В огляді представлена інформація щодо ринку напівпровідників в Україні у 2022 році. Розглянуто: стан та тенденції українського ринку напівпровідників, чинники, які негативно впливають на ринок, попит на напівпровідники у світі, думка керівників галузі та їх основні очікування щодо ринку.
У публікації представлена інформація щодо ринку напівпровідників в Україні. Розглянуто: вплив війни в Україні на ринок напівпровідників та на постачання, стан світового попиту на напівпровідники, думка учасників ринку щодо його основних тенденцій, частка керівників, які стурбовані тим, що війна між Росією та Україною суттєво вплине на ланцюжок постачання напівпровідників у 2022 році, частка тих, хто стурбований тим, що війна вплине на зростання доходів галузі у 2022 році, частка керівників, хто очікує, що дефіцит мікросхем зменшиться до кінця 2023 року, тих, хто стурбований націоналізацією технологій у напівпровідниковій галузі та провідним місцем Тайваню в ланцюжку поставок, хто стурбований впливом законодавства про зміну клімату та регулювання звітності.
У звіті подано аналітичну інформацію щодо ринку напівпровідників в Україні у 2022 році. Розглянуто: стан та тенденції ринку, вплив війни в Україні на тенденції ринку, проблеми з ланцюжком поставок напівпровідників та дефіцитом мікросхем, вплив інфляції, постачання сировини в Україну, структура використання неону за напрямками у світі, короткостроковий/довгостроковий вплив на ринок.
У матеріалі представлена аналітична інформація щодо ринку напівпровідників в Україні під час війни. Розглянуто: стан та тенденції української галузі напівпровідників, основні проблеми ринку, проблеми з ланцюгом поставок напівпровідників та дефіцитом мікросхем, ризики ринку, перелік планів на випадок непередбачених обставин.
Співпраця у сфері розробки бронетехніки та тренажерних комплексів до неї, роботи з військово-морської тематики демонструють поступовий відхід України від іміджу постачальника ремонтних послуг до радянської та російської техніки. Це приємно подвійно, оскільки пакистанський танковий контракт довгий час був опудалом військово-технічного співробітництва України та Індії. Робота з відновлення репутації велася довго, і лише зараз стали помітні позитивні тенденції. Першим сигналом стало підписання 2009 року одразу двох контрактів з авіаційної тематики — на переобладнання парку Ан-32 ВПС Індії та постачання двигунів до цих літаків.
Обсяг промислового виробництва у 2009 році скоротився на 21,9%, повідомив учора Держкомстат. Таким чином, рецесія триває вже другий рік поспіль (спад 2008 року становив 3,1%). Найбільший спад у промисловості був зафіксований лише у 1992 та 1994 роках – на 26,4% та 27,3% відповідно. При цьому темпи падіння виявилися більшими, ніж очікували експерти. На початку 2009 року вони прогнозували спад на 12-16%. Результати роботи промисловості у грудні другий місяць поспіль демонструють позитивні показники порівняно з аналогічними періодами 2008 року, але темпи приросту скоротилися з 8,6% у листопаді до 7,4% у грудні. Позитивні показники зафіксовані у семи галузях, найвищі – у металургії (+27,3%) та деревообробці (+22,1%). Втім, жодна із галузей не показала позитивних результатів за підсумками року. Найменший спад зафіксовано у сфері виробництва коксу та нафтопереробки (-3,2%), що пов'язано з високими темпами падіння у 2008 році – на 21,4%. У харчовій галузі спад становив 6,1% через зниження реальних доходів населення.
При низькій купівельної спроможності споживачеві часто доводиться відмовляти собі у придбанні досконалого, але дорогого йому механізму, здатного виконувати цілий комплекс функцій. Споживач може жертвувати іншими перевагами механізму. Проте, вирішальним чинником є надійність. Нею споживачі дорожать найбільше і тому часто роблять вибір на користь якісного, нехай і дорогого механізму. Особливо, якщо йдеться про складну багатоелементну машину, коли від надійності елементів принципово залежить працездатність та можливість використання машини.
Загальна інформація від сенсорів збирається в системі крейтинга і з'являється на моніторі комп'ютера. Регулювання закладено у програму та здійснюється лише автоматично. Система управління може бути від фірми Siemens покоління S7/M7 або ін. Зауважимо, що за висновком, зробленим німецькими дослідниками, нові листоштампувальні преси продуктивно працюють лише 58% часу, 13% часу потрібно для усунення збоїв самого преса, 7% часу відбирають несправності інструменту , стільки ж витрачається на налагодження, решта втрат - технологічні проблеми. Завдання – скорочення непродуктивного часу шляхом більш точного моделювання процесу.
Ринок бензинових та дизельних електрогенераторних установок зростав останні три роки у кількісному вираженні на 20% на рік, у грошовому - на 25% та у 2008 р. збільшився до $136 млн. Цікаво, що структура попиту на бензо- та дизель-генератори теж змінювалася кожен рік. За оцінками експертів, три роки тому основними замовниками дизель-генераторних установок були органи державного управління (близько 50%), транспортні підприємства (понад 20%), компанії нафтогазового сектора (понад 7%). Два роки тому лідерами з придбання генераторних установок були телекомунікаційні компанії та банки. Минулого року резервним енергозабезпеченням активно займалися логістичні оператори, торгові центри. Цього року серед споживачів залишилися торгові центри та харчові виробництва.
Різке скорочення попиту на внутрішньому ринку цього року змусило виробників металургійного обладнання різко збільшити експорт. Втім, у 2010 р. машзаводи працюватимуть за нечисленними, хоч великими контрактами. А відновлення повноцінного зростання споживання продукції розпочнеться не раніше 2011 р., коли відновиться світова кон'юнктура металоринків. Проблеми з ліквідністю, які зазнавали вітчизняні метпідприємства наприкінці минулого року, негативно позначилися на економічній діяльності машинобудівних заводів, які виготовляють обладнання для ГМК.
За перші шість місяців 2007 р. Дружківський машинобудівний завод вперше за багато років показав рентабельність у розмірі 9% та триразове (порівняно з аналогічним періодом минулого року) збільшення чистого доходу – до $65 млн. Розкриття показників діяльності має для підприємств велике значення, адже це знижує ризики потенційних інвесторів. А додаткові кошти машинобудівникам не завадять: приватизовані заводи галузі почали масово здійснювати програми модернізації обладнання. Вітчизняні виробники можуть повністю забезпечити нашу вугільну промисловість необхідною технікою. Все обладнання, за допомогою якого ведеться видобуток вугілля: прохідницькі та очисні комбайни, скребкові та стрічкові конвеєри, механізовані кріплення – випускають вітчизняні заводи.
Американські та європейські торговельні мережі, починаючи з 2004 р., вимагають, щоб кожна паллета, що надходить до них, з товаром мала штрих-код. Наприклад, мережа магазинів Wal-Mart не тільки відмовляється приймати товар без штрих-кодів, але також штрафує постачальників по 5 доларів за кожну палету, штрих-код якої не читаємо. Аплікатор із вбудованим термотрансферним принтером – найкращий тип обладнання для маркування коробів, палет та ін. вторинної упаковки. Такі аплікатори забезпечують високу якість друку з високою роздільною здатністю та контрастністю, дозволяють наносити велику кількість найрізноманітнішої інформації, включаючи текст, штрих-коди, логотипи, забезпечують надійне та точне приклеювання етикеток у різних місцях короба або палети завдяки різноманітності модулів переносу етикеток, а також мають розширеними комунікаційними можливостями, що забезпечують зв'язок із іншим обладнанням. Все це забезпечує зручність застосування принтерів-аплікаторів для автоматизації складського обліку
У 2007 р. порівняно з попереднім роком обсяг експорту зріс у грошовому вираженні у 3,02 раза, у натуральному – у 3,7 раза. Найбільша питома вага у структурі експортних поставок припадала на країни СНД (97,1%). Обсяг експорту газотурбінного обладнання потужністю понад 5000 кВт у 2007 р. становив 63 шт. та знизився порівняно з попереднім роком на 27,8%. Експортні поставки до країн СНД становили 43 одиниці обладнання, або 69,3% від загального обсягу експорту. Частка поставок країни Азії становила 27%, чи 13 одиниць.
Українські автовиробники починають освоювати новий сегмент – випуск трамваїв. Високий ступінь зношеності комунального транспорту, а також очікуване проведення Євро-2012 в Україні сприяє розширенню внутрішнього ринку вже в найближчій перспективі. Проте, непослідовна політика держави та місцевої влади, що супроводжується корупційними схемами, може раз і назавжди остудити цей порив. В Україні трамвайне сполучення діє у 24 містах, а парк рухомого складу налічує майже 3,3 тис. трамвайних вагонів. Проте більшість трамваїв термін служби вже давно відпрацювали. Незважаючи на те, що нормативний термін експлуатації трамвая становить 10 років, в Україні термін їхньої експлуатації збільшили майже в 3 рази. Однак підтримувати вагони в робочому стані стає все складніше, тому вже найближчим часом муніципалітети волею не волею будуть змушені закуповувати нову техніку.
Аналіз інформаційних матеріалів, експозицій спеціалізованих міжнародних виставок та випробування машин та обладнання для птахівництва, які проводили останніми роками, дозволили виявити загальні закономірності та напрямки у створенні та модернізації обладнання для птахівництва. Аналіз технологічного обладнання для птахівництва, яке демонструють на виставках, свідчить, що обладнання для підлоги стали виробляти значно більше, ніж у попередні роки. Ймовірно, це пов'язано з тим, що за змістом птаха умови максимально наближені до природних.
Сьогодні на ринку виграє той виробник, який має налагоджену дистрибуцію, відрізняється виразною ціновою політикою і має високу впізнаваність бренду. Останній фактор стає все актуальнішим у світлі зростання ринку мережевого роздрібу, який все частіше висуває вимоги до належної упаковки продукції, що реалізується. Тому виробники товарів дублюють один одного, прагнучи не поступатися як якістю, так і рішенням у споживчій упаковці. Таким чином, фасований брендований продукт є найважливішим елементом позиціонування компанії, особливо в середньовисокому та преміум-сегментах.
У сегменті ДДУ потужністю до 75 кВА 2007 р. обсяг експорту зріс порівняно з 2006 р. на 11 одиниць. Основними замовниками були підприємства Росії, Анголи. Обсяг експорту ДДУ потужністю 75-375 кВА у 2007 р. становив 10 шт. Порівняно з 2006 роком обсяг експорту в сегменті у грошах зріс більш ніж у 9 разів. У 2007 р. з України було експортовано 49 дизель-генераторних установок потужністю понад 375 кВт. Експорт до країн СНД становив 3 установки, експортні поставки до країн Європи становили 36 установок.
Акції машинобудівних підприємств продемонстрували рух, протилежний металургам. На тлі спроб порятунку машинобудівних гігантів старого та нового світла урядами країн та міжнародними організаціями українські виробники згортають виробничі програми з надією реалізувати хоч частину зробленого раніше.
Одне із провідних вітчизняних підприємств важкого машинобудування – Новокраматорський машзавод – починає працювати на склад. Українські підприємства ГМК вже відмовилися викуповувати вироблене для них обладнання. Є ймовірність, що невдовзі можуть відмовитися від раніше укладених контрактів та російські партнери НКМЗ.