Анотація до аналізу ринку:
Фахівці компанії Pro-Consulting у ході аналізу ринку оренди вантажних несамохідних вагонів за період 2009 – початок 2012 рр. досліджували розвиток однієї з провідних галузей економіки України – залізничної галузі. Зазначено, що із 185,6 тис. вантажних вагонів у робочому стані перебуває близько 95 тис., тобто трохи більше половини (з них понад 86% мають наднормативний знос), а інші знаходяться в запасі або у ремонті. При цьому необхідна кількість вагонів становить близько 145 тис. Для поліпшення ситуації в галузі розроблена реформа управління вагонним парком України, що припускає ліквідацію державного інвентарного парку і переведення його до розряду «власного». Наведено дані за обсягом парку вантажних вагонів із виділенням приватного та інвентарного парків. При покомпонентному аналізі ємності ринку показано, що за період 2008–2011 рр. на експорт (переважно – в Росію) надходило від 77% до 98% виготовлених вагонів, водночас імпортні потоки були незначні – 6–20% ємності ринку. Огляд доповнений аналізом тенденцій на ринку вантажних вагонів країн СНД. Висвітлено питання державного регулювання ринку, зокрема сертифікації продукції. Детально охарактеризовано основні оператори ринку, наведені показники їх фінансової діяльності і ринкового участі. Виконано структурування операторів за регіонами та спеціалізацією. Розглянута конкурентна ситуація на ринку. Наведено перелік компаній – власників вантажних вагонів з короткою інформацією про їх діяльності та частки ринку. Проаналізована мотивація споживачів, виконано їх структурування за регіонами, обсягом парку тощо. Для поглиблення аналізу подані дані щодо вантажообігу за 2009–2011 рр. і в розрізі видів вантажів (за 2011 р.). Особливу увагу приділено питанням ціноутворення на ринку вантажних вагонів. Виконано середньострокове прогнозування ємності ринку, результати якого свідчать про очікуване зростання. Оцінена інвестиційна привабливість ринку вантажних вагонів, його ризики та бар’єри входу.