В огляді представлено інформацію щодо ринку виставкових послуг в Україні на липень 2022 року. Розглянуто: ключові новини ринку виставкових послуг, державне регулювання ринку, можливість представляти продукцію на міжнародних виставках, кількість виставок, на яких представлятиметься Україна по всьому світу на безоплатній основі або зі суттєвою знижкою, коментар експерта ринку, короткі висновки.
У матеріалі представлена інформація щодо ринку виставкових послуг в Україні на жовтень 2022 року. Розглянуто: ключові новини ринку виставкових послуг, можливість представляти продукцію на міжнародних виставках, державне регулювання ринку, коментар експерта ринку, кількість конкретних виставок, які відбудуться за кордоном восени-2022 – навесні-2023.
У матеріалі представлена аналітична інформація щодо ринку виставкових послуг в Україні у 2018 році. Розглянуто стан ринку виставкових послуг, історія розвитку виставок, переваги виставкових послуг, внесок виставок в економіку країни, вплив кризи на ринок, короткі висновки.
Огляд містить аналітичну інформацію щодо ринку виставкових послуг в Україні у 2015 році. Розглянуто: розглянуто виставкову та ярмаркову діяльність підприємств, що є невід'ємною частиною маркетингових комунікацій, їх поняття, класифікація, значення в розвитку економічної діяльності України.
Український арт-ринок невеликий. Твори мистецтва не розпродаються, розуміння інвестицій у мистецтво в українців досить розпливчасте. Проте все може змінитись з 2015 року.
Повальне падіння активності українських галузевих та комерційних виставок відкрило дорогу для китайців. До 2008 р. позиції українських виставкових центрів та організацій, що їх обслуговували, були міцні як ніколи. Бракувало площ, місця бронювалися заздалегідь, а темпи зростання учасників та площ зростали швидше за темпи економічного розвитку. З початком економічної кризи кожному, хто відвідував більшість виставок кінця 2008 року, в очі впадало різке скорочення кількості учасників та займаних площ. Ця сумна тенденція, що здавалася тимчасовим непорозумінням, стала постійною у 2009 році.
Темпи та рівень розвитку виставкового бізнесу, як правило, знаходяться у прямій залежності від економічної ситуації в країні та іміджу країни на міжнародній арені. Позитивні тенденції економіки сприяли розвитку виставкової діяльності нашій країні останніми роками. За даними Держкомстату України, у 2008 році в Україні було проведено 1 174 виставкові заходи, в яких взяло участь понад 80 тис. компаній. Десять компаній, що ведуть виставковий бізнес, представлені зараз у UFI – Світовій асоціації виставкової індустрії, а 15% виставкових заходів мали статус міжнародних. Все це свідчить про досить серйозний розвиток експобізнесу в Україні.
Міжнародні виставки можуть змінити прописку. Столична влада хоче вдвічі підняти плату за оренду землі для виставкових комплексів. Якщо винахід КМДА вдасться, вже у 2010 році Київ може недорахуватися більше половини міжнародних виставкових заходів Головне управління земельних ресурсів Київської міськдержадміністрації розіслало керівникам столичних виставкових центрів листи з пропозицією переукласти договори оренди на земельні ділянки, на яких розташовані експоцентри. Зокрема, КМДА пропонує виставникам добровільно переоформити документи, вказавши в них вищу орендну плату – удвічі більшу, ніж зараз.
2008 року у виставковому центрі «КиївЕкспоПлаза» пройшла 131 виставка. У виставках взяли участь 10 831 компанія (зокрема 2 198 іноземних) із 60 країн світу. Виставки відвідали понад 630 тисяч людей. Порівнюючи українську виставкову індустрію з європейськими країнами, наші показники залишаються на досить високому рівні. Динаміка, з якою розвивалися виставки протягом останніх шести років (20% зростання обсягів виставок на рік порівняно з 5% у європейських країнах), дає можливість українським виставкам розпочати 2009 рік із хорошими результатами.
Виставкові компанії, які щорічно збільшували свої обороти на 20-30%, переживають не найкращі часи. Скорочення клієнтської бази та непоступливість власників майданчиків можуть спровокувати закриття щонайменше третини столичних виставок. В останні роки виставковий бізнес приносив непогані дивіденди, додаючи обсягом близько 20-30% щорічно. Минула осінь теж була вдалою – кількість клієнтів збільшилась на 15% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Але цього року минулого буму вже не спостерігається.
Українська практика демонструє: щорічно понад п'ятдесят міжнародних та міжрегіональних виставок представляють досягнення харчової промисловості та ще близько восьми десятків - суміжних з нею галузей: сільське господарство, обладнання, пакувальні матеріали та сировину. Для порівняння: таку галузь як металургія щорічно презентують сім виставок; машинобудування та металообробка – понад двадцять. Непродовольчі товари (одяг, взуття, біжутерія, меблі та ін.) представляють частіше – більш ніж на ста акціях; будівельні матеріали та технології – на більш ніж дев'яноста виставкових акціях на рік. Торгове, холодильне та виставкове обладнання – менше десятка.
Виставкова індустрія є однією зі сфер сучасної світової економіки, що розвивається швидкими темпами і характеризується збільшенням кількості організаторів та учасників виставкових заходів, а також виставкових центрів. 01.01.2007 р. у світі налічувалося 1062 виставкові зали із загальною закритою площею у 27,6 млн м2. До 2010 р. планується зростання їх кількості на 4% (1104 виставкові зали) та збільшення загальної закритої виставкової площі на 12,7%, що складе 31100 тисяч м2.
Цього року у виставці, яка давно стала провідним будівельним форумом України, взяли участь близько 800 експонентів із 20 країн світу. Експозиції учасників розмістилися одразу у трьох павільйонах виставкового центру, а також посіли все вільне місце на відкритому майданчику. За даними організаторів, загальна площа експозицій склала 38 тис. м2, що на 30% більше за аналогічний проект у 2007 році. Свої здобутки у сфері будівництва продемонстрували учасники з України, Польщі, Німеччини, Литви, Австрії, Чехії, Кіпру, Угорщини, Естонії, Греції, Італії, Нідерландів, Росії, Румунії, Словаччини та В'єтнаму. Вперше були присутні колективні експозиції з Бельгії, Фінляндії, Туреччини, Китаю – це фірми, які готові запропонувати українському ринку свої розробки та за допомогою участі у виставці апробують перспективність та доцільність подальшого розвитку бізнесу в Україні.
За даними Всесвітньої асоціації виставкової індустрії "UFI", щорічно проводиться понад 30 тис. тільки великих виставок (площею від 500 м2 і вище). У них беруть участь 3,2 млн. експонентів, а відвідують близько 350 млн. відвідувачів. Найбільший обсяг виставкового бізнесу, зі зрозумілих причин, припадає на країни Західної Європи та Північної Америки, а найбільші темпи зростання – на Південну Америку, Азію та Східну Європу. Причини цього очевидні - розвинені країни вже насичені такими інструментами, як виставкові центри, а економіки, що ростуть, вимагають більше виставок. У цьому, якщо загалом Східної Європи зростання становить близько 5-10% на рік, то темпи зростання виставкової промисловості нашій країні перебувають лише на рівні 20% на рік.
Вітчизняний виставковий бізнес розвивається стрімкими темпами. Частково завдяки тому, що українські бізнесмени вважають участь у виставках одним із найефективніших засобів PR. За п'ять років роботи українські виставкові компанії досягли разючих результатів: майже всі основні показники, за якими оцінюється галузь, зросли вдвічі-втричі. Так, кількість виставкових заходів у країні збільшилася втричі, кількість їхніх відвідувачів та учасників – у два з половиною рази. Зростання виставкової промисловості майже вдвічі перевищує середні темпи розвитку економіки нашої країни та випереджає показники розвитку на сусідніх державах. У більшості європейських країн це п'ять відсотків на рік, тоді як в Україні обсяги виставкового бізнесу 2008-го збільшилися на 20-25%. Виставки залишаються найефективнішим PR-інструментом, який зараз є дуже популярним серед українських бізнесменів.
Українська виставкова промисловість зростає на 15-20% на рік. За приблизними оцінками, оборот виставкової діяльності в країні при потенціалі в 200 млн доларів не перевищує 55 млн доларів. Виставковий бізнес - один із найбільш закритих ринків. Більшість організаторів не публікують докладних даних про віддачу від заходів, а ті небагато, які це роблять, переважно перебільшують. Під вивіскою виставка часто організовується простий ярмарок або розпродаж. За даними Держкомстату, в Україні працює 130 організаторів виставок та виставкових центрів, з яких 45 компаній – у Києві.
Рівень розвитку виставкового бізнесу прийнято зіставляти з рівнем розвитку країни загалом. Громадська організація "Виставкова федерація України" оприлюднила статистичні дані щодо виставкової діяльності в країні за 2007 рік. За інформацією ВФУ, за минулий рік в Україні було проведено 1088 виставкових заходів (593 виставки та 495 ярмарків, 394 з них організовано київськими компаніями). Із загальної кількості заходів 14% мали статус міжнародних, 36% – національних, 45% – міжрегіональних, 5% – регіональних.
Досвід провідних виробничо-торговельних компаній світу підтверджує, що грамотне використання виставок як інструменту маркетингу дозволяє отримати чудові результати з гарною окупністю інвестицій. У чому полягає вищезгадана грамотність, з'ясовував MMR. Провідний український дистриб'ютор товарів для дітей компанія Аміго вже протягом шести років бере участь у спеціалізованій виставці Baby Expo. І з року в рік кількість її постійних клієнтів неухильно зростає. Зокрема, минулого року лише завдяки участі у виставці, як запевняють у Аміго, кількість клієнтів компанії збільшилась на 20%. Непогано для лише чотирьох насичених днів роботи на стенді!
Експерти зазначають, що ефективність участі у виставці визначається залежно від поставлених завдань. Основні цілі, заради яких компанії беруть участь у виставках, прийнято розділяти на три категорії: іміджеві (формування та підтримка іміджу), маркетингові (маркетингова розвідка та просування) та комерційні (пошук та залучення нових партнерів, клієнтів).
Сьогодні сегмент виставково-ярмаркової нерухомості не викликає особливого інтересу з боку українських девелоперів. Найбільш зацікавленими у будівництві виставкових комплексів в Україні є компанії-організатори виставок. Водночас, Київ явно відстає за співвідношенням експозиційних площ на кількість жителів порівняно з іншими європейськими столицями. Якою є реальна ситуація на столичному ринку, чи існує дефіцит виставкових майданчиків і наскільки даний сегмент перспективний для девелопменту, ці питання ми спробували розкрити в даному матеріалі за допомогою експертів ринку.