В даному матеріалі подано відомості щодо вартості реклами в метро в Україні на початок 2019 року. Розглянуто: ціна оренди за квадратний метр лайтбоксу на ескалаторі, вартість внутрішнього брендування вагона, коментар експерта з ринку.
Субринок реклами на транспорті має запас міцності і здатний витримати дво- чи триразове збільшення тарифів. Але подальше їх підвищення може поставити хрест на цьому бізнесі для цілого ряду гравців. Даний вид реклами поки що є допоміжним: рекламодавці витрачають нею 3-5% своїх рекламних бюджетів. Зростання розцінок зробить подібні витрати недоцільними, і деякі замовники віддадуть перевагу іншим видам реклами.
Вже за місяць вартість оренди площ для реклами в метро має зрости. З одного боку, це допоможе столичній підземці дещо компенсувати збитки від низької вартості проїзду, з іншого ж призведе до миттєвого подорожчання цього рекламного майданчика для кінцевого рекламодавця.
На відміну від зовнішників, транспортники не мають багатого досвіду галузевого протистояння тиску чиновників. Хоча ситуація, схоже, розігрується за тим самим сценарієм: сумнівний з погляду юридичної грамотності Порядок, створення нежиттєздатної комісії і, зрештою, договір, який по багатьох позиціях порушує права бізнесу. Подібні ініціативи розробників документа однозначно не мають нічого спільного зі здоровим глуздом та професійним підходом до регулювання рекламної галузі. Проект документа містить норми, які призведуть до кризи ринку реклами на транспорті та дадуть можливість для його переділу з використанням адміністративного впливу, як це відбувається у сегменті столичної зовнішньої реклами.
Оскільки отримати рекламний щит стає дедалі проблематичнішим і дорожчим, компанії звернули свою увагу на транспорт, який, по суті, є тим самим зовнішнім носієм, але при цьому коштує в 1,5-2 рази менше, ніж традиційний біл-борд. Однак незабаром ситуація може змінитися: місто планує переглянути розцінки на розміщення реклами на громадському транспорті.
Останнім часом представники рекламних агентств зазначають, що серед рекламодавців помітно зросла популярність громадського транспорту як із ефективних і доступних рекламоносіїв. Рекламісти кажуть, що екстер'єр транспорту за низкою показників може становити цілком гідну конкуренцію щитам, сіті-лайтам та іншим носіям зовнішньої реклами.