних цінах. Показники безробіття є в цілому такими, що спадають, а темпи зростання реальної зарплати збільшуються. Незначне зростання ринку ломбардних послуг Білорусі пов’язане з особливостями національної економіки, перш за все її закритістю. При аналізі тенденцій розвитку ринку надано перелік товарів, які не приймаються як застава, і вказано принципи оцінювання окремих видів товарів. Сума кредиту у ломбарді може сягати 70% вартості заставного майна (30-50% для електроніки). Розглянуто умови отримання банківських споживчих кредитів, що впливають на функціонування ринку ломбардних послуг. Подано дані з курсу валют і середньорічної інфляції. При оцінюванні ємності ринку варто зазначити, що у національній валюті вона стійко зростає, а у доларах США – скорочується. Це пов’язано з девальвацією білоруського рубля. За типами виокремлюють ломбарди, що працюють з дорогоцінними металами (92% ринку), електронною побутовою технікою, автоломбарди та ін. Перераховано головних операторів ринку, як мережевих, так і одиничних, із зазначенням їхньої часткина ринку, даних про розмір активів (млн білоруських рублів), кількості філій і відсоткових ставках за кредитами; виконано регіональне структурування операторів. Викладено конкурентну ситуацію в країні та ризики ринку. Проаналізовано питання ціноутворення і споживання, зокрема виконано структурування за заставним товаром і частотою користування послугами ломбарду. Дані прогнозування кількості ломбардів і ємності ринку у середньостроковій перспективі демонструють його очікуване зростання з темпами приросту 9-11%. Представлена позиція Білорусі у рейтингу «Ease of Doing Business» і вказані перешкоди при старті ломбардного бізнесу в країні.
Детальний зміст:
1. Аналіз ринкового середовища Білорусі
1.1. Аналіз соціально-демографічного та етнічного середовища в країні
1.2. Аналіз економічного середовища в країні
1.3. Аналіз політичного та правового середовища в країні
2. Загальна характеристика ринку ломбардних послуг Білорусі
2.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку ломбардних послуг у 2007–2012 рр.
2.2. Аналіз основних чинників, що впливають на розвиток ринку ломбардних послуг
2.3. Ємність ринку ломбардних послуг 2007–2012 рр.
2.4. Сегментація та структурування ринку ломбардних послуг (основні типи ломбардів)
3. Основні оператори на ринку ломбардних послуг Білорусі
3.1. Загальна кількість ломбардів та їхня концентрація в країні
3.2. Перелік основних операторів ринку ломбардних послуг та їхній опис
3.3. Структурування операторів (за сегментами, групами, спеціалізаціями, регіонами)
3.4. Частки ринку основних операторів ринку ломбардних послуг
3.5. Ступінь конкуренції та ризики
4. Ціна й ціноутворення на ринку ломбардних послуг Білорусі
5. Аналіз споживання на ринку ломбардних послуг
5.1. Уподобання споживачів ломбардних послуг, портрет споживача
5.2. Структурування та сегментація споживання
5.3. Потреба в послузі. Ступінь задоволення споживання
6. Висновки та рекомендації. Перспективи розвитку ринку ломбардних послуг у 2013–2016 рр.
6.1. Прогнозні показники розвитку ринку ломбардних послуг
6.2. SWOT-аналіз ринкового напряму
Перелік таблиць:
1. Динаміка основних показників чисельності та природного приросту населення*
2. Динаміка внутрішнього валового продукту в Білорусі за 2005–2011 рр. у грошовому вираженні, млрд. рублів
3. Динаміка основних соціально-економічних показників рівня життя населення в Білорусі за 2005–2011 рр.
4. Динаміка економічно активного населення Білорусі* за 2005–2012 рр., тис. осіб
5. Динаміка показників рівня безробіття в Білорусі за 2005–2011 рр., тис. осіб
6. Динаміка основних показників охорони здоров'я в Білорусі за 2005–2011 рр.
7. Динаміка основних показників сфери освіти в Білорусі за 2005–2012 рр.
8. Динаміка показників платоспроможності та фінансової стійкості організацій у Білорусі за 2005–2011 рр.
9. Динаміка стану розрахунків у Білорусі за 2005–2011 рр., млрд. рублів
10. Динаміка основних показників транспортної галузі Білорусі за 2005–2011 рр.
11. Динаміка основних показників розвитку зв'язку загального користування в Білорусі за 2005–2011 рр.
12. Оцінка свободи преси в Білорусі станом на 2012 р.
13. Оцінка показників свободи в Білорусі станом на 2012 р.
14. Оцінка показників політичного і правового середовища в Білорусі станом на 2012 р.
15. Динаміка курсу валют щодо долара США в Білорусі за 2007–2012 рр., білоруських рублів
16. Динаміка середньорічної інфляції в Білорусі за 2007–2012 рр., %
17. Динаміка ємності ринку ломбардних послуг Білорусі за 2008–2012 рр. в грошовому вираженні, млрд. білоруських рублів і млн. доларів США
18. Динаміка загальної кількості ломбардів у Білорусі за 2008–2012 рр., штук
19. Умови надання кредиту «Платина груп»
20. Дані про розміри активів (млн. рублів), кількість філій і процентних ставок по кредитах за основними операторами ринку ломбардних послуг у Білорусі
21. Дані про процентні ставки за кредитами ринку ломбардних послуг в Білорусі
22. Скупні ціни на дорогоцінні метали за грам за пробами станом на 2012 р., білоруські рублі
23. Сегментування споживачів ринку ломбардних послуг Білорусі
24. Прогнозні показники кількості ломбардів у Білорусі на 2013–2016 рр. в натуральному вираженні, штук
25. Прогнозні показники ємності ринку ломбардних послуг у Білорусі на 2013–2016 рр. у грошовому вираженні, млрд. білоруських рублів
26. Загальний SWOT-аналіз ринку ломбардних послуг Білорусі
27. Позиція Білорусі в рейтингу «Ease of Doing Business»
28. Бар'єри під час старту бізнесу в Білорусі
29. Необхідні процедури та їхня тривалість для старту бізнесу в Білорусі
Перелік графіків і діаграм:
1. Структура ВВП за видами економічної діяльності в Білорусі за підсумками 2011 р., %
2. Динаміка чисельності населення Білорусі за 2005–2012 рр., тис. осіб
3. Структура населення Білорусі за етнічною приналежністю станом на 2012 р., %
4. Динаміка економічно активного населення Білорусі* за 2005–2012 рр., тис. осіб
5. Структура економічно активного населення Білорусі* за статтю станом на 2012 р.,%
6. Структура зайнятого населення Білорусі за видами економічної діяльності за підсумками 2011 р., %
7. Динаміка рівня безробіття в Білорусі за 2005–2011 рр., %
8. Темпи приросту кількості ломбардів у країні та ємності ринку в 2009–2012 рр. у натуральному й грошовому вираженнях, %
9. Динаміка зростання середньомісячної заробітної плати в Білорусі за роками, тис. BYR
10. Динаміка основних показників реальних доходів населення, у відсотках до відповідного періоду попереднього року, у порівняльних цінах
11. Динаміка ємності ринку ломбардних послуг Білорусі за 2008–2012 рр. у грошовому вираженні, млрд. білоруських рублів
12. Динаміка ємності ринку ломбардних послуг Білорусі за 2008–2012 рр. у грошовому вираженні, млн. доларів США
13. Структурування ринку ломбардних послуг за основними товарами в обороті, %
14. Динаміка кількості ломбардів, відкритих за ліцензіями на діяльність із дорогоцінними металами в Білорусі за 2007–2012 рр., штук
15. Динаміка загальної кількості ломбардів у Білорусі за 2008–2012 рр., штук
16. Структурування операторів ринку за рівнем розвитку мережі філій станом на 2012 р.
17. Структурування основних операторів ринку за рівнем географічної диверсифікації станом на 2012 р.
18. Регіональне структурування операторів ринку за містами, %
19. Структурування операторів ринку ломбардних послуг Білорусі за регіонами станом на 2012 р.,%
20. Частки ринку основних операторів ринку ломбардних послуг Білорусі станом на 2012 р.,%
21. Прогнозні показники кількості ломбардів у Білорусі на 2013–2016 рр. у натуральному вираженні, штук
22. Прогнозні показники ємності ринку ломбардних послугу Білорусі на 2013–2016 рр. у грошовому вираженні, млрд. білоруських рублів