У матеріалі представлена аналітична інформація щодо ринку плівки для ламінування ПВХ профілю в Україні за підсумками 2019 року. Розглянуто: обсяг ринку плівки для ламінування ПВХ у 2019 році до 2018-го, гравці, представлені на ринку, плівок для ламінування ПВХ, топ основних кольорів, популярні на ринку.
У зв'язку зі скороченням обсягів будівництва житлових та комерційних будівель та зниженням купівельної спроможності населення не в кращому становищі виявилися виробники та імпортери підпокрівельної плівки. За їхніми словами, цього року суттєвого зростання обсягів збуту не відбулося, а зараз зараз дешевий товар. А якщо товар недорогий, то й вимоги до його якості невисокі. Вадим Богацький, керівник відділу “Партнерські продажі” компанії “ТПК”, зазначає, що, прагнучи реалізувати заплановані на 2010 р. обсяги збуту та зберегти конкурентоспроможність, деякі закордонні виробники помітно знизили якісні характеристики продукції, що випускається.
Щоб здешевити собівартість етилену та поліетилену відповідно, а також звільнитися від давальницьких умов співробітництва, лобі інвестора підприємства — компанії «Лукойл» — домагалося у Верховній Раді скасування мита та акцизу на сировину, що ввозиться. Першої перемоги на заводі в цьому питанні вже здобули — 8 липня 2010 р. депутати скасували акциз, що діє, у розмірі EUR50/т і 6% ввізного мита на продукти нафтохімії, які використовуються для піролізу. Це, очевидно, сприяло запуску етиленового виробництва на ТОВ. Раніше народні обранці та чиновники перешкоджали впровадженню цієї ініціативи, оскільки побоювалися, що цією схемою здешевленого постачання інвестор скористається для просування зазначеної продукції на український ринок. Документ посилив би конкурентні переваги «Лукойлу» на нафтовому ринку в сегменті дизпалива, чому б не зраділи інші виробники нафтопродуктів.
До цього часу вітчизняні споживачі користувалися марками удароміцного полістиролу імпортного виробництва. Цього року домінуючим постачальником є Росія. Її частка на нашому ринку за цим полімером становить 40%, 25% імпорту здійснює Німеччина, 16% товару завозиться з Бельгії. Інші обсяги надходять з Польщі, Угорщини та інших за інформацією «Держзовнішінформу». За її словами, середньозважена вартість імпортованих марок полістиролу на даний момент коливається в межах $1470-1530 за 1 т. За минулий рік на ринку відзначається майже дворазове падіння виробництва полістиролів у зв'язку з кризою, хоча сама по собі продукція вважалася дуже перспективною, оскільки в Україні недостатньо розвинене виробництво та споживання товарів будівельної хімії, до яких належать і полістирол.
Прогнози експертів щодо збільшення обсягів продажів будівельної (підпокрівельної та фасадної) плівки у 2007 р. збулися, причому з лишком. Нагадаємо, що оператори передбачали 30% зростання ринку цього року, а насправді продажі вже збільшилися на 35-40%. За попередніми оцінками компанії “ТПК” (м.Київ; виробництво та постачання комплексу будівельних матеріалів для дахів та фасадів; з 1992 р.; 1026 чол.), український ринок у 2007 р. потребуватиме 45-50 млн кв.м підпокрівельної плівки по порівняно з 30-32 млн кв.м у 2006 р.
Асортимент підпокрівельних плівок та мембран, представлений на українському ринку, призначений для застосування у різних видах покрівельних конструкцій. Наприклад, продукція "Гідробар'єр" - оптимальне рішення для простої неутепленої покрівлі та ідеальне для господарських будівель. Для котеджів та різного роду житлових та громадських будівель найкращим рішенням для покрівельної гідроізоляції є супердифузійна мембрана. Зокрема мембрана "Євробар'єр Плюс" - універсальна мембрана для покрівлі як на латах, так і на суцільному настилі. Не варто побоюватися того, що покрівельна конструкція із застосованою мембраною замість плівки виявиться дорожчою. Навпаки, при облаштуванні покрівлі зі звичайною плівкою потрібно більше дерева, ніж покрівлю з мембраною. І загальна вартість "пирога" у разі мембрани виявиться на тому ж рівні, що і вартість конструкції з плівкою, а іноді й нижчою. Необхідно пам'ятати про обов'язковість використання ще одного елемента утепленої конструкції - пароізоляції (наприклад, ТМ "Паробар'єр"), головним завданням якої є захист гідрофобного утеплювача від проникнення вологи всередині приміщення.
За різними даними, на українському ринку 95-97% підпокрівельних матеріалів імпортного виробництва. Використання підпокрівельного простору як житлове приміщення - явище для України не нове, проте популярним воно стало лише кілька років тому. Сьогодні мансарди облаштовують як у котеджній, так і у міській забудові. І якщо банальні горища не вимагали від будівельників застосування якихось спеціальних матеріалів, то обладнання мансардного приміщення передбачає обов'язкове використання підпокрівельних плівок. Даний матеріал покликаний продовжити термін служби утеплювача, оскільки останній при зволоженні втрачає свої теплоізоляційні характеристики, що негативно позначається на кліматі всередині приміщення.
На українському ринку представлений широкий асортимент плівкових підпокрівельних матеріалів. Розрізняються вони за призначенням та технологією виробництва. За призначенням підпокрівельні плівки поділяються на гідроізоляційні та пароізоляційні. Основна функція гідроізоляційних матеріалів полягає у захисті теплоізоляційного шару покрівельного "пирога" від можливого влучення в нього зовнішньої вологи. Тому гідроізоляційні плівки застосовуються, як правило, при влаштуванні скатних покрівель з штучним або листовим покриттям (усі види черепиці, металеві покрівлі, шифер і т.д.). На українському ринку гідроізоляційні плівки представлені матеріалами "Гідробар'єр Д110", "Екобар'єр", "Антиконденсат", "Ютафол Д" (Juta, Чехія), "Ізоспан" (Росія), Delta (Dorken GmbH & Co.KG, Німеччина), " Lenko ML 110", "Lenko MSL 98", "Lenko ML Classic" (Marma Polskie Folie, Польща), Strotex 110 (Folia-rex, Польща) та ін.
Дефіцит будівельної плівки виник через підвищений попит із боку споживачів. Зокрема, Вадим Богацький, керівник напряму з паро- та гідроізоляційних матеріалів компанії "ТПК", каже, що "компанія розраховувала на збільшення обсягів продажу будівельної плівки в 2005 р. на 35%. А вийшло, що обсяги продажів зросли на 55-60 %”. До такого повороту подій компанія Juta була готова. І це незважаючи на зниження темпів зростання будівництва в Україні загалом та темпів зростання продажів інших будівельних матеріалів для покрівлі та фасадів у 2005 р. Факт збільшення попиту на підпокрівельну плівку фахівці пояснюють тим, що, по-перше, спрацювало правило відкладеного попиту. Покрівельні роботи, намічені, наприклад, на літо 2005 року, з різних економічних та політичних причин було перенесено на осінь. По-друге, зросла кількість споживачів, які хочуть покрити дах за всіма будівельними нормами та правилами.
Російський ринок полімерних плівок характеризується високою активністю як із боку виробників, і із боку споживачів. Останніми роками ємність цих ринків значно збільшилася, причому зростання викликане як зростанням імпорту, а й стабільним збільшенням обсяги виробництва у Росії. 2005 року ємність ринку зросла на 17% і становила 621,18 тис. тонн, проте 2006 року спостерігається зниження темпів ємності ринку, що пояснюється кількома чинниками. Насамперед насиченням російського ринку полімерною продукцією, а також січневими морозами. За оцінкою журналу «Хім-Кур'єр», обсяг виробництва полімерних плівок у 2005 році склав 445 тис. тонн, що вище за показник 2004 року більш ніж на 14%. У структурі виробництва полімерних плівок найбільші обсяги (58%) припадають частку поліолефінових плівок. У першому кварталі 2006 року було виготовлено 90 тис. тонн полімерних плівок, що на 6% більше, ніж за 3 місяці 2005 року. У 2005 році почала змінюватись товарна структура виробництва полімерних плівок. Частка поліетиленових плівок скоротилася на 3% і становить тепер 58%. Скорочення частки ПЕ плівок викликано інтенсивним розвитком виробництва БОПП плівок у Росії.
Внаслідок повального захоплення котеджним будівництвом збільшується споживання підпокрівельних плівок.