1931
Лучше подождать с покупкой крупной бытовой техники - комментарий Карины Котовой, ведущего аналитика аналитического департамента компании "Pro-Consulting". Издание "Крещатик"
Знецінення гривні, окрім економічного впливу на економіку, ще зумовило споживчу активність. Адже міняючи долари на гривні за високого курсу, містяни почали штурмувати магазини, аби зробити покупки, доки національна валюта ще більше не знецінилася. Це підвищує споживчу інфляцію. Адже бізнесмени за високого попиту підвищують ціни. Як розвиватиметься ситуація на споживчому ринку, "Хрещатику" розказала ведучий аналітик однієї з маркетингових компаній Києва Каріна Котова.
— Чи справдяться очікування щодо підвищення цін виробниками восени нинішнього року?
— Нині в Україні відбувається процес дефляції. Отже, рівень споживчих цін знижується. З іншого боку, за прогнозами, рівень споживчих цін зросте восени на 3—3,5 відсотка. Це пов’язано з підвищеним курсом долара та звичним підвищенням цін для цього періоду.
— Які товари наразі користуються попитом на ринку?
— У першу чергу, йдеться про товари низького цінового сегменту (цукор, хліб, молочні вироби). Сегмент преміум зменшується з початку кризи, а отже, з другої половини 2008 року. Зростатимуть ціни на побутову техніку, оскільки ціни на них прив’язані до курсу долара. Краще зачекати до лютого з купівлею великої побутової техніки, коли має місце традиційне зменшення ціни.
— Які нові маркетингові ходи запроваджують наразі компанії на споживчому ринку для залучення нових клієнтів?
— Просте зниження ціни і незначне зростання рентабельності за рахунок цього.
— Наскільки інфляція може зрости протягом осінніх місяців?
— За прогнозами нашої компанії, споживчі ціни за вересень нинішнього року зростуть на 1—1,5 відсотка, а до кінця року інфляція становитиме 14—15 відсотків.
— Як може вплинути політична ситуація на інфляційні процеси?
— Очікується, що ціни підвищаться у зв’язку з виборами до меншого рівня, ніж до того рівня, якби виборів не було.