В матеріалі міститься аналітична інформація по ринку навісних вентильованих фасадів в Україні за 2023 рік. Розглянуто наступне: на яких об'єктах використовується НВФ, типи нерухомості в яких використовується НВФ за типом облицювального матеріалу, основні замовники, виклики ринку, склад основних гравців та основних замовників, тенденції уподобань щодо облицювальних матеріалів, пріоритетність під час вибору складових НВФ.
У даному матеріалі представлена аналітична інформація щодо ринку ПСК в Україні. Розглянуто наступне: прогнози обсягів ринку АФС в Україні в 2021 році, динаміка розвитку ринку АФС в Україні за останні 3 роки, основні гравці ринку, розвиток, тренди та реалії українського ринку фасадних алюмінієвих систем, сегментування ринку АФС у 2021 році, розподіл ринку АФС у 2021 році у регіонах України, ФС у 2021 році, тренди українського ринку АФС, прогнози та перспективи ринку АФС України.
В даному огляді представлена аналітична інформація щодо ринку ґрунтовок в Україні у 2021 році. Розглянуто: стан та тенденції ринку ґрунтовок: глибокого проникнення та з наповнювачем (ґрунт-фарба, бетонконтакт тощо), обсяг ринку ґрунтовок у 2021 році, структура ринку ґрунтовок у 2021 році, основні конкуренти у сегменті ґрунтовок глибокого проникнення, основні конкуренти у сегменті ґрунтовок з наповнювачем.
У матеріалі представлена статистична інформація про динаміку та обсяги виробництва сухих будівельних сумішей в Україні за 2008-6 міс. 2018 року.
Ринок оздоблювальних матеріалів зазнав суттєвих трансформацій, які головним чином ґрунтувалися на пережитій кризі та змінах переваг споживачів. Криза, що почалася, змусила більшість споживачів оздоблювальних матеріалів економити, що призвело до збільшення споживаних товарів у сегменті економ-клас на 40% і зниження в сегменті преміум-товарів. Такий вимушений стрибок призвів до негативних результатів як споживачів, так виробників ЛКМ. Падіння попиту та скорочення продажів лакофарбових матеріалів у період 2008–2010 років. змусило виробників зменшити обсяги експорту продукції чи уповільнити темпи виробництва. Компанії із малим виробничим потенціалом повністю зупинили випуск своєї продукції. А такі компанії, як вітчизняний виробник "Лакма" та "Дніпропетровський лакофарбовий завод" взагалі припинили своє існування. Не сьогодні основними гравцями ринку ТКМ є:
Новинки у галузі з'являються щорічно та основна заслуга у цьому дистриб'юторів та представництв іноземних компаній, які намагаються активно впроваджувати інновації в Україні. Вітчизняні виробники поки що відстають, займаючи позиції послідовників, обираючи низькі ціни та оптимальну стратегію, яка забезпечує можливість випускати товари, що вже прийняті ринком і добре себе зарекомендували, а не розробляти нові рішення для специфічних потреб галузі. Досвід іноземних виробників дозволяє розвиватися вітчизняній будівельній галузі в цілому та ринку бетонних підлог, зокрема. Але існує ще низка проблем та завдань, які необхідно вирішувати «на місцях». Саме вирішенню проблем локального значення і присвячена робота більшості дилерів і дистриб'юторів, які намагаються не так представляти інтереси одного конкретного іноземного виробника, скільки підібрати серед кількох торгових марок низку оптимальних продуктів, які ідеально підійдуть для об'єктивних умов роботи на ринку. Саме тому серед компаній широко поширена схема подання
Наприкінці осені 2008 року виробники та імпортери відзначили падіння продажів настінної та плитки для підлоги. Переживши серйозні потрясіння, ринок керамічної плитки та керамограніту набув нових рис. До 2008-го в Україні спостерігалося збільшення обсягів продажу керамічної плитки та керамограніту. Цьому сприяло багато позитивних чинників. Збільшення добробуту населення, розвиток кредитування, доступна іпотека дали можливість купувати квартири та робити в них ремонт усім охочим. Загальне зростання житлового, промислового та комерційного будівництва також сприяло стабільному розвитку ринку. За оцінками фахівців, 2006–2008-го сегмент щорічно показував зростання близько 25–30 %. За даними учасників ринку, у докризовий період частка споживання плитки будівельними об'єктами становила близько 50%. Сьогодні ситуація змінилася: зріс відсоток споживання плитки кінцевими покупцями, які купують оздоблювальні матеріали для ремонту.
На ринку будівельних матеріалів профільований лист виявив свій сталевий характер. Використовуваний ще в будівництві «радянських» будівель і достоїн до наших днів, він зарекомендував себе як матеріал з хорошими фізикотехнічними характеристиками та широким функціональним призначенням. Завдяки цьому обсяги його продажу постійно зростають і сьогодні. Втім і в майбутньому експерти не бачать причин для песимістичних прогнозів.
Ринок внутрішніх оздоблювальних матеріалів, незважаючи на розмаїття вибору, досі не задовольняє потреб споживачів. Популярне донедавна слово «євроремонт» нині практично втратило сенс. Застарілі технології вже майже ніхто не використовує, а застосуванням у ремонті житлових чи офісних приміщень сучасних оздоблювальних матеріалів наразі нікого не здивуєш. Потреби споживачів у втіленні оригінальних дизайнерських рішень з урахуванням модних тенденцій змушують їх бути вимогливішими до асортименту та якості оздоблювальних матеріалів. Натомість, це стимулює операторів ринку до активного пошуку відповідного формату для реалізації продукції.
Столичні забудовники переходять використання рідких штукатурок. Нинішнього року ходовим оздоблювальним матеріалом у Києві стали рідкі будівельні суміші, продаж яких зріс за шість місяців на 50–60%. Першими на нову тенденцію відреагували імпортери, які встигли суттєво наростити постачання та потіснити позиції місцевих виробників сухих сумішей. Останні мають намір найближчим часом взяти реванш, освоївши виробництво цього продукту на власних потужностях або розмістивши замовлення на виготовлення на стороні. Застосовувати рідкі штукатурки, які є відносно новим продуктом, столичні забудовники почали лише останніми роками. Тому грошова ємність цього ринку поки невелика, лише $4 млн за підсумками 2006 р.
Ринок як традиційних, так і елітних декоративних штукатурок стабільно розвивається, і, на думку фахівців, у найближчі кілька років зниження інтересу до цієї продукції в нашій країні не передбачається. Сьогодні дизайнерські рішення офісних, а особливо житлових приміщень відрізняються різноманітністю: від нев'янучої класики до стилю hi-tech. Дизайн сучасних інтер'єрів вимагає серйозного підходу не тільки до підбору відповідних меблів, а також аксесуарів, а й до певного оформлення стін. І тому в останні роки все більшою популярністю починають користуватися традиційні декоративні штукатурки (легкий рельєфний малюнок) та штукатурки класу еліт (венеціанські, лісування для стін і т. д. – високохудожні покриття), залишаючи на другорядних ролях або як логічний додатковий дизайнерський розв'язок. даного сегмента - шпалери та фарбу. Основною перевагою таких штукатурок фахівці називають можливість з їх допомогою створювати покриття різних колірних відтінків та з різними фактурами - "під мармур", "граніт" і т. д., що вписуються в будь-яке інтер'єрне рішення дизайнера.
На українському ринку представлені інтер'єрні декоративні штукатурки таких торгових марок як Viero, Valpaint, Isaval (Італія), Oikos, Sadolin, Caparol, Tex-Color, ProfiTec, Mipa, Jafep (Німеччина) та ін. За оцінками операторів ринку, обсяг вітчизняного виробництва декоративних штукатурок у 2005 р. становив близько 40 тис. т. Значно менше цих матеріалів було імпортовано – близько 10 тис. т. Таким чином, ємність українського ринку декоративних штукатурок у 2005 р. перебувала на рівні 60 тис. т продукції. На сьогоднішній день ринок декоративних штукатурок – один з найбільш динамічно розвиваються серед ССС. Темпи щорічного приросту його ємності становлять, за оцінками, від 20 до 40%. У І півріччі 2006 р. темпи зростання споживання декоративних штукатурок були дещо нижчими за середньорічні. Повторилася ситуація аналогічна минулорічній - довга, холодна весна зрушила початок сезону на пізніший час. Проте за літні місяці, за інформацією великих виробників цих матеріалів, цей показник збільшився до 30%.
Перспективи ринку декоративних штукатурок, як і багатьох будівельних матеріалів, нерозривно пов'язані з обсягами житлового будівництва в Україні. У І півріччі 2006 р. в економіці країни намітилася позитивна динаміка — приріст реального внутрішнього валового продукту порівняно з відповідним періодом минулого року склав 4%. Найбільший приріст валової доданої вартості спостерігався у будівництві – на 8,2%, йдеться у дослідженні компанії Astera Professional Real Estate Services (Київ). Приріст обсягів будівництва пов'язаний насамперед із підвищенням (на 10%) обсягів робіт у будівництві завершених споруд. Так, показники будівництва будинків (переважно житлових) збільшилися на 15%. А приріст заощаджень населення, значна частина яких, як правило, перетікає на ринок готового житла, що будується, за січень-травень 2006 р. становив 9811 млн. грн.
Оброблювачі натурального каменю здають ринок імпортерам. У столиці спостерігається "кам'яний" бум. Причиною такої тенденції стало підвищення інтересу до цього оздоблювального матеріалу з боку архітекторів, приватних забудовників та меблевих компаній, що спеціалізуються на виготовленні кухонних гарнітурів. Проте місцеві виробники змушені шукати нові ринки збуту, оскільки не витримують конкуренції з імпортерами, обсяги постачання яких стрімко зростають. Пильну увагу на камінь забудовники звернули буквально кілька років тому. Це одразу ж призвело до щорічного 20-30% збільшення обсягів цього ринку, що становило минулого року близько $20 млн. За оцінками виробників, цього року ця тенденція збережеться, а зростання ринку може досягти 40%.
Щоліта будівельники та бетонники стикаються з дефіцитом щебеню. І щоліта він виникає виключно через те, що ці самі будівельники та бетонники не хочуть запасатися "кам'яною висипкою" заздалегідь і в несезон заморожувати власні кошти.