В матеріалі міститься аналітична інформація по ринку курсів з використання штучного інтелекту в Україні та світі. Розглянуто наступне: чого навчають на базових курсах із ШІ, скільки коштують базові та професійні ШІ-курси, хто готовий платити за ШІ-курси, що дають курси.
В даному матеріалі представлена аналітична інформація щодо ринку бізнес-освіти в Україні. Розглянуто: стан та тенденції ринку бізнес-освіти в Україні, кількість студентів MBA-програм, причини зростання попиту на програми навчання, вплив війни на попит на бізнес-освіту в Україні, короткі висновки.
У матеріалі представлена аналітична інформація щодо ринку освіти та підвищення кваліфікації в Україні. Розглянуто: частка респондентів, які вважають недостатній рівень професійних навичок працівників як дуже критичну проблему, рівень здобуття респондентами послуг освіти та професійного розвитку у 2021 році, очікування на попит на послуги, вплив війни на бізнес-освіту.
В даному огляді представлена інформація щодо корпоративних освітніх програм у компаніях України. Розглянуто: топ-10 компаній з найкращими корпоративними освітніми програмами, коротка інформація щодо них.
У матеріалі представлені відомості щодо ринку бізнес-шкіл в Україні, розглядається: коментар експерта з ринку, найкращі програми бізнес-освіти в Україні, критерії оцінки МВА програм, відмінність в оцінці бізнес програми та бізнес-шкіл, пріоритетні напрямки розвитку Києво-Могилянської бізнес- школи.
У публікації представлена аналітична інформація щодо ринку бізнес-навчання України, а саме: тенденції ринку, тенденції попиту на бізнес навчання у 2015 р., представник, який залишив ринок у звітному році, бізнес програми, які формують попит, розцінки на деякі програми, рейтинг приватних університетів та бізнес-шкіл, економічні показники щодо їх діяльності за 2013/14 рр.
Дослідження містить інформацію щодо переваг бізнес-освіти МВА. Розглянуто таке: характеристика МВА, перелік переваг диплому МВА, залежність рівня заробітної плати від диплома, структура випускників МВА за сферами роботи, перелік умов для вступу до бізнес-школи, рівень балів для вступу до відомих світових бізнес-школ.
Стаття містить дані щодо ринку бізнес-освіти України у 2015 році. Розглянуто: помісячна динаміка кількості вакансій для бізнес-тренерів у 15 році, структура резюме в гендерному розрізі/ за віком/ рівнем освіти (МВА, вища, незакінчена вища тощо)/ з досвіду роботи/ за рівнем позиції/ рівнем знання англійської мови .
В огляді міститься інформація щодо ситуації на українському ринку бізес-освіти України. Розглядається наступне: 10 міфів про людину зі ступенем МВА, ТОП-5 найдорожчих МВА-програм в Україні станом на 2015 рік (тривалість та вартість навчання), профіль бізнес-школи "МІМ-Київ" (рік заснування, вартість навчання, загальне кількість тих, хто пройшов навчання, наявність акредитацій кількість викладачів...), , профіль Києво-Могилянської бізнес-школи, профіль Київської Школи Економіки, профіль "Міжнародного інституту бізнесу", "Інститут вищої кваліфікації Київського національного торговельно-економічного університету".
Огляд містить інформацію про доходи після отримання MBA, а також рейтинг професій, у яких доплачують диплом MBA.
Досвід, практичні навички та актуальні знання – три кити програм MBA. Спочатку люди мають певні очікування, знання, навички, вміння і потенціал – це дані «на вході». На програмі відбувається розвиток особистої ефективності, який задіює вхідні дані та розвиває їх. Руслан вважає, що перша людина, яка перебуватиме під вашим початком – це ви самі. Для того, щоб керувати, потрібно зрозуміти та перемогти самого себе. Завдання програми MBA – надати необхідні інструменти для цього. Наприклад, до програми навчання входять такі курси:
Піонером на ринку короткострокових програм бізнес-освіти України був Міжнародний інститут менеджменту, який кілька років тому розробив формат короткострокових програм розвитку управлінського персоналу (PMD – Program of Management Development). Програма міні-МВА входить до портфеля PMD. Спочатку PMD позиціонувалась як закрита програма, яку замовляли компанії для своїх співробітників. Згодом програма стала відкритою. Наразі бізнес-освіту у форматі міні-МВА (програми тривалістю від трьох місяців до року), окрім "МІМ-Київ", пропонують також школа бізнесу "КІБІТ", Open University Business School (Харків), MDN Group (проводить лише закриті корпоративні програми ). Міжнародний інститут бізнесу, Києво-Могилянська бізнес-школа (kmbs) та Київська бізнес-школа також запровадили у себе короткі програми управлінського розвитку, тривалістю до року. Однак вони навідріз відмовляються
Як і раніше, найпопулярнішими на ринку залишаються програми МВА. Але навіть вони трансформуються — багатьом стали не цікавими кейси західних компаній, які не враховують специфіки ведення бізнесу в нашій країні. «Слухачі очікують, що під час навчання використовуватимуться реальні ситуації з української практики. Вже набридли програми, сформовані лише на основі західного досвіду, хоч вони й багато чого нас навчили», — пояснює Василина Ільчук, співзасновник дизайн-студії меблів «Кріселко». Тим паче криза довела, що закордонний досвід ґрунтувався на тривалому періоді економічного підйому. Під час спаду лише поодинокі компанії не постраждали, але навіть їхній приклад не може стати показовим для всього українського бізнесу — як малого та середнього, так і великого. Також попит на програми із загального менеджменту (General MBA, або класичний МВА) щороку помітно знижується, тоді як потреба у більш спеціалізованих, вузькопрофільних знаннях зростає. Тому МВА, задумані як інструмент для створення «універсальних корпоративних солдатів», все частіше стають спеціалізованими: МВА в ІТ, медицині, нерухомості та ін. і ЕМВА) хочуть отримувати конкретні практичні поради у реальних ситуаціях та переймати досвід тренера, а не вислуховувати довгу лекцію на тему,
В Україні існують програми, що дозволяють отримати диплом МВА за один-два місяці. При цьому індивідуальні завдання можна виконувати дистанційно, у зручний для студента час. Не дивно, що для багатьох українських споживачів освітніх послуг такі пропозиції виявляються набагато привабливішими за класичні дворічні Master of Business Administration. До 2008-го рейтингові агентства, які оцінюють окупність дипломів, незмінно вписували МВА в першу п'ятірку і стверджували, що отримання такого ступеня забезпечує 30%, а то й 40% збільшення заробітної плати, то в наші дні.
Втім, у більшості шкіл вже зараз існують освітні програми (не МВА), на яких 80% і більше учнів – жінки. Це насамперед семінари для маркетологів та рекрутерів. У той же час на ринку вже з'явилися і МВА з аналогічною спеціалізацією, що, на думку авторів цих програм, дозволить їм залучити до своїх лав більшу кількість слухачок. Втім, деякі експерти запевняють, що такі "спеціалізовані" МВА -
Конкуренція на вітчизняному ринку бізнес-освіти (програми МВА пропонують понад 20 навчальних закладів), а також вимоги студентів до статусу диплома змусили школи отримувати міжнародну акредитацію. Випускники українських бізнес-шкіл хочуть мати доступ до роботи на міжнародних ринках. Існує три глобально визнані акредитаційні системи: лондонська АМБА (Association of МВА), американська АС та європейська, яка також стала глобальною - EQUIS (Європейського фонду розвитку менеджменту), - повідомляє Михайло Крикунов. - Умови для отримання акредитації дуже серйозні та включають жорсткі вимоги до викладацького складу, аудиторії студентів тощо. Стандарти, яким мають відповідати бізнес-школи та програми МВА, зокрема, розроблені
У більшості бізнес-шкіл ціни у валютному еквіваленті (найпоширенішому до кризи) завмерли на рівні 2008-го. З початком фінансових негараздів і зростанням курсу долара багато шкіл зафіксували свої прайси в національній валюті, але вже за новим курсом. А визначальним трендом у лінійці пропозицій стали mini-МВА, які з'явилися ще в докризові часи, але тоді розглядаються швидше як дивина. Сьогодні "короткий курс МВА" позиціонується школами, що втрачають клієнтуру, як чи не як найпрестижніший і вигідний за співвідношенням ціна/якість варіант. Серед рекламованих плюсів міні-диплома - практично той же обсяг знань, що і за "материнською" програмою, але при цьому
У 2008 році 43,75% українських слухачів західних МВА-шкіл планували продовжити свою кар'єру у фінансовому та банківському секторах. У 2009 році їх кількість різко впала до 26,92%, знову наблизившись до показника 2007 року - 20%. Аналогічні перепади спостерігаються й у промисловій та інженерній індустрії, у якій у 2007-му планували працювати 8,89%. У 2008 році охочих працювати у цій сфері взагалі не виявилося (0%). Але вже наступного року сплеск інтересу до цієї сфери зріс до
Але якщо підходити до питань акредитації цих організацій, як навчальних, так і допоміжних, у міжнародних структурах із граничною строгістю, то можна сказати, що серйозних закладів такого штибу в Україні не більше двох десятків. Вітчизняний абітурієнт, який бажає мати ступінь магістра ділового адміністрування, донедавна мав два шляхи: здобути освіту або за кордоном, або на Батьківщині. Сьогодні деякі українські школи за окремими програмами тісно співпрацюють з
Сьогодні багато українських топ-менеджерів можуть похвалитися "корочкою" про закінчення МВА. Показово, але в світі отримувати подібний ступінь йдуть в основному студенти та менеджери-початківці. У нашій країні простіше простого зустріти власника великого бізнесу, який навчається за цією програмою. Багато хто просто не знає про альтернативу такої освіти - ЄМВА